Köra bakhjul!

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Non från norra sidan av stan som håller på o träna?
Jag håller mig i antuna vägen i Väsby lång rak väg där e jag o nöter varje dag innan jobbet. Hade vart kul me fler.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Bbkolado: Jag skulle kunna köra lite på Helger om
Inte annat. Dock har jag inte gått hela vägen med körkort ännu om du tycker att det är ett problem..

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Har en fundering kring hur man sitter under slangen.

Nummer 1 är så det ser ut i dagsläget, är lite för feg för att luta mig/sitta rakt upp och hamnar klistrad mot tanken.
Vad är rätt?

Bifogat

• otte.JPG
    otte.JPG
    28.3 KB · Visningar: 66

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Om det är någon som känner sig extra säker på bakhjulsåka så kan jag komma dit och filma så kan vi göra en video där ni kör hela tiden och sen så visar ni vad man bör tänka på vid wheelie för nybörjare... Om inte det blir bra, varför inte bara en video med sjysta vinklar och onboard video? :D
Säg till om ni e intresserade :D

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Vart ska man titta då? Under styret? Bredvid? För man har väl hela skiten i ansiktet när man :arsele

Vrid styret och titta under armen. Bild Nr.1 skriker nybörjare.

Men en KTM 625 har väl så lite skit i vägen så man kan kika lite på sidorna. Det är lite olika, nya R1 ser man rätt bra över. Min långnosade GSXR med DB glas blir som en vägg :huvet

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Beror kanske på hur lång man är men jag har lite som första riktpunkt att hojen inte är uppe i balansläge förrän jag tittar under styret.

Då menar jag på en 660 och du verkar ju ha en 625a så...

194, känns bara som att man per automatik kramar tanken när man åker upp på bakhjulet. Att växla i den positionen är helt "omöjlig" för man hamnar i konstig vinkel med benet.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Finns det någon expert som kan reda ut om det ÄR svårare att vara lång och grov än liten och nätt när man slangar? Speciellt med motard :tuttar

Jag är lång och grov som en huggorm. Hade inga problem på min KTM 400

_DSC0438.jpg

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hur nära är man att slå över när det ser ut sådär?Ser läskigt ut.

Ser inte ut som att du tittar på sidan utan rakt på styret :tungan

Kör med lite broms så det slår inte över. Som sagt ser man rätt skapligt ändå sen visste jag att vägen var tom. Går ju inte 200.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Finns det någon expert som kan reda ut om det ÄR svårare att vara lång och grov än liten och nätt när man slangar? Speciellt med motard :tuttar

Enkel fysik säger att desto tyngre du är desto långsammare händelser och desto längre du är desto långsammare rörelser.

Långsammare är väl = enklare?

Sen är väl de flesta motarder i vilket fall som helst bland de lättaste hojarna att wheela med.

Last edited:

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Trampcykel att öva på

Varför inte öva på en trampcykel först!Borde vara principiellt samma sak.Kanske en dirt bike oöm liten rackare.Känns onödigt och dyrt att åka omkull med den fina dyra hojen!!Antar att man fegar mera med gathojen..Vad säger ni??Fan ska nog ut på tomten med inlines kitet och biltemas trampcykel.Verkar lagom att få in balansen med..Ps Har i och för sig en offroad men den känns stor och tung för sådana övningar just nu!

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Varför inte öva på en trampcykel först!Borde vara principiellt samma sak.Kanske en dirt bike oöm liten rackare.Känns onödigt och dyrt att åka omkull med den fina dyra hojen!!Antar att man fegar mera med gathojen..Vad säger ni??Fan ska nog ut på tomten med inlines kitet och biltemas trampcykel.Verkar lagom att få in balansen med..Ps Har i och för sig en offroad men den känns stor och tung för sådana övningar just nu!

Du slår aldrig över med en cykel för det är en helt annan hastighet och kraft. En motorcykel räcker med att du runkar till handtaget lite för mycket under stegringen så är det kaputt. Cykeln är dessutom lite lättare att ta emot om det skulle skita sig :arsele

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring