Vill du ha popcorn?
Popcorn,?! Ska ju vara folköl å en dålig film om de ska bli nå ligga?
Vill du ha popcorn?
30-40% långsammare!? Låter knasigt..
klart jag är seriöst, har alltid viljat ha sporthoj. Lärde mig åka på bakan med mina 125 efter 8 dar, visst inser jag att det är svårare med med 1000cc, men jag är hyfsad på att spaka...
Sjysst som f*n, grymt phet! Hur mkt kostar den?
Tiden upp till 100 km/h från 0 blir 30-40% kortare, med andrea ord hojen din blir 30-40% snabbare upp till hundra å ja även upp till 200 oxå skulle jag tro
Ok. Ska vi vara seriösa då.
En R1 eller Busa är väldigt långt ifrån en 125:a.
En 125:a har jag inga större problem att maxa ur rent motormässigt.
Min TDM med dryga 80 hästar räcker till för att det ska vara jag som begränsar snarare än hojens kapacitet.
Då kan du ju gissa huruvida det skulle vara jag eller hojen som begränsar om jag sätter mig på en R1 med 160 hästar.
En 125:a är väldigt lättkörd på ett sätt som en tung hoj absolut inte är.
Jag provade att köra både en 125:a och en 900 kubikare när jag var i 19 års åldern. 125:an var det inga problem med men det första som hände när jag satte mig på 900:an var att jag var på väg ut i skogen pga att det plötsligt gick så djävla fort att jag nästan inte klarade kurvan.
För att jämföra. När en 125:a har nått toppfart så får du lägga i 2:an på en R1 och 3:an på en R6 ungefär. Dvs en R1 toppar lika mycket på 1:an som en 125:a gör på högsta växeln och en 600 kubiks sporthoj har fortfarande kraft nog att dra upp på bakan när din 125:a slutar accelerera.
En 125:a är lätt och har ytterst måttliga fartresurser med resultat att den är lätthanterlig. En tung sporthoj är närmast att betrakta som en stor blyklump med egen vilja men som snällt åker dit du vill om du gör absolut rätt. Gör du en aning fel när du kör fort så hamnar du ovillkorligen i skogen i nästa kurva.
Visst. Ska du absolut ha det värsta så köp en 1000cc sporthoj men kör då för guds skull med huvudet. Det går oerhört fort att komma upp i sådana hastigheter att nästa kurva blir omöjlig och då får vi läsa om dig i tidningen som en del av statistiken över hur farligt det är att köra hoj.
En 750 har betydligt måttligare effekt och är därigenom lite mer förlåtande men den har gott och väl vad du kommer att våga utnyttja i början och den är tillräckligt stor för att du ska få köra upp på den.
Rent effektmässigt så tror jag svårligen att du kommer att greja att maxa ur en 600 heller första året även om du kört en hel del 125:a men en 600 har ju för liten cylindervolym för att få köra upp för obegränsad tung MC.
Hehe, nice! SÅ i princip om hojen gör 0.100 på 3 sek, bör jag kapa den tiden med mellan 0,9-1,2 sek..sjukt! Var fixar jag snöret?
580k var nypriset har jag för mig, inte säker. runt halvmillen
Kolla på någon mc-firma, typ ring yamahacenter eller någon återförsäljare och kolla om dom kan få tag i.
Lycka till
Det var ett jävla pris.... Toppar den 580 också hehe?
nä det tror ja inte, då får du nog kolla på den där fyrhjuliga hojjen med viper motorn.
Y2K har du ju annars
Det var ett jävla pris.... Toppar den 580 också hehe?
Ok! Du känner ingen annars som kan fixa ett snöre? Är det samma till alla märken?
Det var ett jävla pris.... Toppar den 580 också hehe?
Ok. Ska vi vara seriösa då.
En R1 eller Busa är väldigt långt ifrån en 125:a.
En 125:a har jag inga större problem att maxa ur rent motormässigt.
Min TDM med dryga 80 hästar räcker till för att det ska vara jag som begränsar snarare än hojens kapacitet.
Då kan du ju gissa huruvida det skulle vara jag eller hojen som begränsar om jag sätter mig på en R1 med 160 hästar.
En 125:a är väldigt lättkörd på ett sätt som en tung hoj absolut inte är.
Jag provade att köra både en 125:a och en 900 kubikare när jag var i 19 års åldern. 125:an var det inga problem med men det första som hände när jag satte mig på 900:an var att jag var på väg ut i skogen pga att det plötsligt gick så djävla fort att jag nästan inte klarade kurvan.
För att jämföra. När en 125:a har nått toppfart så får du lägga i 2:an på en R1 och 3:an på en R6 ungefär. Dvs en R1 toppar lika mycket på 1:an som en 125:a gör på högsta växeln och en 600 kubiks sporthoj har fortfarande kraft nog att dra upp på bakan när din 125:a slutar accelerera.
En 125:a är lätt och har ytterst måttliga fartresurser med resultat att den är lätthanterlig. En tung sporthoj är närmast att betrakta som en stor blyklump med egen vilja men som snällt åker dit du vill om du gör absolut rätt. Gör du en aning fel när du kör fort så hamnar du ovillkorligen i skogen i nästa kurva.
Visst. Ska du absolut ha det värsta så köp en 1000cc sporthoj men kör då för guds skull med huvudet. Det går oerhört fort att komma upp i sådana hastigheter att nästa kurva blir omöjlig och då får vi läsa om dig i tidningen som en del av statistiken över hur farligt det är att köra hoj.
En 750 har betydligt måttligare effekt och är därigenom lite mer förlåtande men den har gott och väl vad du kommer att våga utnyttja i början och den är tillräckligt stor för att du ska få köra upp på den.
Rent effektmässigt så tror jag svårligen att du kommer att greja att maxa ur en 600 heller första året även om du kört en hel del 125:a men en 600 har ju för liten cylindervolym för att få köra upp för obegränsad tung MC.
Hallå...först lite popcorn...när det fastnar i tänderna så kommer fållen framPopcorn,?! Ska ju vara folköl å en dålig film om de ska bli nå ligga?
Nej jag vet ingen som har, och jag tror att det är samma till de flesta hojar, kanske man får byta något fäste men det fixar du skitläääätt
med en stressfläkt per cylinder toppar den lätt 580. du vet, det är en rak sexa i den.
Hur långt är det?Gött! Hur mkt kostar snöret?
En zx10r från 2004 gör 168kmh på 1:an den reser sig på gasen i 180kmh...
Men de största problemet ligger nog i när man skall vara lite tuff och då råkar ha en hoj som bänkar 160-170hk. Den klarar allt men de gör inte vi och då går det åh pipan!
Hallå...först lite popcorn...när det fastnar i tänderna så kommer fållen fram
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |