Kör vi så mycket bättre en Ghost Rider???

Cribbe

såld r1:a:-)
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Göteborg/ Uppsala
Hoj
R1 07 MED MYCKET KOLFIBER
PS: Jag är ordblind, så har översyn för min stavning

Har läst lite olika inlägg angående pajkastningen på GR och här min syn på det.

Varför diskuteras GR körningen så ofta?. Visst han kör som en idiot bland andra trafikanter och det ger onödig uppmärksamhet för oss sporthoj åkare. Men under min korta tid ( 2 år) som mc förare har jag nog aldrig mött en hoj som åker lagligt inkl mig själv. Man ser ofta under nick namnen bilder där det går på bakhjulet, framhjulet mm!!
Varför köper vi motorcyklar som nästan har lika mycket hk som kg?.
Visst det är skillnad at åka 10-30 km/h för fort en att köra ca 200km/h för fort som GR. Men båda körningar bryter mot våra lagar i Sverige!!!. Och du är lika ansvarig om du kör ihjäl någon i 10-30 km/h för fort som vid 200 km/h för fort. För varje gång du bryter lagen ökar din risk att gör någon skada i trafiken som vi alla vet på sporthoj. Jag vet självklart att risken för misstag är bra mycket större när du åker i farter som GR. Men vi är lika skyldig alla på sporthojar. För jag har svårt att tro att någon köper en sporthoj för att åka på ”söndagsturer” med den varje dag. Rätta mig om jag har fel.
Ja kan tyvärr inte säga att ja inte tycker GR filmerna är underhållande!, Men jag tycker nog som många andra här att det är ”okey” med det han gör tills han kör ihjäl någon. För då kommer 100% inkl jag tycka att han är den största idioten som har åkt mc. Och GR höjer inte våra försäkringar, för jag har svårt att tro att hans hoj är försäkrad på något bolag. Bolagen skiter i hans körning, dom vill bara komma åt oss ”vanliga sporthoj åkares” pengar, vi som är så duktiga och betalar dom extremt höga premierna. För det är våra misstag och olyckor, som registreras hos bolagen, inte GR. Ett litet snabbt inlägg angående skenförsäkring, jag har min cykel stående på Pappa. Pappa berättade för bolaget (länsförsäkringen) att jag även skulle bruka mc ( är 23 år) och det var inga problem. Visst ja får inte själv någon bonus, men jag kan inte se att ja gör något fel med det. Ska tillägga att jag inte är insatt till 100% när det gäller försäkrings frågor, men jag är trött på att få så mycket skit för min försäkring för jag gör inte något olagligt!?. Så dra inte alla över en kant när det gäller skenförsäkring. Tillbaks till GR, visst man kan vara lite långsökt av sig och hävda att folk tar efter hans körning och det är självklart inte bra (kan inte vara många procent som gör det hoppas jag).
Men hallå!!!, Brukar du springa ut på gatan och döda 30 personer med kniv Bara för att Arnold Schwarzenegger gör det i sina filmer???. Det kommer alltid att finnas ”idioter” i trafiken. Vissa värre en andra, och jag hör ibland till dom där ”idioterna” som bryter mot farter och vissa sunda regler för mitt ego blir för stort för att tänka förnuftigt och det ber jag om ursäkt för. Men jag känner mig inte mer träffad eller syndabock mer en någon annan på den här hemsidan.
Hem och putsa på hojarna nu, så syns vi nästa år på vägarna.

Med vänlig hälsning Cribbe
 

Coola Ola

Guest
Vettigt inlägg helt klart (och inget fel på stavningen vad jag såg) men lite uttjatat kanske. De flesta här gör nog rätt mycket dumheter i trafiken emellanåt. Jag struntar mer eller mindre i vilket så länge inte folk kommer med löjliga bortförklaringar när det väl händer nåt (om nån är känd på SH så är det aldrig dens fel, är det nån okänd är det en idiot etc etc)

Men, som sagt, GR har diskuterats till leda senaste tiden.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Hur gammal är du?
Du har inte tänkt färdigt det hörs, det GR skapar är en debatt om sporthojar ska få finnas kvar inte att premierna stiger det gör vi själva genom olyckor.

Det verkar ju ganska korttänkt att säga att det är ok tills han dödar någon, för mig är det som att du tycker det är ok att någon dör för att du ska få se på fräsiga filmer.

Skenförsäkring som du håller på med är däremot något som höjer premierna för de i din klass.
Jag vet inte, men under den korta tid jag varit på detta forum var det här bland det dummaste jag läst tror jag, speciellt som det är skrivet på största allvar.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska vi köra liknelser i denna tråden?

Du säger att man inte tar efter knivmördare på film. Konstigt då... hehe

Men låt säga du har en bazooka hemma, men du vet inte vad det är. Du ser en film och tycker det ser häftigt ut, tror du inte då nästa gång du pillrar på bazookan vilja avfyra den där bazookan...? :lol dålig liknelse.

Men kör med likelser i denna tråden! kan bli rolig läsning. :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Swedie skrev:
Ska vi köra liknelser i denna tråden?

Du säger att man inte tar efter knivmördare på film. Konstigt då... hehe

Men låt säga du har en bazooka hemma, men du vet inte vad det är. Du ser en film och tycker det ser häftigt ut, tror du inte då nästa gång du pillrar på bazookan vilja avfyra den där bazookan...? :lol dålig liknelse.

Men kör med likelser i denna tråden! kan bli rolig läsning. :)
Huh? :va
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Poacher skrev:
Skenförsäkring som du håller på med är däremot något som höjer premierna för de i din klass.
Jag vet inte, men under den korta tid jag varit på detta forum var det här bland det dummaste jag läst tror jag, speciellt som det är skrivet på största allvar.

Du borde nog läsa på lite mer om försäkringsvillkor.
 

HanneZ

Guest
Jag kan säga att jag blir sugen som faan på att köra fort när jag ser mc-filmer men jag blir inte sugenpå att döda någon när jag ser på James Bond.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Sluta hacka på GR... låt folk få köra som dom vill... vill du köra 30 överallt så gör det.

Alla här är mogna nog att ta ansvar för sitt agerande i trafiken.

Om nu GR åker fast på riktigt någon dag så får han stå för det han blir dömd för - likaväl som vi andra när vi blir stoppade av polisen.

Med andra ord: Sköt ditt !
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Moget! Hade inte så mkt med diskutionen att göra , men vissa ger sig visst aldrig!! Tyckte iaf inlägget var smart skrivet! Även fast det varken gör till eller från , vi kommer köra lika fort/långsamt te våren oxå! :D

mvh Mar


Poacher skrev:
hur gammal är du?
Skenförsäkring som du håller på med är däremot något som höjer premierna för de i din klass.
Jag vet inte, men under den korta tid jag varit på detta forum var det här bland det dummaste jag läst tror jag, speciellt som det är skrivet på största allvar.
 

Rocco

Guest
Jag håller med dig Cribbe....

Men det är ett fenomen här på SH som kallas för dubbel moral... när dessa har vaknat så kan du räkna med pekpinnar :mattias

Men det får man bjuda på så dom har någon att "skylla" på... :rolleyes:

//Rocco
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
:corn :musik


Kan bli en rätt lång tråkig långtråkig tråd detta!

Alla rätta ingredienser....

Gr.
Skenförsäkring.
Alla hojåkare är förbrytare.

:tomten
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
pageer skrev:
Du borde nog läsa på lite mer om försäkringsvillkor.
Nu orkar jag inte med detta egentligen.
Brukaren ska försäkra hojen, i detta fall är det nog killen som kör hojen och farsan som äger den så att säga.
Jag orkar inte tjafsa med dig vad det innebär det tror jag knappast skulle ändra någonting.

Dessutom till andra i tråden, varför är det fel med motsatta åsikter?
Snubben har ju skrivit vad han tycker, och jag vad jag tycker.

Några liknelser tycker jag inte alls behövs till att GR uppmanar till andra att tokåka, det är nog ila att det faktiskt händer.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag hadde samma försäkring som dig när jag åkte landsväg. Enligt F-bolaget fick jag inte vara huvudsakliga brukaren av fordonet vilket jag var... Ja jag borde skutas.. Ja jag vet jag gjorde fel och skulle aldrig göra om det...Angående Gr så låt killen köra alla kör som dom vill. Detta är ett fritt land vill du bryta mot lagen gör det, men var då beredd att ta konsekvenserna av ditt handlande och kom inte och gråt när du gjort bort dig...
 

Cribbe

såld r1:a:-)
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Göteborg/ Uppsala
Hoj
R1 07 MED MYCKET KOLFIBER
Poacher skrev:
Hur gammal är du?
Du har inte tänkt färdigt det hörs, det GR skapar är en debatt om sporthojar ska få finnas kvar inte att premierna stiger det gör vi själva genom olyckor.

Det verkar ju ganska korttänkt att säga att det är ok tills han dödar någon, för mig är det som att du tycker det är ok att någon dör för att du ska få se på fräsiga filmer.

Skenförsäkring som du håller på med är däremot något som höjer premierna för de i din klass.
Jag vet inte, men under den korta tid jag varit på detta forum var det här bland det dummaste jag läst tror jag, speciellt som det är skrivet på största allvar.

Din största ( och alla andra på sporthoj )mardröm när du åker hoj är att du dödar någon, eller att du dör själv. Alla håller nog med att man tar böter på några tusen lappar en att tar livet ifrån någon. Därav jag använde det som argument. Hur du kan tro att jag tycker de är okey att någon dör för att jag ska få se på " mina fräsiga filmer" är väldigt dumt påstående av dig. Förstår inte hur du kan tolka min text till det. Ja får ta en prat med försäkringsbolaget och se vad som säger, dom borde sagt ifrån om det var något fel tycker jag.
Självklart är det allvar, när man pratar om att folk kan dö. Men mest nyfiken
för att få höra reaktionerna från tex dig. Och angående synen på vad som är godkänd när det gäller allmänt betende ute i trafiken.
MVH Cribbe
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
"Ja kan tyvärr inte säga att ja inte tycker GR filmerna är underhållande!, Men jag tycker nog som många andra här att det är ”okey” med det han gör tills han kör ihjäl någon. För då kommer 100% inkl jag tycka att han är den största idioten som har åkt mc."

Nu vet jag inte om du är onykter, men så här skrev du.
Hur skulle jag tolka det menar du?

I övrigt var det bara åsikter, andra tycker som dom vill.
 

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Poacher skrev:
Nu orkar jag inte med detta egentligen.
Brukaren ska försäkra hojen, i detta fall är det nog killen som kör hojen och farsan som äger den så att säga.
Jag orkar inte tjafsa med dig vad det innebär det tror jag knappast skulle ändra någonting.

Dessutom till andra i tråden, varför är det fel med motsatta åsikter?
Snubben har ju skrivit vad han tycker, och jag vad jag tycker.

Några liknelser tycker jag inte alls behövs till att GR uppmanar till andra att tokåka, det är nog ila att det faktiskt händer.

:rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top