Kör ifrån Polisen !!!

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Mang0 skrev:
Det mest positiva med den här tråden är ju att om någon som jobbar som trafikpolis läser den, så kommer han/hon och hans/hennes kollegors inställning till sporthojåkare blir mycket bättre. :va


Som det kan bli mycke sämre. Kan det bli dyrare att åka sporthoj, Tror fan inte det.
Sen det där med att dra snuten eller ej är upp till var o en man får själv stå för sitt val men va berädd att ta konsekvenserna bara. Tänk bara på att ni inte är ensamma i trafiken.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Skriv upp dessa ord och lägg lappen i din plånbok. Dom orden gör sej fint på din gravsten när du kraschat in i en lyktstolpe.....
På planeten Urzog51B, som BMXjohan kommer från, har de inga lyktstolpar.
 

TLRR

Guest
bmwjohan skrev:
nej men det tycker jag inte att man ska göra för jag tycker att det är väldigt underhållande att läsa om snubbar som smiskar ifrån snuten.
men jag tror inte att det är många som tänker "underbart, äntligen har man fått snutjag så att man får chansen att köra ifrån dom så att man får något att skryta om". det är väl bara ghostrider som tänker på det sättet. alla vi andra blir ju nervösa när vi ser blåljus i backspegeln. vi kör ifrån dom enbart för att klara kort och böter. sen kan man ju inte hjälpa att man njuter av det när man sitter där hemma säkert och tänker på alla böter man slapp.

Du tror inte POLISEN och ÖVERHETEN kommer att hitta på åtgärder för att stoppa just denna "shit mentalitet" och införa böter och andra straff kanske bara genom att se nummerskylten osv och inte se föraren.Dessa förslag finns redan och kommer att få ännu mera tyngd bakom sig ju mera dessa olagligheter ökar och därmed förstöra för det som någorlunda håller sig i skinnet ??
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Clifton skrev:
Som det kan bli mycke sämre. Kan det bli dyrare att åka sporthoj, Tror fan inte det.
Sen det där med att dra snuten eller ej är upp till var o en man får själv stå för sitt val men va berädd att ta konsekvenserna bara. Tänk bara på att ni inte är ensamma i trafiken.

Det kan alltid bli sämre min vän, tro mig.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Det ända som saknas hära är stora och små bokstäver blandat med siffror och vipps så har vi en riktigt moppefucko tråd - med vissa undantag.

Fråga: Någon som vet vad tråden äns handlar om? :kocko
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Tycker denna bilden summerar rätt bra vad som kan hända om man har otur med trafiken (även om denna olycka inte har med smitning från polis att göra)

Är farten verkligen värd en i värsta fall liknande olycka?
 

Bifogat

  • olycka.jpg
    olycka.jpg
    95.4 KB · Visningar: 243

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Nr:18 skrev:
Du läser bara delen du vill läsa. Testa att läsa raden om att tappa omdömmet och knappt hålla sej på vägen.

Det var precis det jag syfta på. Det är lätt hänt att man kan tappa omdömmet och knappt klara av att hålla sig på vägen.
Jag själv kände att jag vara nära att köra av 2 gånger de gånger jag körde ifrån.

Jag vet riskerna, men ska man leva ett riskfritt liv, då har man inget liv enligt min åsikt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Det var precis det jag syfta på. Det är lätt hänt att man kan tappa omdömmet och knappt klara av att hålla sig på vägen.
Jag själv kände att jag vara nära att köra av 2 gånger de gånger jag körde ifrån.

Jag vet riskerna, men ska man leva ett riskfritt liv, då har man inget liv enligt min åsikt.
Nej, om man hela tiden måste ligga på gränsen kommer man att bli av med livet...

Du tar ingen lärdom ens av dina egna misstag? Vad krävs för att du ska tänka om? Dödsfall? Räcker det med allvarliga skallskador?
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nr:18 skrev:
Nej, om man hela tiden måste ligga på gränsen kommer man att bli av med livet...

Du tar ingen lärdom ens av dina egna misstag? Vad krävs för att du ska tänka om? Dödsfall? Räcker det med allvarliga skallskador?

Tror alternativ två redan är avklarat..

/B
 

TLRR

Guest
Kim78 skrev:
Det var precis det jag syfta på. Det är lätt hänt att man kan tappa omdömmet och knappt klara av att hålla sig på vägen.
Jag själv kände att jag vara nära att köra av 2 gånger de gånger jag körde ifrån.

Jag vet riskerna, men ska man leva ett riskfritt liv, då har man inget liv enligt min åsikt.

För den skull behöver man ju inte utmana ödet ännu mer och sluta i liksäcken i förtid,tror inte din familj/flickvän skulle uppskatta det.

Visst livet är tråkigt utan risker,men välj risker med lite mera omsorg.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
amullo skrev:
Skall man dra från snuten så gäller det att ha jävligt klart för sig vad som KAN hända.

Ni har väll inte redan glömt han som blev nermejad av snutbilen vid Sergelstorg i Stockholm?

Eller vårt kära MC-bud som blev påkörd direkt från sidan. Utan att det var "han" de letade efter..

Tänk på att snuten kan bli oberäknelig...

Inte bara polisen... Vi har en liten skara medtrafikanter som tror att de är trafikpoliser och kan göra de mest livsfarliga manövrar för att stoppa fartsyndare och andra med olämpligt beteende i deras ögon.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Efter att ha följt tråden sen i morse så kan man dra ett par slutsatser

1:det finns mogna och intellegenta mcförare som lever för att åka.

2:det finns omogna och dumma mcförare som inte kommer att överleva att åka.

Sen är det bra att välja vilken grupp man vill tillhöra och tänka över vilket som ger mest respekt hos kompisar eller det motsatta könet.

1:att vara en erkänt duktig och säker hojåkare som kör med insidan.

2:att vara en kille som kör sin rullstol med ett sugrör efter han försökte dra snuten.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top