Köra hoj i shorts?!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Jag tror att 99,9% av alla läsare förstod.....men inte resterande 0,1%...du!!

Det är rätt uppenbart att du inte vågar stå för det du egentligen ville skriva. Kanske är lika bra.

Något fel på TPB?...jag har inte lyckas hitta några än! eller du kanse är en sån där moralkärring!:huvet

:D :D :D

Moralkärring? För att jag tycker att man ska betala för sig? Du kanske också skulle vilja ha betalt om du utvecklade ett program eller liknande? Att stjäla mjukvara en är ju sak... men varför uppmana andra till det genom att länka dit? Om du själv hade skapat något som andra ville ha och själv drabbades skulle du möjligen kunna framstå som "häftig" eller vad du nu vill... men att uppmana andra till att stjäla när du själv inte har något på spel är ju bara löjligt :huvet. :D :D :D
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Man kan iallafall konstatera att den här värmeböljan vi nu har i Sverige (31 svettiga grader här, och endast två grader svalare i lägenheten) gör att den mest inbitna läderfetischisten börjar drömma om t-shirts som fladdrar i vinden. Så även jag....

/perris
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Det är så sjukt skönt med värme!
Jag har fan lovat mig själv att aldrig mer klaga på att det är för varmt efter våran senaste vinter. Njut av det!
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
:felämne
Det är rätt uppenbart att du inte vågar stå för det du egentligen ville skriva. Kanske är lika bra.



Moralkärring? För att jag tycker att man ska betala för sig? Du kanske också skulle vilja ha betalt om du utvecklade ett program eller liknande? Att stjäla mjukvara en är ju sak... men varför uppmana andra till det genom att länka dit? Om du själv hade skapat något som andra ville ha och själv drabbades skulle du möjligen kunna framstå som "häftig" eller vad du nu vill... men att uppmana andra till att stjäla när du själv inte har något på spel är ju bara löjligt :huvet. :D :D :D



int vågar stå för v ad jag ville skriva????? Tänk efter lite här nu va...du vet att tänka innan man talar!.....Jag ska hjälpa dig lite.
att censurera ett ord med en :censored kan vara för en rolig sak eller för att jag inte anser att jag behöver skriva ordet jag tänkte på så inte någon tar åt sig!

Vad gäller TPB så ser jag att du nog är en moralkärring.......
....ok om jag ska vara lite sriös så självklart tycker jag att man ska betala för sig, men att en dvd film ska kosta 180:- + när tillverkningskostnaden är under 5:-
Självklart så ska ju många ha sin del av kakan, men om filmer hade sänkt till halva priset så hade alla inblandade ändå tjänat mer än många årslöner på en film. Detta resulterat i att fler hade köpt filmer.
...sen kan man ju även idag ladda ner filmer lagligt (köpa) och filmindustrin tjänar mycket på detta med eftersom de slipper lägga pengar på tillverkning av dvd ect.
För övrigt så är det många musikartister som stödjer nedladdning ( pirat och köpta) eftersom det bidrar till att sprider artistnamnet.

P.s. Jag satte en offtippic gubbe om du vill komentera den med!!:D
...och en glad bannan!:banana
:hej
 
Last edited:

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
arguingistheshit.jpg
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
int vågar stå för v ad jag ville skriva????? Tänk efter lite här nu va...du vet att tänka innan man talar!.....Jag ska hjälpa dig lite.
att censurera ett ord med en :censored kan vara för en rolig sak eller för att jag inte anser att jag behöver skriva ordet jag tänkte på så inte någon tar åt sig!

Vi kan ju direkt ta bort möjligheten att du ville göra en "rolig" sak då ditt första inlägg knappast var humoristiskt. Så du valde alltså ":censored" för att ingen skulle ta åt sig. Vad du inte förstår är att jag givetvis "tar åt mig" precis på samma sätt som om du hade skrivit något nedsättande ord om mig direkt. Det var precis detta jag misstänkte - att du trodde att ingen skulle "ta åt sig" och att det därför inte var lika allvarligt.

Så mitt mål är uppfyllt om du i fortsättningen tänker på att den du riktar sig till tar åt sig precis lika mycket av :censored som om du skriver vad du vill skriva direkt. Dessutom är det mer rakryggat (även om jag tycker att du ska låta bli att skriva så om andra).

Vad gäller TPB så ser jag att du nog är en moralkärring.......
....ok om jag ska vara lite sriös så självklart tycker jag att man ska betala för sig, men att en dvd film ska kosta 180:- + när tillverkningskostnaden är under 5:-
Självklart så ska ju många ha sin del av kakan, men om filmer hade sänkt till halva priset så hade alla inblandade ändå tjänat mer än många årslöner på en film. Detta resulterat i att fler hade köpt filmer.
...sen kan man ju även idag ladda ner filmer lagligt (köpa) och filmindustrin tjänar mycket på detta med eftersom de slipper lägga pengar på tillverkning av dvd ect.
För övrigt så är det många musikartister som stödjer nedladdning ( pirat och köpta) eftersom det bidrar till att sprider artistnamnet.

P.s. Jag satte en offtippic gubbe om du vill komentera den med!!:D
...och en glad bannan!:banana
:hej

Härligt att få min egen moral boostad... visste inte att jag var så moraliskt duktig bara för att jag tycker att jag ska betala för mig. Då får jag gå rakryggad resten av dagen då, man tackar :D.

Jag förstår att du förespråkar planekonomi och kommunism där marknaden inte får bestämma priserna utan man ska bara se till av någon bestämt rimliga kostnader och så får företagen inte ta ut mer än dessa. Själv är jag mer för den modellen vi har nu där marknaden bestämmer priserna. Att ta det man vill ha för att man anser att det är för dyrt är något ynkligt.

/S, nu moralens väktare tydligen :D.
 
Last edited:

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Undrar hur alla med den högre graden av moral är i riktiga livet?
:corn
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Jag har inte läst hela tråden men hur i helvete kom en tråd som handlar om att köra hoj i shorts in på pajkastning om DVD-filmer???

Efter att ha läst sista sidan så orkar jag inte läsa hela tråden av uppenbara skäl...
 
Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Tycker det är lite jobbigt att köra med badshorts, blir så varmt mot knäna när man ska bromsa, har ni andra vant er eller klämmer man inte knäna mot tanken när man kör med shorts:confused:
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
Det är rätt uppenbart att du inte vågar stå för det du egentligen ville skriva. Kanske är lika bra.



Moralkärring? För att jag tycker att man ska betala för sig? Du kanske också skulle vilja ha betalt om du utvecklade ett program eller liknande? Att stjäla mjukvara en är ju sak... men varför uppmana andra till det genom att länka dit? Om du själv hade skapat något som andra ville ha och själv drabbades skulle du möjligen kunna framstå som "häftig" eller vad du nu vill... men att uppmana andra till att stjäla när du själv inte har något på spel är ju bara löjligt :huvet. :D :D :D


den där snubben har för vana att inte följa skriftliga överenskommelser, så bry dig inte för mycket.. vissa har bara ingen etik och moral

Tycker det är lite jobbigt att köra med badshorts, blir så varmt mot knäna när man ska bromsa, har ni andra vant er eller klämmer man inte knäna mot tanken när man kör med shorts:confused:


körde i shorts idag.. vääääldigt sakta och lungt ska jag tillägga också! men jag hade samma problem. satt som vanligt när det helt plötsligt sved till ganska ordentligt.. fick helt enkelt fälla ut benen lite mer än vanligt:tummenupp
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hajar ni inte att ni i princip förespråkar mc-förbud. Låt folk sköta sitt och engna lite mer tid era egna liv i stället för att fylla era skallar med huvudbry om andra individer. Lär er skita i saker!

Tyvärr så blir man nog för engagerad ibland, till ingen nytta tyvärr... Men hoppas ändå att bara någon som läser kanske kommer på andra tankar.:tummenupp Annars får de gå och nynna på Edit Piaf´s slagdänga resten av livet, och man får hoppas att det verkligen är så.
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Jag har kört i stort sett hela veckan till och från jobb + lite diverse småturer runt Östersund i endast shorts och linne. 27 grader i skugga i den här staden händer inte ofta.

Japp.. visst är det fruktansvärt obehagligt om någonting händer. Jag känner å andra sidan mig själv, jag tänjer på mina egna gränser när jag har på mig helställ. I shorts och linne glider jag mest runt och tycker det är skönt som fan när det fläktar lite. Det enda negativa som har hänt är jag har blivit rätt så solbränd på överarmarna.

Skönt-som-fan faktorn överväger riskfaktorn...
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Kan man inte låtabli å köra om det är för varmt då? Själv har jag skinnställ. men är det för hett så kör jar i daineese saftelywest iaf. Hjälm o ryggskydd, handskar är på i alla lägen! Men tänk på alla moppefuckon som åker som idioter o har trafikvett -0...de har hjälm om man har tur o knappt nått mera....
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Nej... jag kan inte låta bli att köra. Blev dock riktigt obehagligt igårkväll... armarna knallröda av för mycket sol utan solkräm. 70km/h och insektsstim... det sved :D
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Använd skinnställ!

Då har det hänt igen!
En bekant till mig som som "bara skulle köra en liten sväng" kom körandes i 50km/h, svängde höger när framhjulet vek undan & han voltade kraftigt slog i huvudet (hjälm bars såklart) kasade på högersidan & skrapade upp armen in till skelettet & ryggen på samma vis. Efter ett par dgr på sjukan så träffade jag honom i helgen. hans kommentar: "Som jag ångrar mig att jag inte hade skinnställ. Kommer Aldrig köra en meter utan ställ igen".
Efter att ha sett honom förstår jag vad han menar...
 

njelger

Guest
Man får ju väga hastigheten mot antal skydd. Inte svårare än så. Konstigt att alla är så hårda på skydd när de är så liberala på hastighet.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Då har det hänt igen!
En bekant till mig som som "bara skulle köra en liten sväng" kom körandes i 50km/h, svängde höger när framhjulet vek undan & han voltade kraftigt slog i huvudet (hjälm bars såklart) kasade på högersidan & skrapade upp armen in till skelettet & ryggen på samma vis. Efter ett par dgr på sjukan så träffade jag honom i helgen. hans kommentar: "Som jag ångrar mig att jag inte hade skinnställ. Kommer Aldrig köra en meter utan ställ igen".
Efter att ha sett honom förstår jag vad han menar...

Var det före eller efter du hoppade över stället igår när vi var ute o körde :hihi

Nä men allvarligt stället e klart bäst om än skitvarmt, jag var asnära att ta skinnjackan o jeans igår bara för att Malin o Diana skulle åka i det ,du hade ju förvisso gortexen och det e ju bra. Köper jag brallor vet jag hur det kommer sluta och stället bara hänger i gardroben...

Vem var det som klota utan ställ BTW?

(Oj detta blv ju nästan ett pm känns det som :gnissla )
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top