Härnborg
nihao
Ska tänka på klädvalet nästa gång det ska läckas upp
Dessutom Mas för den läskunnige
Muslim American Society?
www.masnet.org
Ska tänka på klädvalet nästa gång det ska läckas upp
Dessutom Mas för den läskunnige
Ska tänka på klädvalet nästa gång det ska läckas upp
Dessutom Mas för den läskunnige
ok, hur snabbt har du kört? menar i förhållande till hur den går... 250 typ eller?
Soft, du är det ju bara att jag köper cyklen(den snabbaste) och beger mig ut på vägarna när det torkat upp lite...
Morsan har ihop en afrikan, och bor där nere...så det kan nog bli knepigt, men tack för tipset!
det där får ju stå för dig...är du från sthlm eller?
Måste ju slå ett slag för GSX-R 750. Har själv en 04 som är helt underbar!! Smidig som en 600 men med lite mer krut
Snabbast i Blekinge 2001 iaf...men om vi säger såhär, 180 på mätare...men omdrevad, så det var nog 230 ungefär. Ska ju tilläggas att den egentligen inte var trimmad, snarare bytt motor...450 cc, jihoo!
Måste ju slå ett slag för GSX-R 750. Har själv en 04 som är helt underbar!! Smidig som en 600 men med lite mer krut
Gixxer är jävligt fula bara, kan man byta kåpor? Men vad toppar en sån? Accar bra?
Du behöver inte ta körkort för tung, ditt A-lätt uppgraderas enligt de nya reglerna upp till mellan sedan tung efter 3 år.
Kolla på körkortsportalen.
Underlättar eftersom det är dyrt med riskutbildningen.
Försäkringen kan bli något billigare på morsan än farsan.
I fråga om ren toppfart så gör den inte mer än en liten bit över 200 pga aerodynamiken och att den bara har 80 hästar. På rak motorväg har jag toppat ur den men oavsett vad så är det enormt tråkigt att mata motorväg på hoj. Det blir inte roligare för att man har en hoj som toppar 300 heller. Redan dryga 200 är ganska fort på svenska vägar medan 160-170 kan kännas som söndagskörning.
Dom vägar som är roliga är små, kurviga vägar på landsbygden med måttlig trafik. Där finns det inte någon chans att du kommer i närheten av någon toppfart.
Dom flesta vägar som jag tycker är roliga att köra är såpass kurviga att jag inte hinner använda någon högre växel än 3:an. Vilket innebär att med exempelvis en R1 så skulle du nätt och jämt behöva växla upp till 2:an. Då är jag iofs inte snabbast av hojförarna på vägen men jag hänger med i ganska högt tempo.
En 1000cc sporthoj är inte direkt lämplig som nybörjarhoj då den har sådana kraftresurser att den är direkt oförlåtande för väldigt små misstag med gaspådrag.
Visst kan det vara så att du tillhör den minoritet som faktiskt kan sätta sig på 1000cc och lära sig köra på den men dom allra flesta utvecklas nog mer som förare på en hoj med måttligare resurser som dom lättare kan hantera.
Som nybörjare är det lätt att man är lite för gasglad och njuter av accelerationen med följd att man håller gas lite för länge och hastigheten blir lite för hög och då kan det bli svårt att greja inbromsning för nästa kurva. Jag har själv varit ganska nära att köra rakt ut i periferin för att det plötsligt gått lite fortare än jag tänkte mig och det inträffar ohyggligt mycket lättare med en 1000cc som passerar 200-strecket på 2:ans växel.
Och känslan när du plötsligt inser att du strax ska svänga och har lite för hög fart är långt ifrån rolig. Då sitter du på 200 kg hoj som inte vill något annat än åka rakt fram. Och med den stressen som uppstår i den situationen så gör du automatiskt helt fel som nybörjare vilket snarast förvärrar situationen. Man börjar försöka bända hojen genom kurvan vilket är enormt tungjobbat.
Det är nog många av dom situationerna som jag som nybörjare upplevde med lätt panik över att jag nog inte skulle klara kurvan som jag idag skulle greja utan problem och bara lägga ner och ta den genom kurvan.
Det krävs helt enkelt mycket mer teknik för att hantera en 200 kg tung hoj i höga farter än det krävs för att ratta en 125:a helt enkelt. Jag skulle nog säga att steget från vanlig cykel till 125:a är ungefär samma som steget från 125:a till en tung hoj.
En 125:a kan du greja att ratta runt utan att ha full koll på motstyrning och placering på hojen men en tung hoj är enormt svår att få dit man vill om man inte har koll på det.
Ja det räcker med en avrostningskurs på smc...
Var bara noga med att du sätter smc-märket på hojen
JA!! gixxer är skitbra, kör en 1000. Sen börjar du med att skruva bort den bögiga stänkskärmen det ger typ 10hk. Plockar bort blinkers, backspeglar skjutspinnar och annan onödig skit.
Sen måste du ju självklart ha en pc3a, bänka skiten borra ur lite hål i svingen och ramen (för att spara vikt) så lär den lätt gå i 400 knyck
Inte en siffra rätt.
A1 uppgraderas inte. Man måste genomföra körprovet.
A begränsad uppgraderas till A obegränsad efter 2 år om du är minst 21.
Å andra sidan verkar han faktiskt vara ett troll.
Inte en siffra rätt.
A1 uppgraderas inte. Man måste genomföra körprovet.
A begränsad uppgraderas till A obegränsad efter 2 år om du är minst 21.
Å andra sidan verkar han faktiskt vara ett troll.
Mas? Heter det inte påg i Skåne? Mas är väl Dalarna, kommunist...röding
Tror inte trollen kommer med längre hår och hårigare rygg än såhär.
hehehe
Vi ska nog sluta mata trollet
Där hade du fel. Tar man A begr. när man är 18 får man A obegr. när man är 20.
Pungråttan ser hårig ut...
JA!! gixxer är skitbra, kör en 1000. Sen börjar du med att skruva bort den bögiga stänkskärmen det ger typ 10hk. Plockar bort blinkers, backspeglar skjutspinnar och annan onödig skit.
Sen måste du ju självklart ha en pc3a, bänka skiten borra ur lite hål i svingen och ramen (för att spara vikt) så lär den lätt gå i 400 knyck
Snacka inte skit om min hustru och ungarna...
Tror inte trollen kommer med längre hår och hårigare rygg än såhär.
hehehe
Vi ska nog sluta mata trollet
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |