Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:rofl

Jajääädrar, ett par dexteravsnitt senare, och komma tillbaka till det här - jag är krEnGt!!11 Vem vare' som KASTA! Din morsa! :fakta

Styvt 4 lock hel/hel - sug på den ni, hähä - det lönar sig att bo där man gör, och vara såpass gammal man tyvärr hunnit bli'. :banana

/J

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Man ska sparka på dom som redan ligger ner...visst var det så?? :va

Precis, det var ju skott på vidöppet mål :D

SGM, inte sänka garden sådär när man simmar i en bassäng med pirayor som bara väntar på en öppning, ett läge att attackera den svage :hihi det straffar sig :arsele

Du menar i en grotta där det står Hedenhös på stenbrevlådan?? :krama

Jajääädrar, ett par dexteravsnitt senare, och komma tillbaka till det här - jag är krEnGt!!11 Vem vare' som KASTA! Din morsa! :fakta

Styvt 4 lock hel/hel - sug på den ni, hähä - det lönar sig att bo där man gör, och vara såpass gammal man tyvärr hunnit bli'. :banana

/J

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jaha!!! då är det snart tisdag igen!!! Regnar det inte och det inte tillstöter komplikationer (regeringen) så står jag på donken vid sex o klock!!!

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ja tror "Solskens-kungen" håller sig inomhus idag :rolleyes:

De ska va mycke till bra väder nu... :gnissla

Vill inte få in vatten i trattarna :död

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ja tror "Solskens-kungen" håller sig inomhus idag :rolleyes:

De ska va mycke till bra väder nu... :gnissla

Vill inte få in vatten i trattarna :död

Då blir vi två..min förklylning är inte att leka med, fm-skifts arbete, samband med dålig sömn gör att man inte tänker sig en tur ens om det varit fint..

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Är det inte effektivt att köra med fuktad luft? Vatten expanderar MYCKET när det förångas...

:) Javisst, ja kommer ihåg från fornstora dagar då man körde nästan dygnet runt.
Å på mycke tidiga mornar då de va fukt å dagg ute så kunde man jävlar känna skillnad att maskinerna gick aningen bättre :tummenupp

Men de e inge som e vetenskapligt fastlagt, om de va inbillning :va

Men oppen vatteninsprutning i trattarna, näe :tungan

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Måndag!!!!!! Vad händer tisdag?????soffpotät eller raceknutte i för litet ställ???

IDAg måndag har jag inte alla inidianer i kanoten..så du får faktiskt precisera dig lite nu..men idag blir dfet nog regn senare..är och åker lite idag i stan baar..

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vilka vågar imorgon då om vädret är med oss?

Jag släpar med en purfärsk hojåkare från Sura - och brummar lite mer inkörningsmil på 1098:an.

JD, fått ihop stånkan än, GÖRT! Jag kan hjälpa dig byta olja och shimsa ventilspel halvvägs. :hihi

Carro lär beordras släppa sitt gedigna tag runt sargen omedelbums, här åks enbart i stan när det är på väg till stekarfika på kajfiket. :fakta

/J

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
och brummar lite mer inkörningsmil på 1098:an.

JD, fått ihop stånkan än, GÖRT! Jag kan hjälpa dig byta olja och shimsa ventilspel halvvägs. :hihi

/J

Hoho den var ju fan inkörd redan när vi lastat i hEstfuKkosläpet utanför AVA, hur mycket mer ska du köra in den egentligen?? Italienskor vill inte ha mjukstart! Pang PÅ bara :D bRassA i helVetT!!11one!1

Stånkan fick jag ihop idag, Schimsade ventiler, på med kamkedja, fylla olja, transolja, koppla el, montera fögge med kablar, avgas på, tank på, bakram å sadel på osv.. Dags för provstart!

Kickbenet är ju kraschat, så jag fick polaren att hoppa igång den, starta 3:e kicken, efter att ha stått isärplockad 2 år :tummenupp men blårök värre än sur merca 190 diesel från -78.. Tänkte faan, var ju därför jag rev skiten från första början.. Vi kör lite på tomgång men ingen minskning av rökmängd (mest vid gaspådrag/avslag).. Då dessa stånkor mår dåligt av att stå länge på tomgång så skickar jag ut polaren på provvarv runt garaget (han var lättövertalad, gammal crossräv gillar CRF450R). Han kör ett och två varv, fortfarande dimma bakom hojen, på tredje varvet slutar det helt att ryka, SÅ SKÖNT, var bara oljerester i ljuddämparen osv som låg kvar och spökade.

Signalerade åt polaren att han kunde sluta åka vändor runt garaget, och han skulle bara ta sista varvet innan han kom tillbaka, när han är på andra sidan huset hör vi krasch och motorn dör på motarden. Hoppar runt huset på kryckorna och hittar polare med motard på backen :död Fan tar crascherna aldrig slut?

Han klarade sig skapligt, men hade bara crosshjälm, crosshandskar, jeans, tröja och skor på sig, rediga köttskrapsår på båda armarna, knäna, höfterna och i svanken. Byxor och tröja hängde i trasor :näsblod. Hade dessutom sabbat foten rätt bra, var blå och svullen och hade ett skärsår på vristen.. Skjutsade han direkt till akuten, där jag väntade i ca:2 timmar innan hans tjej kom och löste av mig..

Nu får de fan vara slutkraschat :huvet börjar undra om det vilar nån förbannelse över mig och mina hojjar? hElveTt!!one11!

(skulle kanske legat i dagbokstråden istället, men då SGM frågade hur det gick med stånkan så hamnade historian här istället, punGt :D )

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Hoho den var ju fan inkörd redan när vi lastat i hEstfuKkosläpet utanför AVA, hur mycket mer ska du köra in den egentligen?? Italienskor vill inte ha mjukstart! Pang PÅ bara :D bRassA i helVetT!!11one!1

Stånkan fick jag ihop idag, Schimsade ventiler, på med kamkedja, fylla olja, transolja, koppla el, montera fögge med kablar, avgas på, tank på, bakram å sadel på osv.. Dags för provstart!

Kickbenet är ju kraschat, så jag fick polaren att hoppa igång den, starta 3:e kicken, efter att ha stått isärplockad 2 år :tummenupp men blårök värre än sur merca 190 diesel från -78.. Tänkte faan, var ju därför jag rev skiten från första början.. Vi kör lite på tomgång men ingen minskning av rökmängd (mest vid gaspådrag/avslag).. Då dessa stånkor mår dåligt av att stå länge på tomgång så skickar jag ut polaren på provvarv runt garaget (han var lättövertalad, gammal crossräv gillar CRF450R). Han kör ett och två varv, fortfarande dimma bakom hojen, på tredje varvet slutar det helt att ryka, SÅ SKÖNT, var bara oljerester i ljuddämparen osv som låg kvar och spökade.

Signalerade åt polaren att han kunde sluta åka vändor runt garaget, och han skulle bara ta sista varvet innan han kom tillbaka, när han är på andra sidan huset hör vi krasch och motorn dör på motarden. Hoppar runt huset på kryckorna och hittar polare med motard på backen :död Fan tar crascherna aldrig slut?

Han klarade sig skapligt, men hade bara crosshjälm, crosshandskar, jeans, tröja och skor på sig, rediga köttskrapsår på båda armarna, knäna, höfterna och i svanken. Byxor och tröja hängde i trasor :näsblod. Hade dessutom sabbat foten rätt bra, var blå och svullen och hade ett skärsår på vristen.. Skjutsade han direkt till akuten, där jag väntade i ca:2 timmar innan hans tjej kom och löste av mig..

Nu får de fan vara slutkraschat :huvet börjar undra om det vilar nån förbannelse över mig och mina hojjar? hElveTt!!one11!

Det är verkligen inte läge att garva, men...det låter som att du är lite prövad just nu, är det korrekt? :rofl
Hyndan var väl apless på att ha varit stilla så länge, så den tog väl första bästa chansen att göra livet surt för någon. :crash

Jag tror du paltar för lite med donnorna, det är för mycket whambamthankyoumam - det lär pillas lite med... :va

/J

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vilka vågar imorgon då om vädret är med oss?

Jag släpar med en purfärsk hojåkare från Sura - och brummar lite mer inkörningsmil på 1098:an.

Carro lär beordras släppa sitt gedigna tag runt sargen omedelbums, här åks enbart i stan när det är på väg till stekarfika på kajfiket. :fakta

/J

Om ni åker imorrn, så ta med kamera och fota lite, lite dålig fotomoral nuförtiden:ajjabajja så vi som har viktigare saker för oss än att bara snurra mc hela kvällen kan se vilken härlig tillställning vi missade..gör INGET som jag inte skulle ha gjort. Kör försiktigt och akta er för JD:s kurva..OCH för Bosse Batong, Harry Haffa, farbror blå mm, är lugnt när inte jag är med...

Ett litet fint tips så här i elfte timmen...om man åker förbi Fellingsbro och båda mc-firmorna och fortsätter bortöver så kommer man fram till något ställe som heter Nostalgibyn i Hosta, litet fint pittoreskt ställe enligt ett par säkra källor, var tydligen riktigt mysigt ställe, vet ej hur långt det är dit, men åker ni dit, så är Käglan given först:yoparty

http://www.nostalgibyn.se/

(skulle kanske legat i dagbokstråden istället, men då SGM frågade hur det gick med stånkan så hamnade historian här istället, punGt :D )

i Egenskap av moderator så godkänner jag JD:s inlägg:tummenuppPåt igen, klart du skall köra den på Söndag! Jag kicka så kan du brassA hElvEttE igen!!!

Hoppas polaren har bra läkkött, du får väl snart klippkort på akuten:D Hoppas allt blir bra med honom snart.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...