Köpa stereo?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja vad fan är det jag gett mig in i.

Det är känsliga grejer det här, det är som att fråga om Ducati är bra motorcyklar i forum2 ungefär.

Tycker du ska ge pengarna till bättre behövande ändå.

bose e inte hifi!!

Jag vet inte vad du vill kalla det men det är det bästa man kan köpa för de pengarna, förutsatt att man inte är 14-19 år och ska inreda ett pojkrum eller är synskadad.

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag vet inte vad du vill kalla det men det är det bästa man kan köpa för de pengarna, förutsatt att man inte är 14-19 år och ska inreda ett pojkrum eller är synskadad.

Om man påstar Bose är "det bästa man kan köpa för de pengarna" så vet man inte mycket. :lol Jag skulle vilja påstå det motsatta: Bose är det sämsta man kan köpa för pengar.

Ska jag behöva googla fram artikeln på hur frekvenslinjärt deras lifestyle-system är?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om man påstar Bose är "det bästa man kan köpa för de pengarna" så vet man inte mycket. :lol Jag skulle vilja påstå det motsatta: Bose är det sämsta man kan köpa för pengar.

Ska jag behöva googla fram artikeln på hur frekvenslinjärt deras lifestyle-system är?

Jag tror BOSE har nåt annat, det kallas 'själ'.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det blir i alla fall inte bose. Men fler måste komma med blocket förslag.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag har även Dali 6006, och dess hela surroundpaket till min Nad t753. Tycker de låter hyffsat grymma. Men jag köpt till en Ikon sub som fyller upp deras torra bas. Jag rekommenderar verkligen att du går och lyssnar på Ikon serien!
Kolla på Ikon 7. Perfekt om du inte vill ha en sub, annars kan du sänka dig till 5,6. Om du har råd så köp Ikon 8. Även Dalie suite gör sig prisvärd, snygg men låter inte lika bra som ikon serien, enligt mitt öra.
Glöm heller inte bort B&W, de gör lite snyggare högtalare men med
välbehållen ljudbild.
Spring in på hifiklubben och lyssna och kolla vad ditt öra kommer fram till!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ok dessa musik stilar måste dom passa. All slags pop, hiphop, house plus det som går på p3.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Givetvis kan du få en massa goda råd här, men i slutändan är det dina öron som ska bli tillfredställda av den anläggningen du till slut köper. För något år sen eller så var där en ganska lång tråd här, där någon först skulle köpa en gammal utrustning på blocket. Det slutade med att han köpte förstärkare och cd-spelare via någon internetshop och högtalare via blocket. Har för mig att han blev ganska nöjd i slutändan. Den tråden går säkert att leta fram.

Det bästa du kan göra är att faktiskt gå in i en HiFi-affär, hugga en försäljare och berätta om din budget och vad du kommer att lyssna på.

Ta med ett par av dina favoritskivor som du har lyssnat mycket på, ett par skivor du direkt kan känna hur ljudet blir på den anläggningen som du blir demostrerad.

Lycka till. :tummenupp

Hittade länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173310

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Givetvis kan du få en massa goda råd här, men i slutändan är det dina öron som ska bli tillfredställda av den anläggningen du till slut köper. För något år sen eller så var där en ganska lång tråd här, där någon först skulle köpa en gammal utrustning på blocket. Det slutade med att han köpte förstärkare och cd-spelare via någon internetshop och högtalare via blocket. Har för mig att han blev ganska nöjd i slutändan. Den tråden går säkert att leta fram.

Det bästa du kan göra är att faktiskt gå in i en HiFi-affär, hugga en försäljare och berätta om din budget och vad du kommer att lyssna på.

Ta med ett par av dina favoritskivor som du har lyssnat mycket på, ett par skivor du direkt kan känna hur ljudet blir på den anläggningen som du blir demostrerad.

Lycka till. :tummenupp

Hittade länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173310

Bushido blev nöjd vad jag minns. Jag rekommenderar fortfarande B&W 603 s3. Riktigt bra skit!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Bose är små högtalare som kan låta som stora högtalare inte att förväxla med _bra_ stora högtalare.

Det är väl en nisch för dem som vill ha så bra ljud som möjligt med väldigt små högtalare, det är deras grej.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bose är små högtalare som kan låta som stora högtalare inte att förväxla med _bra_ stora högtalare.

Det är väl en nisch för dem som vill ha så bra ljud som möjligt med väldigt små högtalare, det är deras grej.

Exakt, det näst bästa man kan få tag på alltså.
Det allra bästa är LINN's inbyggnadssystem.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
fick ett nyhetsbrev från hifiklubben idag om att de ska ha en utförsäljning av bla. demo ex för bra priser. Grejjen börjar på torsdag, kanske kan vara värd en kik.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Jag tror BOSE har nåt annat, det kallas 'själ'.

*pekar och skrattar dig i ansiktet* bose har själ ????? *pekar ännu mer och garvar ännu hårdare* wahahahahhahaha:D :D :D :D
bose ljudkaraktär är sååå själlös det bara går ! Steril och kall kallar jag inte själfull !
har du ens lyssnat på ett par hundra system ? ffs bilda en uppfattning efter tester..inte vad du tycker ser snyggast ut utan att ha hört skiten :p

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
..inte vad du tycker ser snyggast ut utan att ha hört skiten :p

Om utseendet är av betydelse har de ingen konkurrens.
Förutom av LINN.
Det är som att säga att Subaru eller Toyota är bättre bilar än Mercedes och BMW, dvs sant men inte relevant. Vill man se ut som en slusk köper man Subaru/Cerwin Vega.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Om utseendet är av betydelse har de ingen konkurrens.
Förutom av LINN.
Det är som att säga att Subaru eller Toyota är bättre bilar än Mercedes och BMW, dvs sant men inte relevant. Vill man se ut som en slusk köper man Subaru/Cerwin Vega.

:D
men det är vä mer mercedes o BMW som ser ut som slusk...om de befann sig på en rallybana :p
Isåfall e HiFi en rallyhelg...där teknik enbart spelar roll....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...