Coolt, hur länge har du varit ute och vad brukar du ta med dig för teknik?
Tänkte eventuellt köpa en extern laddare så man kan fylla upp sin mobil med el 3-4 gånger på en laddning. Då har man lite längre turer mellan hostellet eller strömtillfällena.
Eftersom jag kommer cykla med en kompis så kommer vi troligen dela på tält annars tänkte vi kolla in lit olika butiker. Köpt cykeln nu så ska ut och köra några dagsetapper och beställa hem all extra utrustning de kommande månaderna.
3 veckor är det längsta jag varit ute. Jag har en billig solcellsladdare men den är helt värdelös och jag vet inte om den nånsin har fungerat för mig.
Jag har egentligen 3 tips om man kokar ner det hela.
1, du behöver otroligt lite kläder med dig. 2 par kalsonger, 2 linnen eller t-shirts, ett par shorts osv. Alla grejer som du tänker "det här kan jag ju behöva om det skulle bli si eller så" går fetbort, det kommer aldrig att hända.
2, Skaffa ett eller två par cykelbyxor med vaddering, och smörj in röven med en bra salva i slutet av varje dag för att undvika skavsår.
3, Våga ta kontakt med människor, det leder till de mest otippade händelseförlopp. Själv fick jag en medcyklare i en 76 årig Uzbekistansk man under ett par mil, sedan vände han och cyklade hem igen. Fantastiskt härlig snubbe! En annan dag blev jag hembjuden på mat och sovplats, dusch och tvättmöjligheter hos ett äldre par. Mannen körde motorcykel också, och visade i gamla tidningar och berättade. I garaget hade han flera projekt igång.