Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
Majestic XII skrev:
Så om jag har en 14E och en G2:a så blir det runt 4500kr? Vet att det är svårt att säga, det är mest far min som vill ha reda på det innan jag betalar (som jag måste göra imorgon).

Tack för svaren!



Kan inte ge något exakt svar tyvärr. Men som sagt, det blir ju inga jätte höga summor.
 

Focus

Guest
Therudeboy skrev:
DaGaz (Daniel) uppkoppling ligger nere så tyvärr blir det ingen uppdatering idag. //Mvh Kristoffer och Daniel

Tråkigt.
Hur blir det med allt som skulle hända idag o imorgon? Skall man forfarande dra iväg mail till han? Kommer han få igång uppkopplingen?

Funderar lite eftersom jag gjort vissa ändringar i beställningen och har mailat till han idag..... :va
 

Therudeboy

Guest
Focus skrev:
Tråkigt.
Hur blir det med allt som skulle hända idag o imorgon? Skall man forfarande dra iväg mail till han? Kommer han få igång uppkopplingen?

Funderar lite eftersom jag gjort vissa ändringar i beställningen och har mailat till han idag..... :va




Telia har sagt att hans uppkoppling skall vara uppe igen senast kl 10.00 imorgon. Det funkar att skicka mail då han sa att det lagras på någon server eller liknande.

Inget att oroa sig för med andra ord.



Alla ni som skrivit upp er på listan och ej betalt, var tog ni vägen? Alla som vill vara med och beställa så finns det en reservlista. Kolla http://www.kirres.se/sh2-minimoto allt finns att läsa där.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Morrn bojs,

Va mycket fritid det blev igår :tungan -- familjen har skickat tackkort till telia :hihi

Har uppdaterat hemsidan, det börjar bli småtrångt i kontainern, det finns fortfarande en hel del inbetalningar som inte går att identifiera så fyllnadsgraden kommer öka lite till. Och sen är det ju ibetalningsdag idag också.

Det kan ju iofs bli en 40HQ också..

Snälla skriv persnr på meddelandefältet om ni sätter in! Ni som är ljusblåa och vet att ni har betalat i god tid kommer vi försöka identifiera med hjälp av banken. All häjlp iform av kvitto, tidpunkt, bank och belopp etc är välkommet för oss i detektivarbetet.

Som sagt Kristoffer kommer försöka få mer info från banken och då lär vi förhoppningsvis reda ut alla anonyma insättningar.
:tummenupp
 

Mr Lee

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph
Jag har betalat igår men ser inget grönt fält, jag skrev pers.nummer i meddelandefältet och betalade på Nordeas bank på Wieselgrensplatsen ca: kl 12:00? Har ni mina uppgifter ?
Tack på förhand //Mr Lee


DaGaz skrev:
Morrn bojs,

Va mycket fritid det blev igår :tungan -- familjen har skickat tackkort till telia :hihi

Har uppdaterat hemsidan, det börjar bli småtrångt i kontainern, det finns fortfarande en hel del inbetalningar som inte går att identifiera så fyllnadsgraden kommer öka lite till. Och sen är det ju ibetalningsdag idag också.

Det kan ju iofs bli en 40HQ också..

Snälla skriv persnr på meddelandefältet om ni sätter in! Ni som är ljusblåa och vet att ni har betalat i god tid kommer vi försöka identifiera med hjälp av banken. All häjlp iform av kvitto, tidpunkt, bank och belopp etc är välkommet för oss i detektivarbetet.

Som sagt Kristoffer kommer försöka få mer info från banken och då lär vi förhoppningsvis reda ut alla anonyma insättningar.
:tummenupp
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Mr Lee skrev:
Jag har betalat igår men ser inget grönt fält, jag skrev pers.nummer i meddelandefältet och betalade på Nordeas bank på Wieselgrensplatsen ca: kl 12:00? Har ni mina uppgifter ?
Tack på förhand //Mr Lee

Det är lugnt jag har bekräftat dig! Gör en upload nu innan den jag gör ikväll. Verkar som rätt betalda-lista inte fastnade sista uploaden.

:tummenupp
 

Yooda

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
.
Hoj
...
Hur fort går egentligen 14E, någon som vet säkert?
Inte så kul om dom går i 30 som vissa säger, då kanske man ska byta till en annan modell?
 

