Köra bakhjul!

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Precis, det är ju inte så att vissa föddes med skillz att köra bakhjul, och det krävs ju ingen större fysik att gasa upp den. Allt sitter i huvvet och senare även i ryggraden.
Allt går att wheela med!

Ang bakbromsen så är mitt förslag att inte tänka på den mer förutom var ni har foten placerad. Alltså, inte använda den när ni kör men vara beredda att trampa till när ni går för högt. Behövs inga sneakers eller finkänsla, bara att stampa till, (så länge ni kör över typ 50)

När är det game over och total förnedring med överslag? Hinner man stampa till bromsen om man kommer längre än plåtskrap eller åker man ner i backen?
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
När är det game over och total förnedring med överslag? Hinner man stampa till bromsen om man kommer längre än plåtskrap eller åker man ner i backen?

Oj, svår fråga, antar att det beror på hur snabbt man accar. Kommer ihåg när jagva rookie, lågpå etten på min 600 radfyra,närmade mig varvstopp å petade i tvåan utan koppling. Kommer ihåg hur allt gick i slowmotion och medans dämparn skrapade asfalt både drog jag tillbaka gasrullen, han tänka på bromsen men missade pedalen tre gånger då jag inte hade det minsta beredskap. Slutade med 300 kullerbyttor istället förbyte av packboxar om jag hade lyckats stampa till bromsen, hårt eller medkänsla.

Men detär framför allt ilåga farter ochlåga varvtal man får använding av känsla i bakbromsen
 

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
jag quotar detta inlägg för att det passar bäst. men ditt inlägg senare hör ihop med detta.

Peter North har ju rätt i det hans säger ang att fega. fegar man och inte vågar tänja på gränserna kommer man inte komma mer än 5-10m.

Kan bara titta på min egen utveckling, högre o högre upp för varje gång jag e ute o leker. Nu har jag dock kommit så långt att jag faktiskt var tvungen att använda bakbromsen lite(testade en kompis 640 o det blev lite mycket, kändes det iaf som) så nästa steg för mig blir nu att försöka bli vän med bakbromsen, även om vissa säger att det inte behövs o andra säger att den behövs. Tror inte man kan kontrollera wheelandet med enbart gaskontroll. man måste nog använda bakbromsen också för att ha total kontroll.. och jag är ingen fan av att wheela i 150km/h++, det kan vilken idiot som helst. mer skillz att göra det i låg fart under kontroll.


Jag menade inte i att han hade fel i det han sa...Menade mer det att det han sa är väll en självklarhet inget annat...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
snyggt.. får försöka ordna en sån bild nästa säsong .. sist vi försökte ta bilder blev jag för ivrig och det slutade nästan illa
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
snyggt.. får försöka ordna en sån bild nästa säsong .. sist vi försökte ta bilder blev jag för ivrig och det slutade nästan illa

Kom upp till Tullinge du så skall jag hjälpa dig med bilderna:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC_1924liten_430.JPG
    DSC_1924liten_430.JPG
    160.6 KB · Visningar: 223

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Värd en bärs är den :rolleyes: ..men ok det går jämt ut för det ser faktiskt ut som att jag kan köra på bakhjulet någorlunda bra.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
o vart fan höll du hus då klotgren, helgen innan? nu kommer jag ju sitta hela vintern utan en enda bra bild när man slangar(eller ja försöker, räknas väl som powerwheela på sin höjd) :D:D
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Härliga bilder! Har fotat en del bilar men ska fota lite hojåkande framöver, kul med inspiration. Lite OT, vad heter hjälmen på bilden?

Antar att du menar min eller är det Klotgrens polkagris du syftar på? :krama

Airoh S4 men det är cheap shit fast bra ändå. Den sägs vara ganska tyst, är nöjd men har inte testat andra heller. Finns bla. hos fc-moto i Tyskland och är ungefär 1000:- billigare än i Sverige. Har mörkt visir, 80% vilket jag rekommenderar.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ducts/Airoh-S4-matt/SubProducts/Airoh-S4-0001
 
Last edited:

pelko

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Partille
Hoj
KTM 625 SMC -06
Antar att du menar min eller är det Klotgrens polkagris du syftar på? :krama

Airoh S4 men det är cheap shit fast bra ändå. Den sägs vara ganska tyst, är nöjd men har inte testat andra heller. Finns bla. hos fc-moto i Tyskland och är ungefär 1000:- billigare än i Sverige. Har mörkt visir, 80% vilket jag rekommenderar.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ducts/Airoh-S4-matt/SubProducts/Airoh-S4-0001

Menade din, tack för svaret. Fortsätter med lite frågor via PM så slipper jag bli halshuggen :D
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
o vart fan höll du hus då klotgren, helgen innan? nu kommer jag ju sitta hela vintern utan en enda bra bild när man slangar(eller ja försöker, räknas väl som powerwheela på sin höjd) :D:D

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man

Eller:

Fantomen är hård mot de hårda

Välj vilken du vill av dessa gamla ordspråk:D
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag skulle gärna vilja se lite konstruktiv kritik. Tycker själv att det är en intetsägande bild
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hoppas inte benny tar illa upp o ser det som påhopp.
Men först o främst flytta bak rumpan. Sen ha raka armar. Ha armarna sträckta från början o luta er tillbaka. Så behöver man inte ha sån höjd på hojen.
Om du tittar så är ryggen helt vertikal. Rumpan bör va i nivå med bakhjulet.

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D

Huvet bör va i nivå med instrumentpanelen om man ska närma sig balanspunkten. Om man inte är över 1,90 vill säga :D
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
tack för tipsen .. trodde att du skulle kommentera ljus, komposition, vinkel, färg, etc på själva bilden :p
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top