Köra hoj i shorts?!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Rätt menigslöst o tjöta om det egentligen för dom som kör utan vet la om att det är dumt o inte kommer dom sätta på sig skinnstället bara för moral pöbeln på sh börjar gapa. Visst det är korkat som fan men kraschar men får man ju stå sitt kast. händer väll lite då o då att man kör i jobbar brallorna o tröja till och från jobbet fast då går det ju i ganska mycket lugnare tempo. Annars kör jag me Kroppskydd o crossbrallor på sommaren o är det ngn dag man känner för o dra på lite x-tra så tar man på sig skinnet.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
och väljer det lite dyrare alternativet skinnställ.
Dyrare alternativet? Jag tror du är förvirrad, kolla vad ett Rukka-ställ kostar.

Jag kör i skinn för att det ser ballt ut, komfortmässigt hade jag mycket hellre kört i ett skönt textilställ :tungan.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Rätt menigslöst o tjöta om det egentligen för dom som kör utan vet la om att det är dumt o inte kommer dom sätta på sig skinnstället bara för moral pöbeln på sh börjar gapa. Visst det är korkat som fan men kraschar men får man ju stå sitt kast. händer väll lite då o då att man kör i jobbar brallorna o tröja till och från jobbet fast då går det ju i ganska mycket lugnare tempo. Annars kör jag me Kroppskydd o crossbrallor på sommaren o är det ngn dag man känner för o dra på lite x-tra så tar man på sig skinnet.

vet att jag vid tillfällen tyckt att föraren som inte haft skydd vart pucko, vilket jag inte ska lägga mig igentligen, men att skjussa någon som inte har utrustning är rent ut av skit dåligt av förarn att inte se till att den där bak har skydd nog på sig.. som sagt den som åker med väljer också men jag tycker förarn har visst ansvar, Kapten ombord lixom.
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Jaha.. och hur många av er gnällarslen röker?? Och vad kostar det att ha er liggande på en lungavdelning om 30 år..

En stor procent av er kommer också att dö i hjärt/kärl relaterad sjukdomar som fortfarande är den absolut vanligaste dödsorsaken i Sverige! Men inte fan slutar ni väl att äta skitmat på McDonald´s..

Så om jag vill köra hoj iförd endast en leopard-string så är det min rätt och på mitt ansvar!

Glöm inte hjälmen. :)



Läste lite snabbt i tråden och jag e en av dom som kan få för sig att köra ner till stranden i shorts, t-shirt, hjälm och med badkläderna i ryggsäcken. En liten kort tripp i 50-60 inom stan då. Och visst är det självklart en dum risk man tar. Det kan ingen förneka. Man e mycket väl medveten om riskerna. Har själv hört en historia som säkert är sann, med tanke på vem som berättade den, om en som kört i diket i 30 km/h och hamnat i rullstol pga saknat ryggskydd. Men att ta på sig hela krigsmunderingen på 15 min för att köra i 5 min känns inte som ett alternativ under en varm sommardag. Och nu räknar jag inte med tiden det tar att få av allt oxå.

Jag har iaf äntligen skaffat ryggskydd i år. :yoparty
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Glöm inte hjälmen. :)



Läste lite snabbt i tråden och jag e en av dom som kan få för sig att köra ner till stranden i shorts, t-shirt, hjälm och med badkläderna i ryggsäcken. En liten kort tripp i 50-60 inom stan då. Och visst är det självklart en dum risk man tar. Det kan ingen förneka. Man e mycket väl medveten om riskerna. Har själv hört en historia som säkert är sann, med tanke på vem som berättade den, om en som kört i diket i 30 km/h och hamnat i rullstol pga saknat ryggskydd. Men att ta på sig hela krigsmunderingen på 15 min för att köra i 5 min känns inte som ett alternativ under en varm sommardag. Och nu räknar jag inte med tiden det tar att få av allt oxå.

