Köpa stereo?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
hahaha....u funni!!! låt mig gissa...du har en ipod...en audi TT(gamla tjejmodellen, även känd som barndojan), bose system, en samsung TV och en tjej med fejktuttar som sminkar upp sig innan du hinner vakna o se grundkonstruktionen :tuttar design e inte allt dude !!!!

så hade jag gjort om jag inte hade 20k o slänga ut med engång !;)

Du hade ett rätt av alla möjliga, och då fick du den ändå gratis. :tummenner
Själv då, sen tonåring eller unga tjugo, ingen brud, kanske bil och i så fall gammal/billig, mycket stereo men bara IKEA-möbler (inkl köksredskap), bor i hyreslägenhet, gammal skithoj, tjänar dåligt, är ful?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
fy fan vad fula, de skulle jag inte ens ha i mitt kallgarage. :zpy

Högtalare är fula. TV-apparater likaså...

Jag drömmer om ett hus där man kan smacka upp en 50" tv och hela hemmabiosystemet nere i den inredda källaren. Då kan man ha ett diskret system i köket och en smidig 26" tv i allrummet där man kan kolla på Ernst när han snickrar och låter kommentarerna flöda...

Ser ju föjävligt ut med alla dessa prylar annars. Visst, man kan skaffa sig ett mini-system, men det blir givetvis en kompromiss då riktigt välljudande högtalare är stora.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Du hade ett rätt av alla möjliga, och då fick du den ändå gratis. :tummenner
Själv då, sen tonåring eller unga tjugo, ingen brud, kanske bil och i så fall gammal/billig, mycket stereo men bara IKEA-möbler (inkl köksredskap), bor i hyreslägenhet, gammal skithoj, tjänar dåligt, är ful?

:D :D paj kast:D :D

hoppas du inte tog illa upp...var meningen att glimten skulle glimma i ögonvrån :)
Jag gillar konst dock..e inte teknikintresserad enbart..har du hört talas om H.R Giger ?

låter dock inte estetiska krav sätta sin prägel på användarvänlighet/kvalite.

o du...min hoj..e väärldens finaste..du har aldrig skådat dess like..tog faen riktigt illa upp där :,(

P.S Fucker :(

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vänta... att kalla H.R Gieger för konst är ju lika rätt som att kalla Bose för HiFi. Visst, han har målat och Bose låter... men rätt blir det inte.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur funkar det om jag jag köper frontar och center av något bättre slag. Kan jag då köpa vad skit som helst bak tills jag har råd att köpa något ur samma serie. Tänkte att detta ska bli en riktigt tvspelsvinter för att spara pengar. Dock verkar det inte bli så billigt.

Absolut! Centern och frontarna ska helst vara av samma serie bara för att låta lika. Kan vara störigt när ex en bil som kör förbi i filmen har olika ljudkaraktär/klang beroende på vilken högtalare ljudet kommer ifrån.
Bakhögtalarna är inte lika känsliga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja,jag säger då det.

Ja det var kul faktiskt. :lol
juha, Samsung har en blankvit. Snyggaste jag sett. :)
Själv har jag en Sony KLVS40 om jag minns reätt, ser okej ut men intre är det snyggt inte. :(
B&O har ju fina, Fujitsu hade förut också.
TV snackar jag nu.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
B&O har alltid haft snygga TV´s... fram till nu... deras nya platta serie som inte är särskilt mycket plattare än deras tidigare CRT apparater är en ren katastrof och deras designteam måste ha varit ockuperade med annat när dessa gjordes.

Nej, idag är det Samsung, Pioneer och Northern Star som har någorlunda design på skärmarna, LG försöker men snubblar oftast på målsnöret.

Och Markus, du som häver ur dig diverse harranger till höger och vänster om vad som är tidstypiskt kan väl ändå inte gilla vita tv-apparater... det är ju ohyggligt 80-tal. ;)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ja, Samsung är en av fyra tillverkare av LCD-skärmar om jag minns rätt.
BO byggs annars av Flextronics mestadels, säkert LCD-korten också.
Vem som gör själva skärmen har dock ganska liten betydelse för bildkvalité som du säkert vet. Det är övrig hårdvara som varierar.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men ge fan i att prata tv. De ska vara stora och ge "bra" bild. Sen kan de fan se ut hur som helst.

Har du tagit upp ditt designintresse i gaytråden?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men visst, jämför man ljudkvalitet å förstår jag också att BOSE inte får några topp-poäng, men det tror jag inte är en nyhet för någon som har sådana heller.

Safety-quote.

Du menar att du köper en högtalare du vet är skit. :D Sämsta någonsin. :lol

Inte ens tjejer snackar om högtalare som du gör..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men ge fan i att prata tv. De ska vara stora och ge "bra" bild. Sen kan de fan se ut hur som helst.

Har du tagit upp ditt designintresse i gaytråden?

Jag tror det har nämnts där men jag är osäker.
Att vara mån om sin miljö är bara en del av att vara konservativ, vet inte om det skall vara med i Gay-tråden faktiskt.
Kanske om jag skrev att jag gärna inreder i vitt och rött så skulle det platsa. :rodnar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hade du en budget? Sitter själv och kollar efter nya högtalare men en resa i vinter har begränsat budgeten till betydligt mindre än vad jag vill lägga ut för ett gäng högtalare :(

Jag var inne på Hifiklubben idag och lyssnade på Concept 6:eek:rna och även 8:eek:rna och det lät ju bra. Tyvärr finns det bara stativare som surrounds :(
Dock gjorde jag misstaget och lyssnade på klipsch innan, det är inte så smart för då låter det mesta lite tamt.
Canton GLE-serien är nog det mest prisvärda jag har hittat hittills, passar de in i din budget så skulle jag lyssna på dem om jag vore du. Sub är alltid kul men knappast ett krav.

Vill du ha ännu billigare så sägs ju dessa vara riktigt bra grejjer för pengarna -> Dynavoice

Vad det gäller elektroniken så hittar du bra grejjer för vettiga priser på blocket, kolla då efter tex Denon, Marantz, NAD, H/K. Dessa är riktigt bra i instegsklasserna, jag skulle inte kolla på Yamaha i dessa priser då de känns allt för billiga.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hade du en budget? Sitter själv och kollar efter nya högtalare men en resa i vinter har begränsat budgeten till betydligt mindre än vad jag vill lägga ut för ett gäng högtalare :(

Jag var inne på Hifiklubben idag och lyssnade på Concept 6:eek:rna och även 8:eek:rna och det lät ju bra. Tyvärr finns det bara stativare som surrounds :(
Dock gjorde jag misstaget och lyssnade på klipsch innan, det är inte så smart för då låter det mesta lite tamt.
Canton GLE-serien är nog det mest prisvärda jag har hittat hittills, passar de in i din budget så skulle jag lyssna på dem om jag vore du. Sub är alltid kul men knappast ett krav.

Vill du ha ännu billigare så sägs ju dessa vara riktigt bra grejjer för pengarna -> Dynavoice

Vad det gäller elektroniken så hittar du bra grejjer för vettiga priser på blocket, kolla då efter tex Denon, Marantz, NAD, H/K. Dessa är riktigt bra i instegsklasserna, jag skulle inte kolla på Yamaha i dessa priser då de känns allt för billiga.

Nja ingen direkt budget. Det beror på hur gärna jag vill ha det i förhållande till annat. Jag får helt enkelt kika in på hifiklubben nästa vecka och kolla. Det verkar ju inte finnas någon enkel sanning.

Stärkare har jag i alla fall ett år så det behöver jag inte tänka på nu.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Ja, Samsung är en av fyra tillverkare av LCD-skärmar om jag minns rätt.
BO byggs annars av Flextronics mestadels, säkert LCD-korten också.
Vem som gör själva skärmen har dock ganska liten betydelse för bildkvalité som du säkert vet. Det är övrig hårdvara som varierar.

:trött :trött :whip

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...