Köra laglig hastighet=omöjligt!!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Och varför skulle man stanna i en rutinkontroll om man inte har något körkort:va

I min värld trodde jag att det är illa att bli tagen utan körkort men en katastrof att smita ifrån kontrollen och sedan åka fast, om man nu skulle göra det. Vad det praktiska skillnaden blir kanske du vet bättre än jag? Man är ju inte sugen på att prova och se vad som händer....


/D.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag känner en kille (host!) som kör utan skylt för tillfället.. Frågan är hur mycket "jobb" polisen lägger ner på att "fånga in" en mc som inte stannar vid (fart)kontroll odyl??
 

Bananen

Guest
I min värld trodde jag att det är illa att bli tagen utan körkort men en katastrof att smita ifrån kontrollen och sedan åka fast, om man nu skulle göra det. Vad det praktiska skillnaden blir kanske du vet bättre än jag? Man är ju inte sugen på att prova och se vad som händer....


/D.

Nej jag vet inte vad den praktiska skillnaden är.
Men jag förstår inte varför man ska ut och köra utan körkort om man tänker stanna för snuten.
Men däremot vet jag att det ska väldigt mycket till att åka fast om man inte stannar vid en rutinkontroll.innan de har hunit in i bilen och börjat gasa så är ju du flera kilometer därifrån:tummenupp

Jag känner en kille (host!) som kör utan skylt för tillfället.. Frågan är hur mycket "jobb" polisen lägger ner på att "fånga in" en mc som inte stannar vid (fart)kontroll odyl??

Vilket sammanträffande. jag känner också en som kör utan skylt:tungan
Jag kan säga att de bryr sig inte mycket om att försöka för det är inte lönt.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
du som är kunnig i ämnet :)
hur blir det med grov sjö som gör att båten rör sig å ändrar vinklar? ökar risken då att fassna på radar?

Ja det är som med stealthflygplan, den låga radarmålarea kan bara uppvisas i de vinklar som ytorna deflekterar i. I de ogynsamma vinklarna syns farkosten. Men i sjöhävning kommer en annan intressant aspekt in, om sjön är grov och radarn inställs på låg dämpning så syns ju vågsystemen på radarskärmen som ett fjälligt mönster. Ett stealthfartyg kan faktisk "synas" som ett "svart" hål med en dito svart skugga bakom under sådana förhållanden. Men den syns ju iaf mindre än ett konventionellt fartyg.

/J
 

Totte72

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1400 -95
Googla på FORTKÖRNINGSFÖRSÄKRING

Tjo,
Veckans tips:
Googla på FORTKÖRNINGSFÖRSÄKRING:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Dominator-Rocks

Guest
håller med, köp min cm 125:a så har du inte en chans i helvete att bli av med lappen:tummenupp:rofl

:rolleyes: Undrars om jag hade druckit :öl när jag skrev det där :va

Ok att jag stavar dåligt men... :lol

Edit: Har du mycke å göra, lyfta en flera månader gammal tråd :7peta

JUDITH: SÅg att det var Totte72 :7peta som lyfte lite snyggt!

Berit: Totte72 har gjort 2 st inlägg här på SH båda idag båda bumpar på flera månade gamla trådar :va :näsblod ! Välkommen Totte72!
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:rolleyes: Undrars om jag hade druckit :öl när jag skrev det där :va

Ok att jag stavar dåligt men... :lol

Edit: Har du mycke å göra, lyfta en flera månader gammal tråd :7peta

JUDITH: SÅg att det var Totte72 :7peta som lyfte lite snyggt!

Berit: Totte72 har gjort 2 st inlägg här på SH båda idag båda bumpar på flera månade gamla trådar :va :näsblod ! Välkommen Totte72!

du skrev annan knarr, min cm är väl en annan knarr?:fakta
och jag har, som du själv märkte, inte lyft nån gammal jävla tråd:FU
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top