Dukem

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
DukeII
Yooda skrev:
Hur fort går egentligen 14E, någon som vet säkert?
Inte så kul om dom går i 30 som vissa säger, då kanske man ska byta till en annan modell?
Enligt a3t på zatzy (som oxå har ett antal trådar, det var väl där det började tror jag) "BTW, enligt företagsägaren så är 70km/h-gränsen på cykeln längst ner ett tryckfel, den gör "bara" 55Km".
Iofs så kanske man kan fixa till lite själv mha några 2-takts gurus på SH :)
Det rimmar rätt bra med priset, hög effekt=dyrare prylar. Det finns ju en anledning till att en 100km/h moto kostar 20k pengar
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Det går nog att ställa sig bakom ett hörn och skrämma upp den några kilometer om man bara vill ?
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
14E går mellan 65-70km/h ... det är inget tryckfel på deras hemsida... :tummenupp


//NOBY
 

Therudeboy

Guest
Jaha flickor. Ni känner inte att ni vill ha några 14E till. Finns fortfarande nämligen lite plats över så skynda fynda. :tummenupp
 

Focus

Guest
Therudeboy skrev:
Alla ni som skrivit upp er på listan och ej betalt, var tog ni vägen?

Ja man undrar ju lite? Tex. Hampus Lange som har beställt 18 cyklar? Det kan man ju fundera lite på? Lagom seriöst.... :arsele

Antar att ni har gått över en 40GP och nu siktar in er på en 40HQ?
 

Therudeboy

Guest
Focus skrev:
Ja man undrar ju lite? Tex. Hampus Lange som har beställt 18 cyklar? Det kan man ju fundera lite på? Lagom seriöst.... :arsele

Antar att ni har gått över en 40GP och nu siktar in er på en 40HQ?





Dom orden kan du ta tillbaka ;) Killen betalde idag och jag hade han på telefonen igår. :tummenupp



Vi har gått över 40gp och siktar in oss på en HQ nu. Men det skall nog inte vara några problem.
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Therudeboy skrev:
Jaha flickor. Ni känner inte att ni vill ha några 14E till. Finns fortfarande nämligen lite plats över så skynda fynda. :tummenupp
betalar in för 2 till om några minuter bara :)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Lugna & fina!

INGA fler nu.. efter summering börjar det bli fullt till sprickningsgränsen då vi har en del oidentifierade betalare! Se hemsidan och kontainerplatsen :tomten

Reservlistan kommer att splittas.. kommer ha lite överläggning med Kristoffer nu sen kommer mer info.

Later..

EDIT: Under alla omständigheter så lönar det sig inte längre att lägga till på reservlistan övriga "som är med" kan ha önskemål.
 
Last edited:

Alper

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Ort
dedu
Hoj
no
men åååå du skulle ju säga till när vi på reservlistan ville ha :4skrika :D:D

Jag vill ju ha en CIG-12 jag med. Säg till om det fortfarande går att köpa via er!

Har inte fått någo bankkonto info eller så, maila mig på alper@bredband.net!

Jag är intresserad som .. fan :hihi :hihi

Tack..
Mvh/Alper
 

Therudeboy

Guest
Alper skrev:
men åååå du skulle ju säga till när vi på reservlistan ville ha :4skrika :D:D

Tack..
Mvh/Alper





Ordinarie går alltid först. Blev rätt många som betalade in från listan så tyvärr blev det för fullt. Välkommen tillbaka i vår. //Kristoffer
 

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Umeå
Hoj
Retta
Minimoto reserv

Hallo, jag skrev upp mig på reserv listan och fick svar på mailen ;

Bekräftat reservplats: position 25, hoj nr 47.

När får jag veta om jag är med på nån container eller är det kört för mig nu :(
Ni vill väl ha in pengarna ganska omgående. :)
 

Therudeboy

Guest
nasholm6 skrev:
Hallo, jag skrev upp mig på reserv listan och fick svar på mailen ;

Bekräftat reservplats: position 25, hoj nr 47.

När får jag veta om jag är med på nån container eller är det kört för mig nu :(
Ni vill väl ha in pengarna ganska omgående. :)




Du får ett svar om du kommer med ikväll.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top