Det står i registreringsbeviset att den har ABS. Kan skicka regnr i PM om du önskar.Ramnummer/ reg.nr här så kan säkert expertisen klargöra om den har ABS
Hittade tråden. Samma nick och han har fått massor md tydliga svar vilka han inte verkar vara nöjd med.
Jag har bara hunnit till sidan 6 ännu, tog paus för att hämta popcornpåsen.
Okok utgick från att du inte testade ordentligt sen heller med tanke på att du köpte den utan provkörning, men det låter ju som att du gjort detJa, det är sant. Jag tänkte inte på det då.
Hur menar du att jag inte vet om abs fungerar eller ej? Hjulen låser sig och man glider flera meter när man bromsar i 30-50 på asfalt. Jag provade även frambromsen en kortare sträcka på lite rullgrus men den låste sig också.
Det blev standar först någon gång efter 2008. Den har ABS-pump, sensorer, ABS-lampa, ECU för ABS, relä kopplat till pumpen, Säkringar kopplade till pumpen och ECU som det står "ABS pump" och "ABS ECU" på. Den har även diagnos för ABS.Fanns ABS till FZ6 2005?
Hade för mig det kom först 2008.
Ja, jag tog den till inhägnat område så att jag kunde öva. Det var första gången jag körde den som jag upptäckte det.Okok utgick från att du inte testade ordentligt sen heller med tanke på att du köpte den utan provkörning, men det låter ju som att du gjort det
Nej, den har på både fram och bak.Det är väl bara abs på framhjulet?
Lyser denna ABS-lampa när du har tändningen på och slocknar den när du kört några meter?Det blev standar först någon gång efter 2008. Den har ABS-pump, sensorer, ABS-lampa, ECU för ABS, relä kopplat till pumpen, Säkringar kopplade till pumpen och ECU som det står "ABS pump" och "ABS ECU" på. Den har även diagnos för ABS.
Jo, det verkar ju så. Men då ska man tvista om en sak och beroende på vad det kostar att laga så kan det bli en "små måls tvist". Då hjälper inte försäkringsbolaget till.Begagnad köp finns de inge ånger på... För att häva köp eller ersättning så är de isf dra de till domstol om säljaren inte går me på någon ersättning eller liknande..
Väldigt behjälplig kommentar. Istället för att håna mig så kanske du skulle kunna ge ditt ärliga perspektiv på saken. Hur hade du gjort i min sits? Hur hade du känt dig i min sits?
Fanns ABS till FZ6 2005?
Hade för mig det kom först 2008.
Jag sålde en gång en hoj och fick exakt denna upplevelsen fast från säljarens sida då. det var inget fel på hojen när jag sålde den men köparen fick problem direkt. Jag erbjöd mig då att ta tillbaka hojen men det slutade till slut med att jag betalade för att bli av med stollen. Efter nån månad eller så så ringde hans pappa och frågade saker om hojen och det visade sig att allt jag fått höra av killen bara var lögn och hittepå så jag hade betalat för ingenting.
Jag säger inte att så är fallet här men du säger själv att du inte provkörde hojen så redan här är du rökt då du inte KAN häva köpet enligt köplagen. Du har godkänt hojens skick när du köpte den på plats och detta är inget dolt fel om säljaren inte visste om det eller om det inte ens ÄR ett fel. Jag äger inte en FZ-6 men rimligen borde det existera en felkod och det borde lysa en lampa om ABS:en är ur funktion. Så kanske bör du be en verkstad kolla på den och konstatera om den verkligen är trasig innan du börjar diskutera ersättning.
Trådskaparen har ju skrivit 2005 som årsmodell i sin profil, men klurade ut att han menade 2006.Jag har googlat lite och det verkar ha funnits på vissa modeller av FZ6 från 2006.
Ja, det har jag. Alltså den har ABS, det råder det inget tvivel om.Har du ABS-lampa i instrumentet?
Bruksanvisning Yamaha FZ6-SA (92 sidor)
Manual Yamaha FZ6-SA. Se bruksanvisningen för Yamaha FZ6-SA gratis eller ställ din fråga till andra ägare av Yamaha FZ6-SA.www.bruksanvisni.ng
Dåså, då är det alltså något fel i systemet, alltid en början.Ja, det har jag. Alltså den har ABS, det råder det inget tvivel om.
Jag är lite osäker, den togs i bruk 2006 men manualen är från 2005. Å andra sidan så nämner inte manualen (användarhandboken alltså, inte servicehandboken) något om ABS så det kan vara så att den är från 2006.Trådskaparen har ju skrivit 2005 som årsmodell i sin profil, men klurade ut att han menade 2006.
Japp, jag misstänker pumpen. Finns de som haft liknande problem och som löste det genom satt restaurera pumpen hos ett företag. En ny pump kostar 21500kr hos yamaha center. Att restaurera den kostar cirka 6000 vad jag hittat, sedan tillkommer arbetskostnader på det.Dåså, då är det alltså något fel i systemet, alltid en början.
Jag har redan gett dig ett sakligt svar tidigt i tråden. Nu ser jag att du redan fått samma svar på Flashback.
I din sits skulle jag tagit med mig någon som kan MC för att undersöka den vid köpet.
Just nu i din sits säger jag som jag ofta brukar göra åt min 9-åriga dotter: Har du lärt dig någonting nu?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|