huSSe
husse
ja, det är ju inga promenad skor det här.
dom är inte skön att gå i.
annars har jag adidas på fötterna när jag går.
dom är inte skön att gå i.
annars har jag adidas på fötterna när jag går.
är grymt nöjd med mina sidi stövlar. otroligt mjuk o go!
tror nog att det funkar för trix på en motard.
Håller på att lära mig att köra på bakhjulet. Har teorin klar för mig tror jag men att omsätta detta i praktiken var svårare än jag trodde. Har lyckats lyfta framhjulet nån dm genom att bara gasa hårt på 1:an. Provade kopplingstekniken i låg fart och stillastående. Lyckades lyfta framhjulet betydligt högre men allt går så så sjukt snabbt att man knappt hinner reagera förren framhjulet är nere med en duns och man knäckt nötterna mot bensintanken. Är ju sjukt läskigt oxå - är ju rädd att den slår över eller att man tappar kontrollen.
Slår den över lätt? (Ninja -08)
Är denna typ av mc extra svår att köra på bakhjulet med?
Sliter detta mycket? Vad sliter det på? (drivpaket/kedja?)
Hur lång tid tog det för er att lära er köra på bakhjulet?
Håller på att lära mig att köra på bakhjulet. Har teorin klar för mig tror jag men att omsätta detta i praktiken var svårare än jag trodde. Har lyckats lyfta framhjulet nån dm genom att bara gasa hårt på 1:an. Provade kopplingstekniken i låg fart och stillastående.
Investera 30 minuter ikväll med att läsa hela den här tråden, så har du svaret på samtliga dina frågor ovan och en ganska bra teoretisk bild över vad som krävs för att bli styv på slangen. Sedan har du bara ett antal tusen försök framför dig och kanske ett par packbox-byten...sedan är du Flex Wheeler
Mitt råd är att försöka koppla upp den på 2:an istället. Blir mindre hetsigt.
Försök vara så mjuk på gasen som möjligt. "Mjölka" inte för mycket då är risken större att slå över.
Japp! Säkert väl investerad tid. Träning ger färdighet, kanske inte den bästa hojen om man vill lära sig köra bakhjul dock.
Bara att träna på och hoppas att man klarar sig från olyckor. Ser ju så extremt roligt ut köra på bakhjulet. Stoppie räcker nog att göra i fantasinDu har en kanonhoj för att köra på slangen...mkt bättre finns inte, så den biten kan du sluta fundera på.
Bara att träna på och hoppas att man klarar sig från olyckor. Ser ju så extremt roligt ut köra på bakhjulet. Stoppie räcker nog att göra i fantasin
Tycker den här videon var bra när jag skulle lära mej.
Stå med vänsterfoten på passagerarpinnen och koppla upp den på 1:an, kändes stabilt för mej i början. Det gick dessutom mycket bättre när man inte fokuserade på bakbromsen hela tiden. Dumt tips kanske 2000 mil och 1,5 säsong senare så sitter slangen klockrent
Ok! Ska testa på 2:an ist. Vad menas med "mjölka"?
Håller på att lära mig att köra på bakhjulet. Har teorin klar för mig tror jag men att omsätta detta i praktiken var svårare än jag trodde. Har lyckats lyfta framhjulet nån dm genom att bara gasa hårt på 1:an. Provade kopplingstekniken i låg fart och stillastående. Lyckades lyfta framhjulet betydligt högre men allt går så så sjukt snabbt att man knappt hinner reagera förren framhjulet är nere med en duns och man knäckt nötterna mot bensintanken. Är ju sjukt läskigt oxå - är ju rädd att den slår över eller att man tappar kontrollen.
Slår den över lätt? (Ninja -08)
Är denna typ av mc extra svår att köra på bakhjulet med?
Sliter detta mycket? Vad sliter det på? (drivpaket/kedja?)
Hur lång tid tog det för er att lära er köra på bakhjulet?
Tycker den här videon var bra när jag skulle lära mej.
http://www.youtube.com/watch?v=_HKpXBHIXkk&feature=related
Stå med vänsterfoten på passagerarpinnen och koppla upp den på 1:an, kändes stabilt för mej i början. Det gick dessutom mycket bättre när man inte fokuserade på bakbromsen hela tiden. Dumt tips kanske 2000 mil och 1,5 säsong senare så sitter slangen klockrent
Ingen som har lust att öva bakhjulsåkning i Lund någon dag? Är något roligare att vara 2 och lättare att få upp den kanske. Är själv novis så jag har inget att ge
Ingen som har lust att öva bakhjulsåkning i Lund någon dag? Är något roligare att vara 2 och lättare att få upp den kanske. Är själv novis så jag har inget att ge
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |