Köra hoj i shorts?!

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Herregud va folk orkar bry sig om vad andra har på sig när ni kör..

Ni som tycker att man ska ha fullt skinnställ varje gång man sätter sig på hojen.. Då även när den står stilla i garaget verkar det som..

Har ni alltid på er flytväst när badar?
Grillar ni aldrig eftersom att det är eld inblandad?
Har ni hjälm när ni druckit nåt alkoholhaltigt?

Det e väl bra att bry sig om sin hälsa men man måste väl inte överdriva hur mycket som helst..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
moddafukking ouch! :näsblod

Det ser värre ut än vad det är. Läkte i princip på 1,5/2 veckor då Jag i vanlig ordnin inte baddade med salvor, la om och förhalade processen som föresås utan rev bort förbandet efter 2 dygn och lät det andas i solen. Skorpa på 4 dygn och sen har man att pilla på.

Det enda som var illa med hela vurpan var när en läkere i Visby skulle "skrubba" rent såren med rotborste!!!:huvet
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Det är ingen ide att argumentera efter alla år, vill man inte förstå att det gör EXTRA ont utan skydd NÄR inte OM man går omkull.

vänta nu. Ingen har argumenterat MOT skydd! Vi argumenterar FÖR rätten att själv avgöra hur vi vill leva, vilka risker vi vill ta. Om Jag skiter i hur ni vill leva, Varför kan inte ni då skita hur Jag vill leva? Enkelt.


Jag vill inte betala Extra vårdkostnader bara för idioter som inte förtstår bättre att skydda sig på bästa sätt.

Here we go again... Då gör vi så här: Vi skippar det sk samhället. alla betalar för sitt, sjukvård, dagis (de som är så jäkla dumma att de skaffar barn får väl pröjsa för de själva), utbildningar, Vård, allt.

Ni säger i princip, "utnytja inte systemet mer än vad ni absolut behöver" vilket låter ganska fint men vad är poängen med något då om man aplicerar det på alla man gör? Varför skulle MC-åkning särbehandlas? Det såste ju gälla alla förlustelser.

Ekonomiargumentet kräksa Jag på. Det är ett sista desperat försök där man i princip säger "Jag skiter i om du dör om du ska vara så jäkla envis ock köra utan skydd men du ska faen inte kosta mig pengar" Det lockar ju bara till nakenkörning i ren protest.
 
Last edited:

Gabor

Guest
vänta nu. Ingen har argumenterat MOT skydd! Vi argumenterar FÖR rätten att själv avgöra hur vi vill leva, vilka risker vi vill ta. Om Jag skiter i hur ni vill leva, Varför kan inte ni då skita hur Jag vill leva? Enkelt.

Here we go again... Då gör vi så här: Vi skippar det sk samhället. alla betalar för sitt, sjukvård, dagis (de som är så jäkla dumma att de skaffar barn får väl pröjsa för de själva), utbildningar, Vård, allt.

Ni säger i princip, "utnytja inte systemet mer än vad ni absolut behöver" vilket låter ganska fint men vad är poängen med något då om man aplicerar det på alla man gör? Varför skulle MC-åkning särbehandlas? Det såste ju gälla alla förlustelser.

Ekonomiargumentet kräksa Jag på. Det är ett sista desperat försök där man i princip säger "Jag skiter i om du dör om du ska vara så jäkla envis ock köra utan skydd men du ska faen inte kosta mig pengar" Det lockar ju bara till nakenkörning i ren protest.

Jadu stålmannen, kör på du, hoppas du får ett bra liv som protestant. :D
Jag som sagt var skiter i hur du lever, men du får vär ursäkta om det finns de som kanske bryrs sig i hur du efterlever , om du överlever. Ligga som ett paket sen för att du nakenprotesterat, skulle du gilla att ev vårdpersonal bara kollar på din platta vid fotändan, jaha, det var han, ja vi skiter i honom, han får ha ont, det var så han ville ha det, vi skiter i honom....tror inte att du vill ha det så. Inte ens om du säger här och nu att du tycker det är ok. :)
 

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1150GS 2000

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
Då vill jag bara säga att jag då ogillar jag även er som kör med helförsäkring och sen har mage att teckna in hojen då ni kört omkull när ni kört för fort/lekt!!

