Jim G™
Nu med hoj igen :-)
perfekt!
nästa gång kanske du kan tänka snäppet längre,
å PM:a redan från början så vi andra slipper läsa en massa skit i trådarna!!!
Pm funktion va det ja...
perfekt!
nästa gång kanske du kan tänka snäppet längre,
å PM:a redan från början så vi andra slipper läsa en massa skit i trådarna!!!
Har precis grejat mc-kort för en vecka sen ungefär. Och börjar bli sugen på att dra på bakslangen nu. Men det här med "dutta" på kopplingen känns lite svårt. Väger ca 85 kg, kör cbr 600 -91. Känns som hela hojjen håller på rasa i tusen bitar när jag varvar upp den och duttar, hehe. Bara å vänja sig och spöa på den mer eller? ( vill redan byta upp mig till 1000 kubikare)
Har precis grejat mc-kort för en vecka sen ungefär. Och börjar bli sugen på att dra på bakslangen nu. Men det här med "dutta" på kopplingen känns lite svårt. Väger ca 85 kg, kör cbr 600 -91. Känns som hela hojjen håller på rasa i tusen bitar när jag varvar upp den och duttar, hehe. Bara å vänja sig och spöa på den mer eller? ( vill redan byta upp mig till 1000 kubikare)
Koppla upp den på 2an eller 3an. Testa med olika varvtal i ca 30 km/h så ska du se att du hittar det perfekta. Det sätt som fungerar bäst för mig när jag ska koppla upp den är att snabbt varva upp den för att sedan släppa kopplingen exakt samtidigt.
Hejsan fick precis hem min ktm 660 igår och hade tänkt uppsöka en stor parkering i helgen gör att pröva på det lite.
Hur bär man sig åt? med tanke på att det är en super motard hoj ja ska åka på?
dom ända erfarenheterna jag har sedan innan är att jag kan stegra/weelie med en trimmad scooter moppe eller en trimmad cross moppe om det nu kan vara till någon hjälp? vet då att man fick använda bromsen hela tiden för att inte slå över men här pratar alla om kopplingen eller har jag fattat fel?
Några korta tips skulle va kul att få ang hur det går till om man jag har en ktm 660 och ingen sporthoj. Annars så är det vel bara ut och testa sig fram
Hejsan fick precis hem min ktm 660 igår och hade tänkt uppsöka en stor parkering i helgen gör att pröva på det lite.
Hur bär man sig åt? med tanke på att det är en super motard hoj ja ska åka på?
dom ända erfarenheterna jag har sedan innan är att jag kan stegra/weelie med en trimmad scooter moppe eller en trimmad cross moppe om det nu kan vara till någon hjälp? vet då att man fick använda bromsen hela tiden för att inte slå över men här pratar alla om kopplingen eller har jag fattat fel?
Några korta tips skulle va kul att få ang hur det går till om man jag har en ktm 660 och ingen sporthoj. Annars så är det vel bara ut och testa sig fram
Okej tack så mkt för tipsen
Har varit ute och trännat idag då ja ginte är så vidare bra på att wheeila. försöker lära mig att koppla upp den i tvåa i ca 70/km/h gåt sådär vill jag säga men har inte trännat så mycket som sagt. Men hur fan ska jag lära mig att inte luta mig framåt blir ju ett helveta för jag måste upp långt för att komma nära balans punkten då. Några tips ?
Imponerande!Sådär nu kan jag med gott samvete sluta träna bakhjul med 125an och helt gå över till 400an.
Nu jävlar flyter det på med nya hojen.. Den är grym
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |