Vid första anblick av frågeställningen är det lätt att tänka att den som är osäker i sig själv väljer en hoj för att få en viss image. Egentligen kanske personen ville köra en annan typ av hoj om image inte var en faktor.
Men jag tror egentligen att det är tvärt om. Det krävs en person som är säker i sig själv för att våga skriva att man väger in image när man väljer hoj. Jag vill ha en hoj som folk tittar efter när jag åker. Jag tycker att det är lite småroligt när vänner kommer fram när man stannar och pratar om hojen och tycker att den är häftig/snygg osv.
Min uppfattning är helt enkelt att TS fråga är felställd. Jag väljer den hoj jag vill ha och image är en ganska stor del i hojvalet. Det finns inger "eller" i det
.
Jag kan tycka att det hade varit lika konstigt med en fråga som: kör folk den hoj de vill ha eller finns det en väghållningsfråga? Kör folk verkligen den hoj de vill ha eller finns det en effektfråga?
Jag kör den hoj jag verkligen vill och det var en effektfråga inblandad. Det var en väghållningsfråga inblandad. Och det var en, otäcka tanke,
imagefråga inblandad.
Edit: Kan till och med erkänna att jag vrider lite på rullen ibland för att få lite uppmärksamhet när jag åker förbi en uteservering eller annan folksamling. Det skulle aldrig de där så kallade självsäkra personerna här på sporthoj.com erkänna som bara väljer den hoj de vill ha och aldrig är ute efter någon annans åsikt eller gillande. De som bara sköter sig själva och skiter i vad omvärlden tycker
.