Jag lagar det jag själv kör sönder o har alltid gjort. Jag kör ibland utan skydd och ibland med.

Allt jag vet är att jag idag varit sängliggandes i 2 dagar efter en fotbollsmatch då jag vann en nickduell men motståndaren roade sig med att tackla undan benen på mig i luften så jag landade på svanskotan.. Borde jag börja spela fotboll med ryggskydd så ni andra slipper betala en del av min förlorade arbetsinkomst nu när jag är sjukskriven??

Ni som känner mig får gärna säga till mig att jag borde åka i full mundering för ni älskar mig och vill inte se mig fara illa. Ni andra med samhällsekonomiska aspekter kan ha eran moral för er själva.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jadu stålmannen, kör på du, hoppas du får ett bra liv som protestant. :D
Jag som sagt var skiter i hur du lever, men du får vär ursäkta om det finns de som kanske bryrs sig i hur du efterlever , om du överlever. Ligga som ett paket sen för att du nakenprotesterat, skulle du gilla att ev vårdpersonal bara kollar på din platta vid fotändan, jaha, det var han, ja vi skiter i honom, han får ha ont, det var så han ville ha det, vi skiter i honom....tror inte att du vill ha det så. Inte ens om du säger här och nu att du tycker det är ok. :)

Nämen vad fan är det du inte förstår? Skydd ÄR bättre än hud å armbågar. Det är inte det det handlar om. Det handlar om rätten att själv avgöra hur man vill leva sitt liv.

Och skinnställ och ryggskydd är inte i speciellt många fall avgörandet mellan liv och död. Det handlar om HUR och VAR du/ni kör, läser traffik, mm. Är det så sjukt svårt att förstå? Ni ultrakoncervativa gråsossar slår er för bröstet och rapar upp den allmänna uppfattningen, som är allmänn för den är inprentad sedan barnsben men ALDRIG frågasatt.

Kanske inte 100% men nästan av alla dösolyckor, helkroppsförlamningar beror på huvud, nack, ryggskador samt inre blödningar. HUR klarar du någon av dessa med en skinnoverall? Det gör du inte, du klarar dessa genom att inte smälla!

Jag är inte HELT oerfaren bakom styret (även om många av er tror det), som mest har Jag drygt 8.000 mil på ett år var av kanske 6.500 i hetsig stadstraffik (mc-bud). Jag har åkt över motorhuvar, landat på biltak, highsidat, och hylvat omkull i högre hastigheter med och utan skydd. Jag baserar min världsbild mycket på vad Jag själv har upplevt och Det som skadar är när det tar STOPP!

Jag vet att många har hyvlat sig mycket jävligare än vad Jag har och att många klarat skinnflå med hjälp av ställ och som Jag tidigare sagt så är det jättebra men det är inte det Jag pratar om. Läs mina tidigare inlägg, med bilder på hur Jag ser ut. Jag löper större risk att få stryk en lördagkväll än att skada mig dito mkt på hojen som JAG kör. Helställ inkl allt är i många fall skitjobbigt att ha på sig, stramar över knäna och är varm så det tar mycket att det Jag gillar med att köra hoj.

NI får köra med vad fan ni vill, kan ni inte låta mig göra det?
 

Kia

Guest
Herregud va folk orkar bry sig om vad andra har på sig när ni kör..

Ni som tycker att man ska ha fullt skinnställ varje gång man sätter sig på hojen.. Då även när den står stilla i garaget verkar det som..

Har ni alltid på er flytväst när badar?
Grillar ni aldrig eftersom att det är eld inblandad?
Har ni hjälm när ni druckit nåt alkoholhaltigt?

Det e väl bra att bry sig om sin hälsa men man måste väl inte överdriva hur mycket som helst..

Eftersom du verkar vara en såndär som tycker det är ballare/skönare/snyggare utan ställ kan väl du svara på:

Har du skydd för ögonen när du svetsar?
Har du vinterdäck på bilen när det är halt på vintern?
Tar du på dig skyddshandskar om du ska hjälpa någon, du inte känner, som slagit sig blodig?

