Gabor
Guest
Jag förmodar att det är mig och mina hejdukar du syftar på.. Jag vill att folk låter andra köra som de vill så länge de inte orsakar andra direkt fara, skada, obehag, mm.
Varsågod, ha ett bra liv.
Jag förmodar att det är mig och mina hejdukar du syftar på.. Jag vill att folk låter andra köra som de vill så länge de inte orsakar andra direkt fara, skada, obehag, mm.
Varsågod, ha ett bra liv.
Det är ju det Jag har.
Jag har inte läst hela tråden, men jag får en känsla av att ni är oense...
Jag har inte läst hela tråden, men jag får en känsla av att ni är oense...
Du får kalla mig vad du vill, men har du någon som verkligen tycker OM dig ?
Du får kalla mig vad du vill, men har du någon som verkligen tycker OM dig ?
>> innan luften går ur tråden helt
-Visst får alla klä sig och köra hur dom vill...det vet vi alla
redan men har du extraskinn utanpå ditt eget
ömtåliga skinn så skyddar det iaf. END OF DISKUSSION
hur du sen kör är oxå upp till dig själv....riskerna ökar ju dramatiskt
i takt med hastigheten....tror inte nån rider vet hur lång stopp-
sträcka han/hon har vid en viss hastighet...
/R
man ser ju sällan motardåkare i shorts iaf...
Så det är för andras skull du kör i skinpaj? Är det för någon annans skull ska man väl helt låta bli att åka MC? Det är långt mycket farligare än att åka i shorts.
Bestämmer man inte själv vilken mundering man har på sig när man kör hoj?
Om man nu tycker det är skönt att köra i tröja och kortbyxor är väl de ok!?
Att ni orkar bry er om vad andra har på sig, suck!
Varför är det farligare att köra hoj i skinnställ än i shorts
För att hälla på lite mer bensin så skulle jag vilja säga att det enda som upprör mig är när någon tycker att de som kör utan skydd får skylla sig själva om de avlider i en krasch. Det vittnar om en människosyn långt ifrån värdig en upplyst 2000-tals medborgare. Om man har ett annorlunda säkerthetstänkande, (A.K.A korkad, i mångas ögon) så kan man lika gärna dö. Kan man inte applicera det resonemanget på alla som kör MC likväl? Det är ju skitfarligt och onödigt att köra MC, mycket säkrare och bättre att köra bil (20 gånger så stor risk att dö på MC som i en bil har jag för mig). Hoppas alla dör!
/perris
Nu är du riktit jäkla illa ute och cycklar. exakt HUR många "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -trådar" har JAG skapat? Vilka VIF/RIP-trådar har Jag förgripit mig på? Du kanske menar att Jag inte få föra min talan till respekt av alal de som omkommit?
Det kommer Jag inte göra och i så fall får ni länga hur mycket ni vill.
Jag hoppas att du inte tar illa upp sen NÄR vi länkar till just såna här inlägg OM vi ser en "stackars-mig-jag-vurpade-och-nu-gör-det-ont" -tråd som är skapad av dig?? ...
Vet du. Ta och läs igenom mina inlägg igen...eller Jag drar det här nu då Jag vet at du läser det. Jag avfärdar inte utrustningen, Jag har skrivit i tråden att Skinn är bättre än hud och att de i vissa fall räddar svåra skador och i många mot skrubbsår. Jag argumenterar inte MOT skydd, Jag argumenterar FÖR min rätt att själv avgöra hur Jag vill leva.
Skriver inte heller att du förgripit dig på några VIF/RIP trådar än. Jag bara råder dig till att kanske låta bli att komentera i dessa med tanke på ditt sätt att avfärda säkerhetsutrustning...
Du tycker alltså att frihetsåsikter är så pass raikala att man förlorar rättigheter? (Ryssland) Om någon Jag känner omkomer har Jag all rätt att kommentera det. Hur FAN kan du ta på dig rätten att avgöra det? Acceptera i stället att folk har sina åsikter och kanske i ett senare skede när du lärt dig hantera det, RESPEKtera att andra har andra åsikter.Jag skulle ta illa upp om jag visste din uppfattning i frågan om säkerhetsutrustning och jag såg nåt inlägg i en RIP tråd där någon jag känner strykit med.... Som jag skrev tidigare så skulle det kännas lite som ett skratt i ansiktet...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|