Motherofgod
Sporthojsnörd
- Gick med
- 12 Aug 2022
- Hoj
- 2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
På ett gäng tusen mil så har jag bara behövt bromsa så att ABS går in ett fåtal gånger, kan räkna det på en hand och då kör jag absolut inte som guds bästa barn.
Om det inte finns några lampor eller felkoder som pekar på att det är fel så kan säljaren mycket väl ha trott att allting funkat bra.
Ovanstående har flera andra i tråden nämnt redan, skillnaden är att du inte har någon erfarenhet av att köra hoj vilket är ganska tydligt då du verkar tro att man nitar bromsen vid varje körtur bara för att kolla så ABS funkar, så är absolut inte fallet.
Har full förståelse för att du är förbannad och känner dig lurad då du äntligen lagt en massa pengar på att köpa din första hoj, men det betyder knappast per automatik att säljaren är ett ohederligt arsle som har lurat dig.
Om du bestämmer dig för att dra detta vidare och göra en rättslig sak av det så kommer du i slutändan ha lagt ut ännu mer pengar helt i onödan bara.
Det bästa du kan göra är att knyta näven i fickan och se det som en dyr läxa, vet att det inte är svaret du vill ha men har svårt och se att du skulle få några andra svar här i tråden.
Näe, det tror jag inte. Det är min poäng egentligen, att det är just det som man inte gör. Det är därför som jag tror att den inte fungerade vid säljtillfället.
Ja, jag behöver distansera mig lite från det tror jag. Jag har inte accepterat hans anbud ännu på grund av det. Är en del känslor nu, kan lätt övergå i att bli otrevlig då.
Ja, det är jag med på, för att inte tala om energi. Jo, är lite svårt att svälja det just nu bara. Är därför jag tacksamt tar emot andra domar som talar emot min sak, och inte bara ord så att säga. Det gör det mycket lättare.