Jag har iaf äntligen skaffat ryggskydd i år. :yoparty

en custom knutte från TwinClub i Norrtälje åkte av på 70 när par 3 hojjar låg bakom en bil som körde 50, påbörjar omkörningen å bilen framför ser inte sista hojjen å prejar ner knutten i diket, gick runt 50-70 killen ringer sin far med mobilen å säger nu har de gått jävligt illa då låg han med knäna på axlarna. tok bröt ryggen.. visst hjälper inte ryggskydd mot allt men han åkte i jeans å skinnväst bara.. ah å den vanliga störtkrukan då.
 

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Stunthoj
Låt dom göra som dom vill, vill dom skrapa svål så låt dom göra det?:rolleyes:

Tycker det är sjukt att köra hoj i bara shorts och linne...det är något jag inte kommer göra iallafall!:huvet
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns inga, ABSOLUT inga ursäkter att "skippa" ta
på sig skyddande utrustning.....folk gnäller & piper
när dom handlar sina dyra skinn/textil-ställ och sen
är det helt legitimt att blåsa på i över 100 knyck och
känna den ljumma vinden fläkta runt svettiga kroppen...:va
efter ca. 1.45 in i detta filmklipp LOVAR jag att det gör ONT :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=AR9vVUcS34s&mode=related&search=

så:


ANVÄND DITT SKYDDSSTÄLL och SVETTAS I DET

JAG ÄR ARG OCH SKRIVER MED STOR TEXT...

/R :tummenupp

Alternativt, Låt folk göra som dom vill. Att ni är ovilia att ta vilken som helst risk och att ni i alla lägen cycklar med frigolithjälm som ligger som en
bisquit på huvet behöver väl inte betyda alla ALLA gör det.

Jag skulle vilja vara så fräck att säga att merparten av de som orkar sitta och propsa på att andra alltid ska ha alla skydd man kan ha är sossar.
dvs att det inte kan förstå och/eller acceptera att andra människor tänker annorlunda och ser på livet med HELT andra ögon. Det strider mot deras världsbild och syn på vårat samhälle där ALLA ska cyckla bisquithjälm med tomma ögon och på söndagen släppas ut på motorpsykeln iförd alla skydd man kan komma över och sedan besserwissersnacka vid rosenhill.

Jag är inte emot skydd alls eller folk som kör med skydd, skydd är bra. Jag är emot folk som inte klarar av att andra tar sig friheten (hämska tanke) att själva avgöra hur de vill leva.

Den här underarmen fick ta hela första smällen ren asfalt när Jag gick omkull i augusti förra året. Enligt polarna som låg bakom körde vi i 160kmh. Jag hade jeans, sneakers, långärmad t-shirt och hjälm. Till alla som länkar exempel på jänkare som uilar omkull. Det behöver inte gå åt helvete.

Btw (som dom skriver småtjejerna på msn) så HAR (hade) jag faktiskt en kompis som blivit träffad av blixten...
 

Bifogat

  • DSC00538.JPG
    DSC00538.JPG
    66 KB · Visningar: 110
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Det är en bitch att betala för andras skinnlösande vurpor när man själv åker med allt på... ;)

Men jag är själv en lat jävel så jag slarvar ibland. Särskilt när det är 30 grader och det inte riktigt är läge att svettas som en gris när man är framme. Hjälm o ryggskydd gäller alltid.

Safety west är ett vettigt alternativ. Vik ihop och stoppa ner i ryggsäcken. Byxor är ju värre. Finns det några man kan göra om till shorts?

Var och tittade på textilbyxor där man kunde plocka bort foder + vattenmembranet. Inte som skinn men luftar ju bättre. Snäppet bättre än jeans. Snygga men svarta.. :huvet Draggins jeans eller vad de heter är tyvärr fula som stryk.

Fler alternativ till shorts?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är en bitch att betala för andras skinnlösande vurpor när man själv åker med allt på... ;)

Fler alternativ till shorts?

Det är något Jag gärna betalar för frammför massor av andra saker. Alla röker, super och jävlas och det kostar pengar. Det är väl det som kallas samhälle. Låt folk leva. Eran tid kommer om några årtionden när allt riskfyllt är förbjudet och man inte få ha sex utan bara befrukta via provrör och köra elbilar som går på rels och alla har matchande beiga overaller och streckkod i bakskallen och...
:tungan
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Det är något Jag gärna betalar för frammför massor av andra saker. Alla röker, super och jävlas och det kostar pengar. Det är väl det som kallas samhälle. Låt folk leva. Eran tid kommer om några årtionden när allt riskfyllt är förbjudet och man inte få ha sex utan bara befrukta via provrör och köra elbilar som går på rels och alla har matchande beiga overaller och streckkod i bakskallen och...
:tungan

Det kallas framsteg och solidaritet din jävla dinosaurie!




EDIT: Kanske bäst att lägga på en sådan här ändå... :tungan
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Finns nog inge skönare känsla än att åka spreader på motorvägen i shorts :corn
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR


Btw (som dom skriver småtjejerna på msn) så HAR (hade) jag faktiskt en kompis som blivit träffad av blixten...

Polaren blev träffad av blixten när han va på väg in till vattenfestivalen och senare på kvällen rånad i berzelii park... grymt flyt
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
I övrigt vore det väl schysst om det kunde finnas två olika försäkringar. En för oss som alltid har stället på och en för de som vill kunna slippa. Då slipper vi betala för de skador som uppstår när man klotar utan skydd.

Varför inte också dela upp försäkringen i laglydig och outlaw? Tror att många Svenssons hellre skulle se en sådan uppdelning. Känns som att de som kör lagligt får betala en hel del extra för olyckor som inte skulle inträffat om lagen följdes. Dock skulle nog outlaw-försäkringen vara rätt dyr även om man hade full skyddsutrustningskrav. Men du verkar ju ogilla att betala för andra risker än de du själv utsätter dig för så det är väl inga problem att också själv betala för dina risker som andra inte utsätter sig för? ;)


Tillägg så att ingen missuppfattar: Det jag menar är att jag misstänker att vi är rätt många som inte skulle tjäna på att man mer än idag började dela upp försäkringarna i förhållande till olika risker. Var nöjd med läget som det är :).
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Neeej! Är det så???
Vart är världen på väg egentligen?

I övrigt vore det väl schysst om det kunde finnas två olika försäkringar. En för oss som alltid har stället på och en för de som vill kunna slippa. Då slipper vi betala för de skador som uppstår när man klotar utan skydd.

Vore jävligt skönt om alla som röker/snusar/knarkar/super satan kunde betala en särskilld försäkring som täcker deras kostnader senare i livet.

Finns hur många exempel som helst på saker som kostar sammhället Mkt mera än folk som kör i t-shirt o shorts.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02

Safety west är ett vettigt alternativ. Vik ihop och stoppa ner i ryggsäcken. Byxor är ju värre. Finns det några man kan göra om till shorts?

Jag har ett par halvarsons med dragkedja ovanför knäskydden .. zipp zipp så har man shorts ... Safetyjacket inhandlas om värmeböljan fortsätter .. igår så körde jag för första gången utan jacka .. dock med ryggskydd under hoodien .. bara till affärn i sakta mak men ändå .. blir nog en skyddsjacka för att ha på varma dagar ..
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Varför inte också dela upp försäkringen i laglydig och outlaw? Tror att många Svenssons hellre skulle se en sådan uppdelning. Känns som att de som kör lagligt får betala en hel del extra för olyckor som inte skulle inträffat om lagen följdes. Dock skulle nog outlaw-försäkringen vara rätt dyr även om man hade full skyddsutrustningskrav. Men du verkar ju ogilla att betala för andra risker än de du själv utsätter dig för så det är väl inga problem att också själv betala för dina risker som andra inte utsätter sig för? ;)

Hmmmm... Är det inte lite så redan. Försäkringsbolagen kan väl välja att inte betala ut några pengar om de anser att olyckan är orsakad av grov vårdslöshet?

Dessutom är det väl dit vi är påväg med den nya trafikförsäkringen som regeringen vill införa. När det är försäkringsbolagen som sitter på pengarna och beslutar vilken vård vi ska få så kommer de nog ganska snart börja räkna in saker som om man haft skyddsutrustning och vilken hastighet man höll vid olyckstillfället.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top