Mum!n
Ny medlem
Ja visst är det, finns öronsnäcka som tillbehör,,,,,, full koll
gäller bara kunna gömma den fint me...men helt klart värt o skaffa
Ja visst är det, finns öronsnäcka som tillbehör,,,,,, full koll
Jag bytte "ner" mig från min förra 1100 till min nuvarande 650 just för att jag själv märkte att jag hade enorma bekymmer att hålla mig under körkortsgränsen på alla vägar inklusive motorväg. Tyvärr blev enda resultatet att jag nu kör lika fort fast på mindre (kurvigare) vägar eftersom den lilla hojen är mycket lättare att slänga runt i kurvorna. På motorväg har jag däremot inga bekymmer att ligga hastighetsbegränsningen + moms nu
Nästa hoj blir nog en stor "äventyrshoj", kanske är den lättare att behärska sig på?
Risken med en sån är å andra sidan att de redan fått ett värde på dig när varnaren tjuter. Och är det inte så liten spridning på lasern att det finns risk att sensorn inte känner av ljusstrålen om inte lasern träffar något annat först?
Finns det någon logik i att betala 1500 kr för att chanserna att skadas i trafiken ska öka.
Laservarnare är bortkastade pengar om du frågar mig. I alla fall som skydd mot lasermätning av polisen såvida du inte har en närmast omänsklig reaktionsförmåga. Sträckor med fartkameror är alltid skyltade så där får man ju informationen gratis.
Laservarnare låter dumt, är ju redan kört när den börjar pipa som sagt.
Finns det inte laserstörare? Har nästan för mig det?
Finns väl inte så mkt att göra angående hastigheten.. det är ju kul att gasa Själv tar jag det lungt på vägar som är erkänt polistäta.. men det är ju inte alltid man vet sånt om man åker på lite längre turer. Försöka hålla så bra koll som möjligt och ha tur är det som gäller Annars kan man ju köra ifrån om man vågar det?
Laservarnare låter dumt, är ju redan kört när den börjar pipa som sagt.
Finns det inte laserstörare? Har nästan för mig det?
Finns väl inte så mkt att göra angående hastigheten.. det är ju kul att gasa Själv tar jag det lungt på vägar som är erkänt polistäta.. men det är ju inte alltid man vet sånt om man åker på lite längre turer. Försöka hålla så bra koll som möjligt och ha tur är det som gäller Annars kan man ju köra ifrån om man vågar det?
Jag har inte hittat nån lasersnut ännu för att kolla hur den låter vid laser,,,, fartkameror varnar den ca: 300 m innan,,,,,,,,,, visst hinner man slå på hejdarn, fast herr snut tycker ju att det är lite mysko,,,,
Som nån sa det gäller att få den innan för skinnstället fort som fan
Hahahha... Äntligen en till som gör som jag och använder sig av uttrycket "+ moms" på saker som inte alls har med moms att göra. