Köpa stereo?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:D
men det är vä mer mercedes o BMW som ser ut som slusk...om de befann sig på en rallybana :p
Isåfall e HiFi en rallyhelg...där teknik enbart spelar roll....

Det är just det som är grejen, för gemene man (dvs inte hifi-nörden) så är inte vardagsrummet en rallybana.
Jag förstår också att det finns bra grejer som ser ut som skit, om man blundar hittar man säkert bra saker men när man öppnar ögonen så vill man ju inte få migrän. T.ex. körsbärsträ har ine varit snyggt sedan 1990, fatta.
Svart trä har inte varit hett sedan 1988, fatta. Stora lådor i vardagsrum har aldrig varit snyggt, fatta. Och ja, det kanske passar takfläkten och svarta skinnsoffan, men det ser ut som skit - fatta.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Det är just det som är grejen, för gemene man (dvs inte hifi-nörden) så är inte vardagsrummet en rallybana.
Jag förstår också att det finns bra grejer som ser ut som skit, om man blundar hittar man säkert bra saker men när man öppnar ögonen så vill man ju inte få migrän. T.ex. körsbärsträ har ine varit snyggt sedan 1990, fatta.
Svart trä har inte varit hett sedan 1988, fatta. Stora lådor i vardagsrum har aldrig varit snyggt, fatta. Och ja, det kanske passar takfläkten och svarta skinnsoffan, men det ser ut som skit - fatta.

mjooo....kopplar poängen...men om du kört en 230E hela livet o trott att du piskar grus...o sen sätter dig i en 4x4 WRC Sti....där uppnår du nirvana. man vet juh inte vad man går miste om, om man aldrig har sett, hört o känt d !
är det en 'ignorance is a bliss' attityd jag känner lukten av ?

P.S...körsbärsträd ? wtf wtf

Solid snake

Guest
*pekar och skrattar dig i ansiktet* bose har själ ????? *pekar ännu mer och garvar ännu hårdare* wahahahahhahaha:D :D :D :D
bose ljudkaraktär är sååå själlös det bara går ! Steril och kall kallar jag inte själfull !
har du ens lyssnat på ett par hundra system ? ffs bilda en uppfattning efter tester..inte vad du tycker ser snyggast ut utan att ha hört skiten :p
Ironin är död....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mjooo....kopplar poängen...men om du kört en 230E hela livet o trott att du piskar grus...o sen sätter dig i en 4x4 WRC Sti....där uppnår du nirvana. man vet juh inte vad man går miste om, om man aldrig har sett, hört o känt d !
är det en 'ignorance is a bliss' attityd jag känner lukten av ?

P.S...körsbärsträd ? wtf wtf

Allt beror ju på ändamålet.
Skulle jag ha ett biorum t.ex. skulle jag gärna smeta upp stora högtalare men så länge det ska samsas med allt annat som ska finnas i ett vardagsrum är det BPSE eller helst osynliga/inbyggnad som jag vill ha, skiter egentligen hur det låter i princip så länge det inte låter direkt dåligt.
Det som jag tycker är konstigt är att man jämför några stilrena, små, diskreta högtalare med Mega Boost 3000 XXL. Men visst, jämför man ljudkvalitet å förstår jag också att BOSE inte får några topp-poäng, men det tror jag inte är en nyhet för någon som har sådana heller.
Som att säga till någon som just slängt i sig en Björnfilé att Falukorv innehåller både mer protein och inte är lika onödigt dyrt, dvs irrelevant. :3freak

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag bryr mig i alla fall inte om utseendet. Möjligen att de ska kunna skrämma folk. Det är borgligt att ha det "snyggt" hemma.

Var ligger de bästa/största hifiklubben affärerna?

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Allt beror ju på ändamålet.
Skulle jag ha ett biorum t.ex. skulle jag gärna smeta upp stora högtalare men så länge det ska samsas med allt annat som ska finnas i ett vardagsrum är det BPSE eller helst osynliga/inbyggnad som jag vill ha, skiter egentligen hur det låter i princip så länge det inte låter direkt dåligt.
Det som jag tycker är konstigt är att man jämför några stilrena, små, diskreta högtalare med Mega Boost 3000 XXL. Men visst, jämför man ljudkvalitet å förstår jag också att BOSE inte får några topp-poäng, men det tror jag inte är en nyhet för någon som har sådana heller.
Som att säga till någon som just slängt i sig en Björnfilé att Falukorv innehåller både mer protein och inte är lika onödigt dyrt, dvs irrelevant. :3freak

jag tar till mig det du säger och respekterar det fullt ut. men i min mening...borde det inte finnas dåliga system..eftersom hela ideologin med att skapa musik och skapa en viss anda kring sin musik..går ut på att personen som spelar det, ska uppfatta det som artisten har lagt ner 1000000 timmar på att fullända! Jag e med på att de flesta vill ha det minimalistiskt i sitt vardagsrum...men d går faktiskt att välja annat än bose..som fortfarande går att gömma..o låyter himmelskt !
musik, för mig, är inte ett redskap som tar dig från punkt A till B...utan det är meningen att det ska vrida en upp o ner o förmedla de känslor som artisten har pundat fram.

Jag bryr mig i alla fall inte om utseendet. Möjligen att de ska kunna skrämma folk. Det är borgligt att ha det "snyggt" hemma.

Var ligger de bästa/största hifiklubben affärerna?

sveavägen antar jag...

i Gbg har vi mer hifikunskap dock!! vi gillar o nörda lite mer :)

Last edited:

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Två värdelösa är i alla fall Fridhemsplan och Sveavägen.
De andra kanske är lika värdelösa, men de här två är garanterat usla.

Du har ju än så länge bara rekommenderat BOSE. Och efterson jag ska ha något som skrämmer folk och låter bra och inte något som ska passa in så blir det inte BOSE. Så vart ska jag gå för att köpa kravallhögtalare som ligger i linje prismässigt med min proletärlön?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har ju än så länge bara rekommenderat BOSE. Och efterson jag ska ha något som skrämmer folk och låter bra och inte något som ska passa in så blir det inte BOSE. Så vart ska jag gå för att köpa kravallhögtalare som ligger i linje prismässigt med min proletärlön?

Lars Bengtsson, Pause, Reference Audio, Best Sound, kanske Hifi Klubben.
HIgh Fidelity om du har mycket pengar.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

mennn...vad ska du lägga på högtalarna då ? o hur många ska du ha ? 2 frontar eller ett helt 5.1 kitt ?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker faktiskt att du skall ta dig till dels hifi-klubben och Paus, båda två ligger på Sveavägen i Stockholm några hundra meter ifrån varandra.
Gå sedan gärna in på Lars Bengtsson på S:t Eriksplan.
Och sist men inte minst så bör du även kolla in OnOff eller dylik affär.

Då kommer du ha hört de flesta segmenten och kan bilda dig en uppfattning om vad du själv defakto vill ha.

Markus: Ditt snack om Bose som guds gåva till ljudet är bara larvigt, de låter inte bra så länge du inte uteslutande lyssnar på klassisk musik. Visst, de ser bra ut men att påstå att det är HiFi och låter bäst är bara larvigt.

V4N: Visst, ni på Hifi-Klubben har en del bra grejer men ibland får jag känslan av att man blir rekommenderad det som det finns mest profit på och inte det som jag defakto är ute efter. Sen tycker jag det är lite fel att som ÅF ligga i samma säng som en/flera tillverkare i rena ägandeförhållanden.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
mennn...vad ska du lägga på högtalarna då ? o hur många ska du ha ? 2 frontar eller ett helt 5.1 kitt ?

Det spelar inte så stor vad dom kostar bara jag upplever det som billigt. Och det är väl lika bra att köpa 5.1 när jag ändå är igång. Eftersom det blir mycket hiphop så vill jag ändå ha sub så.

På blocket finns det hela Jamo system för 3-4K och min pappas låter helt ok även om det är mycket sällan ha flåsar på. Så det skulle ju kännas billigt. Men om det är värdelöst så får jag väl lägga till lite. Sen vill jag gärna ha ett märke jag känner till, av någon konstig anledning.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Tycker faktiskt att du skall ta dig till dels hifi-klubben och Paus, båda två ligger på Sveavägen i Stockholm några hundra meter ifrån varandra.
Gå sedan gärna in på Lars Bengtsson på S:t Eriksplan.
Och sist men inte minst så bör du även kolla in OnOff eller dylik affär.

Då kommer du ha hört de flesta segmenten och kan bilda dig en uppfattning om vad du själv defakto vill ha.

Markus: Ditt snack om Bose som guds gåva till ljudet är bara larvigt, de låter inte bra så länge du inte uteslutande lyssnar på klassisk musik. Visst, de ser bra ut men att påstå att det är HiFi och låter bäst är bara larvigt.

V4N: Visst, ni på Hifi-Klubben har en del bra grejer men ibland får jag känslan av att man blir rekommenderad det som det finns mest profit på och inte det som jag defakto är ute efter. Sen tycker jag det är lite fel att som ÅF ligga i samma säng som en/flera tillverkare i rena ägandeförhållanden.

jo jag tänkte på d efteråt ( e riktigt, riiktigt duktig på att tänka efteråt) att jag inte borde sagt vart jag tillhör...men men..
Personligen vill jag att personerna som passerar min hifistig ska få så bra ljud som möjligt. men d e en personlig uppfattning som jag e ganska säker på inte efterföljs av andra.
sen att vi RÅKAR ha det mest erkända märket av högtalare i sortimentet e bara ren tur ! :)

Det spelar inte så stor vad dom kostar bara jag upplever det som billigt. Och det är väl lika bra att köpa 5.1 när jag ändå är igång. Eftersom det blir mycket hiphop så vill jag ändå ha sub så.

På blocket finns det hela Jamo system för 3-4K och min pappas låter helt ok även om det är mycket sällan ha flåsar på. Så det skulle ju kännas billigt. Men om det är värdelöst så får jag väl lägga till lite. Sen vill jag gärna ha ett märke jag känner till, av någon konstig anledning.

nej..d e inte lika bra att du kör 5.1 på engång..
om du ska lägga 3-4k så e d bäst att du lägger d på ett par fina frontar kanske ? o sen bygger på det systemet...då får du d bästa ljudet..o ju bättre ljud..destu längre behåller du grejerna !

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Varför inte åka och kolla på dessa? http://www.blocket.se/vi/15771659.htm?ca=15_s

Eller dessa? http://www.blocket.se/vi/17363758.htm?ca=15_s Där är priset helrätt för dig

Finns ett par lite högre upp i landet också. http://www.blocket.se/vi/16462657.htm?ca=15_s

Priserna i annonserna går ofta att pruta på. Det är svårt att sätta ett pris på produkter där annonserna är få.

Jag lovar att du inte skulle bli besviken på ljudet av dessa! Sedan om det är ett märke du känner till eller ej, vet jag inte, men erkänt är det vilket fall.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Varför inte åka och kolla på dessa? http://www.blocket.se/vi/15771659.htm?ca=15_s

Eller dessa? http://www.blocket.se/vi/17363758.htm?ca=15_s Där är priset helrätt för dig

Finns ett par lite högre upp i landet också. http://www.blocket.se/vi/16462657.htm?ca=15_s

Priserna i annonserna går ofta att pruta på. Det är svårt att sätta ett pris på produkter där annonserna är få.

Jag lovar att du inte skulle bli besviken på ljudet av dessa! Sedan om det är ett märke du känner till eller ej, vet jag inte, men erkänt är det vilket fall.

japps 600serien e uunderbaarr----

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

fy fan vad fula, de skulle jag inte ens ha i mitt kallgarage. :zpy

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Yamaha ns-777 bra ljud och väldigt fin djup pianolack. Finns även komplett hemmabiosystem. Dock lite skrikiga utan front men den skall vara på.

Som huvudsystem kan jag rekomendera något från http://www.primare.net/

Snyggt och bra.

Last edited:

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hur funkar det om jag jag köper frontar och center av något bättre slag. Kan jag då köpa vad skit som helst bak tills jag har råd att köpa något ur samma serie. Tänkte att detta ska bli en riktigt tvspelsvinter för att spara pengar. Dock verkar det inte bli så billigt.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
fy fan vad fula, de skulle jag inte ens ha i mitt kallgarage. :zpy

hahaha....u funni!!! låt mig gissa...du har en ipod...en audi TT(gamla tjejmodellen, även känd som barndojan), bose system, en samsung TV och en tjej med fejktuttar som sminkar upp sig innan du hinner vakna o se grundkonstruktionen :tuttar design e inte allt dude !!!!

Hur funkar det om jag jag köper frontar och center av något bättre slag. Kan jag då köpa vad skit som helst bak tills jag har råd att köpa något ur samma serie. Tänkte att detta ska bli en riktigt tvspelsvinter för att spara pengar. Dock verkar det inte bli så billigt.

så hade jag gjort om jag inte hade 20k o slänga ut med engång !;)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...