Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

Focus

Guest
DaGaz skrev:
Det är riktigt fullt nu 66.51 CBM då en del bubblare har dykt upp som ändå skickat pengar men inte bekräftat, vi provar att knöla in även dessa.

Hur många CBM går det in i den störste containen då? Försökte läsa det på tillverkarens hemsida men jag hitta det inte. :va

På din grafiska bild ser det ut som den skulle kunna ta ca 66-67 CBM.

Therudeboy

Guest
Focus skrev:
Hur många CBM går det in i den störste containen då? Försökte läsa det på tillverkarens hemsida men jag hitta det inte. :va

På din grafiska bild ser det ut som den skulle kunna ta ca 66-67 CBM.

Hellre för lite en för mycket. Saken är att vi ska försöka få med allas hojar och just därför lämnar lite plats över för att vara riktigt säkra.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Jo vi hade god marginal 64 CBM sa vi som gräns det hade gett lite andrum.

Men det blev lite småtrångt då en del "bubblare" har ställt till det en aning som vi inte fått bekräftade men där pengar har trillat in. Vi vill ju göra alla till lags och försöker få in även dessa men vi får se vad kina säger.

Bifogat ser ni beräknad CBM om man fyller med enstaka modell. Vi har en 40'HQ..

Nåväl Therudeboy kommer köra hårt med kinserna nu så det är bara att avvakta utgången så löser vi det på bästa sätt :tummenupp

Bifogat

• calc_cbm.JPG
    calc_cbm.JPG
    15.4 KB · Visningar: 80

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
bra! kör hårt med KINSERNA!!! nu ger vi dom vad dom tål!!!! :banana

Therudeboy

Guest
RAVESMURF skrev:
bra! kör hårt med KINSERNA!!! nu ger vi dom vad dom tål!!!! :banana

Tror du dom kan skicka med lite damer i containern med? Då vore det guld, ska försöka förhandla mig till lite flickor också :lol :rolleyes:

Focus

Guest
Therudeboy skrev:
Tror du dom kan skicka med lite damer i containern med? Då vore det guld, ska försöka förhandla mig till lite flickor också :lol :rolleyes:

Trodde det ingick en på varje bönpall? :va

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Therudeboy skrev:

Du har löst vart våra sista CBM går till helt enkelt..

Ähh fasen avbeställ mina, jag tar kinagörls istället -- eller vi kanske ska göra ett separat gruppköp av det :hihi

Therudeboy

Guest
DaGaz skrev:
Du har löst vart våra sista CBM går till helt enkelt..

Ähh fasen avbeställ mina, jag tar kinagörls istället -- eller vi kanske ska göra ett separat gruppköp av det :hihi

Jag vet var vi kan fixa :tummenupp

Launcher

Man börjar med en skrothoj så får vi se.
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Skramlaha FZ 750-85
Ett förslag e att alla som betalat men fortfarande inte e gröna skickar sina kontonummer till Therudeboy så att han och Dagaz får slutföra detta och kanske kanske får lite ledigt och en gnutta sinnesro innan hojjarna anländer....eller?

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Men för fan jag kan ju inte ge er mer info än jag redan givit er, jag har ju kvittobevis på insättningen som ni båda har tillgång till?!

Therudeboy

Guest
Vanish skrev:
Men för fan jag kan ju inte ge er mer info än jag redan givit er, jag har ju kvittobevis på insättningen som ni båda har tillgång till?!

Det finns ju en anledning till att du är blå. Prata med DaGaz om detta.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Therudeboy skrev:
Det finns ju en anledning till att du är blå. Prata med DaGaz om detta.

Vi tar det igen: Om ni är blå och har betalat så ha lite is i magen.

Anledningen till detta är att jag prickar rätt inbetalning mot rätt insättning, är inbetalningen anonym blir det lite svårt att koppla ihop. Men vi får förhoppningsvis lite hjälp av banken med detta och med information såsom kvitto, datum, tid etc så skall det nog gå.

Jag mailade alla som jag inte hade fått in kvitto/bank/tidpunkt info av igår kväll.

Focus

Guest
Therudeboy skrev:
Där har vi svaret på varför du beställde så många. Tänk då Hampus, han får ju ett helt jävla harem :D

Jag var lite osäker på den där Hampus men han verkar ha gjort den bästa affären av oss alla..... :tungan

Nå lite seriöst.
Hur går planerna? Antar att ni måste få ihop alla betalningar och sådant innan man beställer men tror du att du lägger in en order i början på nästa vecka eller?
Hur funkar det föresten helt praktiskt? Ringer du till Kina o säger "Tjenixen en stor container minimotors, tack" och sedan för över pengar? Fixar dom lastfartyg o sådant åt oss eller hur aktiv är du i den själva biten? Läste lite på den andra tråden där ni snacka försäkringar, luriga höststormar skall man oroa sig för sådant också? :gnissla

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Focus skrev:
Jag var lite osäker på den där Hampus men han verkar ha gjort den bästa affären av oss alla..... :tungan

Nå lite seriöst.
Hur går planerna? Antar att ni måste få ihop alla betalningar och sådant innan man beställer men tror du att du lägger in en order i början på nästa vecka eller?
Hur funkar det föresten helt praktiskt? Ringer du till Kina o säger "Tjenixen en stor container minimotors, tack" och sedan för över pengar? Fixar dom lastfartyg o sådant åt oss eller hur aktiv är du i den själva biten? Läste lite på den andra tråden där ni snacka försäkringar, luriga höststormar skall man oroa sig för sådant också? :gnissla

FÅR VÄL HOPPAS ATT INTE DE DRAR RÄTT IGENOM EN ORKAN... Man vet aldrig med kineser de borde ju vara jävliga på att snesegla! :va

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Aprilia rsw 125, yamha yz250
hej

jag han inte att få med min bestälning med eran så ja undrar när
den nästa beställningen ska ske???
om det blir någon fler, ja är sugen på den svarta r1

Status
Ej öppen för fler svar.