Varför då? :confused: Är det inte häftigare att köra utan?? :va

Så vart går då gränsen för vad som är att bry sig om sin hälsa och att överdriva?? :confused:

Vad folk härinne inte verkar fatta är att livet är inget självklart, det är någonting vi har till låns en tid. Lånetiden kan snabbt förkortas och ta slut på bara nån sekund. Å även om nu DU skiter i att det gör ont eller att det kan gå åt helvete så tänk på någon som älskar dig. Borde kanske finnas nån? Jag vill aldrig mer förlora någon jag älskar i förtid så jag är så tacksam över att min älskade sambo aldrig chansar och åker utan ställ... (å för alla ordbajsare som känner att de måste svara nu: JA jag vet att ställ inte skyddar mot alla faror men varför ta onödigt många risker när man inte behöver?)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Har du vinterdäck på bilen när det är halt på vintern?
Nä, mest för att det är lag. Folk tror att det är lugnt att köra för man har hakkapelitta vinterfrasse på och fyrhjulsdrift, och så kör de som om det vore sommar... Återigen så handlar det om hur du kör. Visst är det bättre med vinterdäck (oftast) men LÅNGT i från avgörande.
Tror att det här visar på att folk och folk tänker lite oliga faktiskt. Man lägger ansvaret på andra människor eller saker, skydd, vinterdäck...

Vad folk härinne inte verkar fatta är att livet är inget självklart, det är någonting vi har till låns en tid. Lånetiden kan snabbt förkortas och ta slut på bara nån sekund. Å även om nu DU skiter i att det gör ont eller att det kan gå åt helvete så tänk på någon som älskar dig. Borde kanske finnas nån? Jag vill aldrig mer förlora någon jag älskar i förtid så jag är så tacksam över att min älskade sambo aldrig chansar och åker utan ställ... (å för alla ordbajsare som känner att de måste svara nu: JA jag vet att ställ inte skyddar mot alla faror men varför ta onödigt många risker när man inte behöver?)
Jag är en ordbajsare för att Jag är av en annan uppfatning, har Jag fattat det rätt?
 
Last edited:

Kia

Guest
Nä, mest för att det är lag. Folk tror att det är lugnt att köra för man har hakkapelitta vinterfrasse på och fyrhjulsdrift, och så kör de som om det vore sommar... Återigen så handlar det om hur du kör. Visst är det bättre med vinterdäck (oftast) men LÅNGT i från avgörande.
Tror att det här visar på att folk och folk tänker lite oliga faktiskt. Man lägger ansvaret på andra människor eller saker, skydd, vinterdäck...

Jag är en ordbajsare för att Jag är av en annan uppfatning, har Jag fattat det rätt?

Tror du missuppfattar mig lite där. Visst det handlar ju dels om hur du själv kör, och hur folk omkring dig kör. Men det handlar också (IGEN) om att slippa ta onödiga risker. Varför göra det värre än det redan är?
Vi vet ju båda två (kanske?) att det blir lite säkrare med både skinnställ och vinterdäck på många sätt. (om de används tillsammans med både gott omdöme och lite sunt förnuft) Så jag fattar faktiskt inte varför man då ska chansa? Har ni sån dödslängtan eller behov av att hävda er? Ställ er på järnvägsspåret och se vem som vågar stå kvar längst när tåget kommer. Finns säkert fler bra hobbys man kan syssla med när man har den inställningen.

Ordbajsare är man om man bara måste ta ut en mening eller ett ord och analysera sönder inlägget totalt istället för att bara fatta helheten....
 

Gabor

Guest
Nämen vad fan är det du inte förstår? Skydd ÄR bättre än hud å armbågar. Det är inte det det handlar om. Det handlar om rätten att själv avgöra hur man vill leva sitt liv.

Och skinnställ och ryggskydd är inte i speciellt många fall avgörandet mellan liv och död. Det handlar om HUR och VAR du/ni kör, läser traffik, mm. Är det så sjukt svårt att förstå? Ni ultrakoncervativa gråsossar slår er för bröstet och rapar upp den allmänna uppfattningen, som är allmänn för den är inprentad sedan barnsben men ALDRIG frågasatt.

Kanske inte 100% men nästan av alla dösolyckor, helkroppsförlamningar beror på huvud, nack, ryggskador samt inre blödningar. HUR klarar du någon av dessa med en skinnoverall? Det gör du inte, du klarar dessa genom att inte smälla!

Jag är inte HELT oerfaren bakom styret (även om många av er tror det), som mest har Jag drygt 8.000 mil på ett år var av kanske 6.500 i hetsig stadstraffik (mc-bud). Jag har åkt över motorhuvar, landat på biltak, highsidat, och hylvat omkull i högre hastigheter med och utan skydd. Jag baserar min världsbild mycket på vad Jag själv har upplevt och Det som skadar är när det tar STOPP!

Jag vet att många har hyvlat sig mycket jävligare än vad Jag har och att många klarat skinnflå med hjälp av ställ och som Jag tidigare sagt så är det jättebra men det är inte det Jag pratar om. Läs mina tidigare inlägg, med bilder på hur Jag ser ut. Jag löper större risk att få stryk en lördagkväll än att skada mig dito mkt på hojen som JAG kör. Helställ inkl allt är i många fall skitjobbigt att ha på sig, stramar över knäna och är varm så det tar mycket att det Jag gillar med att köra hoj.

NI får köra med vad fan ni vill, kan ni inte låta mig göra det?

Har jag sagt att DU inte får köra som du vill ? :D ? Alla dina hyvlingar å smällar måste ha påverkat ditt omdömme..:yoparty .kör som du vill , men kom inte å gnäll sen, det var mer så det menades. over and out.:D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tror du missuppfattar mig lite där. Visst det handlar ju dels om hur du själv kör, och hur folk omkring dig kör. Men det handlar också (IGEN) om att slippa ta onödiga risker. Varför göra det värre än det redan är?

Dåligt exempel av mig, ingen vinner kanske på att köra sommarpuckar vintertid men just att få åka hoj och känna vinden är underbart och då är inte risken onödig.

Om Jag skulle ha rukkaställ och hjälm man kan vika upp och sen bara sitta på hojen och fara fram så satt Jag klart hellre i en skön bil med stereo och skinnsäten. Där har min gräns passerats för länge sen. Att bara ha en hjälm som trycken in kinderna och åka på ett smalt fordon är inget i sig som lockar för mig Alla är vi olika...DET är att ta en onödig risk enligt mig. Då riskerar Jag att flyga över en huv för något som inte ger mig ett skit livskvalitet.
 

Kia

Guest


NI får köra med vad fan ni vill, kan ni inte låta mig göra det?


Jag hoppas att du inte tar illa upp sen när vi länkar till just såna här inlägg om vi ser en "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -tråd som är skapad av dig??

Låt helst bli alla RIP och VIF trådar, de finns de som kan ta illa upp. Någon som förlorat en älskad som faktiskt hade full utrustning. Det kan kännas lite som ett skratt i ansiktet då att springa på såna här åsikter.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har jag sagt att DU inte får köra som du vill ? :D ?
Ditt/erat resonemang ifrågasätter mitt sätt att köra, kom inte och säg något annat.
Alla dina hyvlingar å smällar måste ha påverkat ditt omdömme..:yoparty .kör som du vill , men kom inte å gnäll sen, det var mer så det menades. over and out.:D

sen är nu för mig så Jag redan testa det mesta. Jag gnäller inte det minsta. Mår ganska fint faktiskt. Gnäler kommer snarare från eran flank.
Den dagen Jag startar en tråd om en människa Jag sett som inte kör enligt mina normer och verderingar så kan du klaga på att Jag gnäller.

Jag hoppas att du inte tar illa upp sen när vi länkar till just såna här inlägg om vi ser en "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -tråd som är skapad av dig??

Låt helst bli alla RIP och VIF trådar, de finns de som kan ta illa upp. Någon som förlorat en älskad som faktiskt hade full utrustning. Det kan kännas lite som ett skratt i ansiktet då att springa på såna här åsikter.
Nu är du riktit jäkla illa ute och cycklar. exakt HUR många "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -trådar" har JAG skapat? Vilka VIF/RIP-trådar har Jag förgripit mig på? Du kanske menar att Jag inte få föra min talan till respekt av alal de som omkommit?
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
vad är det egentligen du vill ?

Jag förmodar att det är mig och mina hejdukar du syftar på.. Jag vill att folk låter andra köra som de vill så länge de inte orsakar andra direkt fara, skada, obehag, mm.
 

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Stureby/Enskede
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Bestämmer man inte själv vilken mundering man har på sig när man kör hoj?
Om man nu tycker det är skönt att köra i tröja och kortbyxor är väl de ok!?
Att ni orkar bry er om vad andra har på sig, suck!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top