Köra hoj i shorts?!

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Nu orkade jag inte läsa nånting förutom första inlägget.... men shorts är ju hur nice som helst=) Man får ju ta det lite lungt... Längre turer kör man självklart inte i shorts.. ont med alla kryp som kommer flygandes ;- )
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du får kalla mig vad du vill, men har du någon som verkligen tycker OM dig ?

Jo och självklart tänker man på anhöriga när man ringer från sjukan men det har gått lite långt när man håller hälsan för andras välbefinnande. Jag lever själv och Jag förväntar mig att andra gör det. Jag tänker t ex inte vara en farsa som skriker på min grabb vid fotbollsplan för att Jag inte gjorde min pappa stålt nog och Jag tänker inte be om ursäket den dagen (OM den skulle komma) Jag beslutar mig för att ta mitt liv. Jag måste ju ha ett veto om min egen existens? Jag har ju inte bett om att få bli född och SÅ unik är Jag inte, det finns med än 6 miljarder fler människor.
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Du får kalla mig vad du vill, men har du någon som verkligen tycker OM dig ?

Så det är för andras skull du kör i skinpaj? Är det för någon annans skull ska man väl helt låta bli att åka MC? Det är långt mycket farligare än att åka i shorts.
 

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1150GS 2000
Sandlådan nästa anhalt...>>

:notme :backontop :spammer


>> innan luften går ur tråden helt :7peta :3freak

-Visst får alla klä sig och köra hur dom vill...det vet vi alla
redan :rolleyes: men har du extraskinn utanpå ditt eget
ömtåliga skinn så skyddar det iaf. END OF DISKUSSION :mad:

hur du sen kör är oxå upp till dig själv....riskerna ökar ju dramatiskt
i takt med hastigheten....tror inte nån rider vet hur lång stopp-
sträcka han/hon har vid en viss hastighet...

/R :yoparty
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
:notme :backontop :spammer


>> innan luften går ur tråden helt :7peta :3freak

-Visst får alla klä sig och köra hur dom vill...det vet vi alla
redan :rolleyes: men har du extraskinn utanpå ditt eget
ömtåliga skinn så skyddar det iaf. END OF DISKUSSION :mad:

hur du sen kör är oxå upp till dig själv....riskerna ökar ju dramatiskt
i takt med hastigheten....tror inte nån rider vet hur lång stopp-
sträcka han/hon har vid en viss hastighet...

/R :yoparty

Jag ser att du har hittat smilybanken till höger...
 

Gabor

Guest
Så det är för andras skull du kör i skinpaj? Är det för någon annans skull ska man väl helt låta bli att åka MC? Det är långt mycket farligare än att åka i shorts.

Varför är det farligare att köra hoj i skinnställ än i shorts :va
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Bestämmer man inte själv vilken mundering man har på sig när man kör hoj?
Om man nu tycker det är skönt att köra i tröja och kortbyxor är väl de ok!?
Att ni orkar bry er om vad andra har på sig, suck!


Näpp, här gäller det att hålla koll på vad som gäller och vilka åsikter man får ha. Nedran tar den som inte följer i K.F.I.B's hjulspår, då är man illa ute:ajjabajja
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
För att hälla på lite mer bensin så skulle jag vilja säga att det enda som upprör mig är när någon tycker att de som kör utan skydd får skylla sig själva om de avlider i en krasch. Det vittnar om en människosyn långt ifrån värdig en upplyst 2000-tals medborgare. Om man har ett annorlunda säkerthetstänkande, (A.K.A korkad, i mångas ögon) så kan man lika gärna dö. Kan man inte applicera det resonemanget på alla som kör MC likväl? Det är ju skitfarligt och onödigt att köra MC, mycket säkrare och bättre att köra bil (20 gånger så stor risk att dö på MC som i en bil har jag för mig). Hoppas alla dör!

/perris
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
För att hälla på lite mer bensin så skulle jag vilja säga att det enda som upprör mig är när någon tycker att de som kör utan skydd får skylla sig själva om de avlider i en krasch. Det vittnar om en människosyn långt ifrån värdig en upplyst 2000-tals medborgare. Om man har ett annorlunda säkerthetstänkande, (A.K.A korkad, i mångas ögon) så kan man lika gärna dö. Kan man inte applicera det resonemanget på alla som kör MC likväl? Det är ju skitfarligt och onödigt att köra MC, mycket säkrare och bättre att köra bil (20 gånger så stor risk att dö på MC som i en bil har jag för mig). Hoppas alla dör!

/perris

Det där med att folk får skylla sig själva, att de ska skämmas för att samhället får betala för deras olydnad att följa gängse säkerhetssyn och att man måste hålla sig hel och frisk för att anhöriga inte ska darra läpp är ofta ett sista desperat försök att med fingrarna fålla sig kvar i diskussionen när man börjar förstå att det kanske är bäst att bara låta folk göra som de vill, och läga all energi på något som rör en själv.
 

Kia

Guest



Nu är du riktit jäkla illa ute och cycklar. exakt HUR många "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -trådar" har JAG skapat? Vilka VIF/RIP-trådar har Jag förgripit mig på? Du kanske menar att Jag inte få föra min talan till respekt av alal de som omkommit?


Dra ner lite på varvantalet nu så ska jag förklara vad jag skrev.....


Jag hoppas att du inte tar illa upp sen NÄR vi länkar till just såna här inlägg OM vi ser en "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -tråd som är skapad av dig??

Låt helst bli alla RIP och VIF trådar, de finns de som kan ta illa upp. Någon som förlorat en älskad som faktiskt hade full utrustning. Det kan kännas lite som ett skratt i ansiktet då att springa på såna här åsikter...

Skriver inte heller att du förgripit dig på några VIF/RIP trådar än. Jag bara råder dig till att kanske låta bli att komentera i dessa med tanke på ditt sätt att avfärda säkerhetsutrustning.... Jag skulle ta illa upp om jag visste din uppfattning i frågan om säkerhetsutrustning och jag såg nåt inlägg i en RIP tråd där någon jag känner strykit med.... Som jag skrev tidigare så skulle det kännas lite som ett skratt i ansiktet...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Jag hoppas att du inte tar illa upp sen NÄR vi länkar till just såna här inlägg OM vi ser en "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -tråd som är skapad av dig?? ...
Det kommer Jag inte göra och i så fall får ni länga hur mycket ni vill.

Skriver inte heller att du förgripit dig på några VIF/RIP trådar än. Jag bara råder dig till att kanske låta bli att komentera i dessa med tanke på ditt sätt att avfärda säkerhetsutrustning...
Vet du. Ta och läs igenom mina inlägg igen...eller Jag drar det här nu då Jag vet at du läser det. Jag avfärdar inte utrustningen, Jag har skrivit i tråden att Skinn är bättre än hud och att de i vissa fall räddar svåra skador och i många mot skrubbsår. Jag argumenterar inte MOT skydd, Jag argumenterar FÖR min rätt att själv avgöra hur Jag vill leva.
Jag skulle ta illa upp om jag visste din uppfattning i frågan om säkerhetsutrustning och jag såg nåt inlägg i en RIP tråd där någon jag känner strykit med.... Som jag skrev tidigare så skulle det kännas lite som ett skratt i ansiktet...
Du tycker alltså att frihetsåsikter är så pass raikala att man förlorar rättigheter? (Ryssland) Om någon Jag känner omkomer har Jag all rätt att kommentera det. Hur FAN kan du ta på dig rätten att avgöra det? Acceptera i stället att folk har sina åsikter och kanske i ett senare skede när du lärt dig hantera det, RESPEKtera att andra har andra åsikter.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top