Köra hoj i shorts?!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vilken underbar diskussion! Nu är vi där igen!

Ja, det är skitdumt att köra utan ställ och JAG LOVAR att majoriteten av hojåkarna känner till detta. Ändå ser man hojar titt som tätt utan utrustning. Varför? Jo, det handlar om livskvalitet. Att ta en risk, jag vågar och eftersom jag vågar får jag en skön känsla tillbaka. Livskvalitet, att få bestämma om sitt eget liv. Låt folk bestämma om sitt eget liv.

Jag då? Tja, allt utom byxorna åker på vid körning inom stan. Utanför stan, hela stället. Spela roll.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jävla moraliserande. Det är i lagens mening OK att köra utan andra skydd än hjälm. Även om JAG inte åker utan skydd, så tycker jag inte att jag har nån större rätt att gnälla när folk faktiskt uppfyller lagkraven.

Men visst, det är lagligt att vara moralkärring också... :)

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Skit i vad andra väljer att göra o sköt ert eget hojåkande istället..
Idioti för mej är att sitta i fullt skinnställ mitt i stan i 27 graders värme!!
Hur frisk e man då?
Större risk att få värmeslag än att bara åka omkull skulla jag vilja påstå:tummenupp

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Jävla moraliserande. Det är i lagens mening OK att köra utan andra skydd än hjälm. Även om JAG inte åker utan skydd, så tycker jag inte att jag har nån större rätt att gnälla när folk faktiskt uppfyller lagkraven.

Men visst, det är lagligt att vara moralkärring också... :)

:D
Helt sant!
Det är faktiskt tillåtet för folk att ha sex med okända utan kondom, det är tillåtet att tävlingscykla utan skyddskäder (ca 70km/h), det är tillåtet att rida utan skyddskläder, det är tillåtet att klippa gräsmattan utan skyddshandskar och skyddskor.

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
...det är tillåtet att klippa gräsmattan utan skyddshandskar och skyddskor.
Neeej! Är det så???
Vart är världen på väg egentligen?

I övrigt vore det väl schysst om det kunde finnas två olika försäkringar. En för oss som alltid har stället på och en för de som vill kunna slippa. Då slipper vi betala för de skador som uppstår när man klotar utan skydd.

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Jag brukar alltid ha full mundering på mig men måste säga att jag gjorde ett undantag i går, hade precis ställt hojen på nybrokajen inne i stan och krängt av mig allt. När vi sen skulle flytta ca 2km så åkte jag, hör och häpna, i tofflor, shorts och skjorta... på kajkant och sedan vidare en bit på 30 sträcka till råga på allt!

njelger

Guest
I övrigt vore det väl schysst om det kunde finnas två olika försäkringar. En för oss som alltid har stället på och en för de som vill kunna slippa. Då slipper vi betala för de skador som uppstår när man klotar utan skydd.

Trodde redan det fanns ? Har du läst villkoren?

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
BMW R1150GS 2000
Slutaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Finns inga, ABSOLUT inga ursäkter att "skippa" ta
på sig skyddande utrustning.....folk gnäller & piper
när dom handlar sina dyra skinn/textil-ställ och sen
är det helt legitimt att blåsa på i över 100 knyck och
känna den ljumma vinden fläkta runt svettiga kroppen...:va

efter ca. 1.45 in i detta filmklipp LOVAR jag att det gör ONT :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=AR9vVUcS34s&mode=related&search=

så:

ANVÄND DITT SKYDDSSTÄLL och SVETTAS I DET

JAG LOVAR ATT DET ÄR REN OCH SKÄR NJUTNING

JÄMFÖRT MED STORA ÄCKLIGA SKRAPSÅR SOM GÖR

SÅ DJ*****LA ONT ONT ONT ONT ONT ONT ONT

ps. glöm inte att du kan bryta några ben oxå samt få en

REJÄL HJÄRNSKAKNING som sätter STOPP för allt MC-åkande

för dig resten av livet............FATTAT POÄNGEN :mad:

B R A !!! ENJOY RIDING YOUR BIKE NOW :tummenupp :D :)

/R :tummenupp

Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Neeej! Är det så???

Och om man aldrig klotar, ska man slippa betala nåt alls då?????

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...

Jag har kört långt över 200km/h med jeans och t-shirt. Ger sånt dig en blodpropp?

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
sxv550 - 450crf
Orkeslös tråd.

Varför orkar människor bry sig om mc-människorna de möter har korrekt outfit på sig eller ej?
Jag uppfostrar inte andras barn, jag skiter i vad grannen har för gardiner och tycker att det är väl upp till var och ens ansvar om de riskerar större skador än nödvändigt pga. utrustning.

Jag har vurpat med skinnställ och utan, det gjorde ont båda gångerna!!

njelger

Guest

så:

ANVÄND DITT SKYDDSSTÄLL och SVETTAS I DET

JAG LOVAR ATT DET ÄR REN OCH SKÄR NJUTNING

JÄMFÖRT MED STORA ÄCKLIGA SKRAPSÅR SOM GÖR

SÅ DJ*****LA ONT ONT ONT ONT ONT ONT ONT

ps. glöm inte att du kan bryta några ben oxå samt få en

REJÄL HJÄRNSKAKNING som sätter STOPP för allt MC-åkande

för dig resten av livet............FATTAT POÄNGEN :mad:

B R A !!! ENJOY RIDING YOUR BIKE NOW :tummenupp :D :)

/R :tummenupp

Jag tycker mig se ett annat problem 1.45 in i filmen. Men eftersom det är lite suddigt har du nog rätt....

På 30-talet lyckades vissa hitta en annan "yttre fiende" föär att rättfärdiga sitt beteende.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
igår såg jag en snubbe på HD med sina skinn byxor å HD jackan å så sin spätta bakpå med vanliga tjej stövlar (inga MC stövlar) kort kjol nån form av goretex jacka å hjälm,, hon satt å flasha sina långa lena kvinnligaben :hehe direkt i fartvinden, då tänkte jag, 1. vikket pucko till förare som tillåter henna åka med utan MC kläder. 2. har han inte tänkt på att bryyden han ska fälla på rygg riskerar att inte bli så vacker vid ev olycka???? samt hon borde vara hyffsat rädd när man åker naken :tungan

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jaha.. och hur många av er gnällarslen röker?? Och vad kostar det att ha er liggande på en lungavdelning om 30 år..

En stor procent av er kommer också att dö i hjärt/kärl relaterad sjukdomar som fortfarande är den absolut vanligaste dödsorsaken i Sverige! Men inte fan slutar ni väl att äta skitmat på McDonald´s..

Så om jag vill köra hoj iförd endast en leopard-string så är det min rätt och på mitt ansvar!

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Vissa försäkringar har det kravet men inte alla! Tyvärr!

Klota kan alla göra... Om man sedan väljer att bära skydd när/om man gör det är ett val!

Precis! Man väljer det själv och oavsett hur mycket vi tjafsar om det så är det väl den som klotar som får stå för sina val. Om man tycker att det är värt att bli sönderskrapad så får man väl välja det själv, spelar ingen roll om det är korkat eller inte. Finns ju jättemånga som tror att goretex skyddar om man klotar och skrapas i asfalt (vilket är vanligaste underlaget för mc), medan andra tror att så inte är fallet och väljer det lite dyrare alternativet skinnställ. Ska de olika försäkringspremierna gälla även där? Goretex=högre premie än skinnställ??

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Precis! Man väljer det själv och oavsett hur mycket vi tjafsar om det så är det väl den som klotar som får stå för sina val. Om man tycker att det är värt att bli sönderskrapad så får man väl välja det själv, spelar ingen roll om det är korkat eller inte. Finns ju jättemånga som tror att goretex skyddar om man klotar och skrapas i asfalt (vilket är vanligaste underlaget för mc), medan andra tror att så inte är fallet och väljer det lite dyrare alternativet skinnställ. Ska de olika försäkringspremierna gälla även där? Goretex=högre premie än skinnställ??

skinställ är alltid bäst så är det, men mina goretex byxor höll bra när jag vart påkörd dock gick de inga 150-200 knyck då inte, samt min jacka som är i nån typ av textil vart bara skrapad, gled bra på den jackan faktiskt. men målet är att minska på magen å komma i nån form av skin utrustning.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Neeej! Är det så???

Men kära du, det finns, jag HAR en sån försäkring. Och jag använder följaktligen full skyddsutrustning. Men jag sitter inte och moraliserar över andra.

på sig skyddande utrustning.....

Finns inga, ABSOLUT inga ursäkter att "skippa" ta på sig kondom när man har sex. :)

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När jag bara ska någonstans inom tullarna brukar jag skippa MC-byxorna till förmån för jeans. Annars alla skydd. Korkat kanske.

När man cyklar trampcykel däremot (som går minst lika snabbt i stan som en MC) har man inga skydd alls på sig. Hjälm i bästa fall.

Tror man kan slå sig lika gul och blå på trampcykel i stan som på MC.
Fan, man kanske skulle ha helställ när man cyklar också.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati