Tja...vad menar jag ?
... Hmmm...det sitter lixom inövat , så man tänker inte på det....
Tänk dig att du ligger i jämn hastighet på låt säga 3'an...typ 100 km/h. Du sitter lite längre bak än vanligt o med raka armar. Du gör ett snabbt påslag med gasen o rycker samtidigt till lite i styret , så gaffeln fjädrar ut....direkt efter så slår du av gas o lutar dig samtidigt lite framåt o följer med gaffeln , när den niger ner....o direkt efter det , slår du på gas igen samtidigt som du rycker till i styret med raka armar (så du kommer så långt bak som möjligt med överkroppen). Tänk dig att du vill använda framgaffeln som en fjäder.... först ska den fjädra ut , sen in o sen ut rejält. Allt handlar om timing o att känna när det är dags att rycka , knycka o gasa o släppa.... Allt ska gå i en smidig rörelse. En bra tanke är att du istället för att vilja lyfta framhjulet , är att du vill få in bakdäcket under dig. Så istället för att bara koncentrera dig på att slita o dra i styret , så tänk på att trycka till med häcken när du slår på gas igen.
Träna över små backkrön , så går det enklare....med rätt hastighet o storlek på backkrön , så går det att slita upp på 6'an oxå..