Varför är det farligare att köra hoj i skinnställ än i shorts
En del (och vissa har utmärkt sig här i tråden) verkar ha lite väl stort förtroende för skinnställ. Så även om du vet att det inte riktigt var så jag menade så finns det nog fall där det är farligare att köra hoj i skinnställ än shorts.
Det kommer Jag inte göra och i så fall får ni länga hur mycket ni vill.
Vet du. Ta och läs igenom mina inlägg igen...eller Jag drar det här nu då Jag vet at du läser det. Jag avfärdar inte utrustningen, Jag har skrivit i tråden att Skinn är bättre än hud och att de i vissa fall räddar svåra skador och i många mot skrubbsår. Jag argumenterar inte MOT skydd, Jag argumenterar FÖR min rätt att själv avgöra hur Jag vill leva.
Du tycker alltså att frihetsåsikter är så pass raikala att man förlorar rättigheter? (Ryssland) Om någon Jag känner omkomer har Jag all rätt att kommentera det. Hur FAN kan du ta på dig rätten att avgöra det? Acceptera i stället att folk har sina åsikter och kanske i ett senare skede när du lärt dig hantera det, RESPEKtera att andra har andra åsikter.
Jaha, tycker diskutionen börjar spåra ur men självklart får alla ha sin åsikt oavsett hur den ser ut!!! Vad jag undrar när man ser alla allvarligt skadade och ett stort antal omkomna motorcyklister redan nu när säsongen knappt har börjat är om det finns någon statistik på hur många som hade skyddsutrustning och inte. Det borde kanske avspegla sig på försäkrings premien betydligt mer än det gör idag om man är villig att skydda sig även om det är varmt,, bara en kort bit, etc etc. Jag undrar bara hur det skulle se ut en varm sommar dag om det va typ halva premien för alla som skyddar sig?
De flesta FB lämnar rabatt om man har skydd i avtalet. 5% på trafiken brukar det vara.
Jaha, tycker diskutionen börjar spåra ur men självklart får alla ha sin åsikt oavsett hur den ser ut!!! Vad jag undrar när man ser alla allvarligt skadade och ett stort antal omkomna motorcyklister redan nu när säsongen knappt har börjat är om det finns någon statistik på hur många som hade skyddsutrustning och inte. Det borde kanske avspegla sig på försäkrings premien betydligt mer än det gör idag om man är villig att skydda sig även om det är varmt,, bara en kort bit, etc etc. Jag undrar bara hur det skulle se ut en varm sommar dag om det va typ halva premien för alla som skyddar sig?
Hej!! Jag tog det inte personligt (bara så du vet).
Va jag menar är att OM det finns någon statistik på skyddsutrustning så vore den intresant att läsa,, är det så att många liv hade räddats av rätt klädsel?
Jag har ingen aning och är väl medveten om att har man tur så kan man klara sig i väldigt både möjliga och "omöjliga" olyckor,,, sen så finns ju tyvärr den raka motsatsen. Men min fråga är ju ändå varför ska man skydda huvet och inte resten av kroppen, hur kul kan de va att ligga som en grönsak på ett hem utan kropp men med fullt fungerande "huve",, förvisso så får man ju gått om tid att tänka igenom om de va värt de eller inte.
Måste bara säga att JAG TYCKER ATT ALLA FÅR GÖRA SOM DOM VILL men om det visar sig att icke skyddade mc förare kostar mer både på min försäkring och för samhället så borde det avspegla sig med en väldigt stor skillnad på våra försäkringar,,, rätt eller fel? vet ej men så tycker jag iaf.
Vad jag önskar är ju självklart flera motorcyklister på vägarna inte färre.
Alla människor bestämmer ju själva, en del kör på fyllan andra drog påverkade nästa utan bälte och så dom som ibland kör utan kläder men är det verkligen rimlig att ALLA ska dela lika på dessa kostnader? OM DET NU ÄR EN MERKOSTNAD,, de vet inte jag.
Nog tjatat av mig.
Hoppas bara att vi får detydligt färre mc olyckor resten av sommarn,,
Hej på er alla sporthojare...kollade lite statistik på finska sidorna angående mc-olyckor...det ser ju faktiskt mck ljusare ut där..om man kan uttrycka så...jag vet inte vad det beror på men i Finland händer det mck mindre olyckor än här...är det nån som kan svara utan att det blir pajkastning igen...Blir så förbannad!
Många kräker av sig på oss sporthojsförare om att vi kör som idioter, kör för fort bla, bla, bla.
Säga vad man vill men säkerhetsmedvetna gällande klädsel & utrustning är vi (för det mesta) iallafall!
Men jag vet inte hur många Customhojar jag sett bara IDAG där förare Och/eller passagerare kommit farandes i linne, shorts, t-shirt, sommarjacka, gympadojjor, piratbyxor mm.
Det gör väl lika ont att trilla i 70 eller 90 m. en custom/glidare som m. en sporthoj, eller??!
Hej!! Jag tog det inte personligt (bara så du vet).
Va jag menar är att OM det finns någon statistik på skyddsutrustning så vore den intresant att läsa,, är det så att många liv hade räddats av rätt klädsel?
Jag har ingen aning och är väl medveten om att har man tur så kan man klara sig i väldigt både möjliga och "omöjliga" olyckor,,, sen så finns ju tyvärr den raka motsatsen. Men min fråga är ju ändå varför ska man skydda huvet och inte resten av kroppen, hur kul kan de va att ligga som en grönsak på ett hem utan kropp men med fullt fungerande "huve",, förvisso så får man ju gått om tid att tänka igenom om de va värt de eller inte.
Måste bara säga att JAG TYCKER ATT ALLA FÅR GÖRA SOM DOM VILL men om det visar sig att icke skyddade mc förare kostar mer både på min försäkring och för samhället så borde det avspegla sig med en väldigt stor skillnad på våra försäkringar,,, rätt eller fel? vet ej men så tycker jag iaf.
Vad jag önskar är ju självklart flera motorcyklister på vägarna inte färre.
Alla människor bestämmer ju själva, en del kör på fyllan andra drog påverkade nästa utan bälte och så dom som ibland kör utan kläder men är det verkligen rimlig att ALLA ska dela lika på dessa kostnader? OM DET NU ÄR EN MERKOSTNAD,, de vet inte jag.
Nog tjatat av mig.
Hoppas bara att vi får detydligt färre mc olyckor resten av sommarn,,
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |