Jag är fyrtioett och har månadskort hos länstrafiken, vilket jag använder för att ta mig till jobbet. Jobbar en hel del men njuter desto mer av min fritid då jag kan odla mitt motorintresse.
Jag har visserligen aldrig kört jorden runt men har fyra halv/helgamla hojar samt en Alfa Romeo Spider med V6 (det samlade inköpsvärdet på fordonen är kanske 130.000, billigare än en ny BMW GS).
Minst en gång i veckan under säsongen tar jag enduron och kör en sväng på Revingehed. Har hunnit vurpa rejält samt nästan vrida foten av mig när jag kört i stridsvagnsspåren, där är minst lika farligt som en sketen väg utanför Irkutsk.
När jag tröttnat på enduroåkningen drar jag hemåt och grillar samt dricker pilsner. Svårare att göra det utanför Irkutsk, även om det säkert går.
Andra dagar tar jag en sporthoj (ZXR400 eller R1100S - mer gubbracer egentligen) eller kör en sväng med bobbern, eller med Alfan (där kvinnan i mitt liv får plats).
Varför skriver jag detta - är det för att vara en självgod och skrytig medelålders besserwisser?
Närå.
Jag vill bara berätta för dig att det går att jobba, leva jävligt gött, och odla sitt MC-intresse, samtidigt som man har ett kneg.
Livet slutar inte när plugget slutar - snarare börjar det.
Fast det som folk skriver om ungar är sant; när dom är små är de svårt att få nåt vettigt gjort. Men det är å andra sidan ett övergående problem. Och har man en bra partner är det gött med små barn (har du bara en bra partner fixar sig faktiskt nästan allt).
Sammanfattningsvis; ta det lugnt, du hinner