Starstriker
Som man googlar får man svar
Finns många BMW där man fått byta lagret i kardanen, men delvis beror det också på att
1. Det har sålts så fantastiskt många R1200 GS de senaste decennierna, Europas mest sålda hoj varje år vill jag minnas, och
2. Det är ju ofta rätt långa körsträckor och tunga lass också, delvis på dåligt underlag.
Jag har sett bilder på svingarmar som gått av, men när man sedan ser en bild på hela cykeln och den omgivande miljön så hajar man ju sammanhanget...
Oavsett detta finns det ju ingen anledning att välja bort en hoj pga dylikt, i så fall bleve listan väldigt kort och bestående av Honda Gold Wing, vilket sannolikt är den hoj som gått flest mil utan problem. Japanerna ÄR bättre än allt annat om vi pratar kvalitet, men ibland är det egenskaperna man vill åt.
Jag menar, folk köper ju KTM och italienskt smäck liksom, något måste det väl bero på utöver pur dumhet? För ditt ändamål är det svårt att komma runt BMW helt enkelt, inte utan anledning vinner de touringtesterna år efter år och säljer multum, trots att de inte är lika felfria som en åttiotalsjaps.
Skulle precis skriva detsamma. Det finns oerhört många BMW därute som INTE har problem. Jag har kört BMW 1200GS sen -04 och inte haft ETT problem. Att helt diskvalificera denna tycker jag är.... dumt. I nästan alla tester är det denna som vinner, och det finns en anledning till det. Ja, jag har provat de andra och är inte impad. Skulle väl vara KTMen isf, men jag är mer touring än offroad så jag fortsätter på BMW tills det dyker upp ngt bättre.