Känns som många är väldigt mycket domedagsprofeter i denna tråd. Och många dömmer ut BMW och KTM till förmån för nån äldre japs för att det förekommit några haverier bland tusentals hojar. Jag har kört KTM i 7år och aldrig blivit ståendes på varken kort eller långresa. Visst har det förekommit recalls på förra 1190´n som jag köpte precis när den kom ut på marknaden, men alla "fel" (recalls) har blivit väl åtgärdade och inte inneburit något stillestånd.
Att sitta och döma ut något märke när man inte ägt hojen tycker jag man skall vara försiktig med då man inte har all fakta. Ska man hårdra det så blev jag stillastående med min gamla japs Africa twin då soppapumpen pajade, ett känt fel som var lätt att åtgärda men som inte åtgärdades hos Honda trots kännedom om felen, detta hände trots att hojen var känd som skottsäker och tillförlitlig, hade även vibrationer och vobbel i den som berodde på tillverkningsfel i bromsskivorna.
Så låt dig inte skrämmas alltför mkt av allt skrivandes här utan välj med hjärta, och vad du vill ha nu. Har själv aldrig bara valt en gammal hoj för att man kanske inte vet om man vill köra just den hojen/modellen i all framtid, låt plånboken avgöra och som sagt viljan. Vill du ha en vettig touring-/långfärdshoj, som är kul på grus, som du sitter bekvämt på, som skottar på bra på asfalt så är dina förslag utmärkta. Vill du köpa nytt så är det perfekt, du har garantier, du har en fin hoj och de kommer troligen ligga högt på begmarknaden.
Att sitta och döma ut något märke när man inte ägt hojen tycker jag man skall vara försiktig med då man inte har all fakta. Ska man hårdra det så blev jag stillastående med min gamla japs Africa twin då soppapumpen pajade, ett känt fel som var lätt att åtgärda men som inte åtgärdades hos Honda trots kännedom om felen, detta hände trots att hojen var känd som skottsäker och tillförlitlig, hade även vibrationer och vobbel i den som berodde på tillverkningsfel i bromsskivorna.
Så låt dig inte skrämmas alltför mkt av allt skrivandes här utan välj med hjärta, och vad du vill ha nu. Har själv aldrig bara valt en gammal hoj för att man kanske inte vet om man vill köra just den hojen/modellen i all framtid, låt plånboken avgöra och som sagt viljan. Vill du ha en vettig touring-/långfärdshoj, som är kul på grus, som du sitter bekvämt på, som skottar på bra på asfalt så är dina förslag utmärkta. Vill du köpa nytt så är det perfekt, du har garantier, du har en fin hoj och de kommer troligen ligga högt på begmarknaden.
Last edited: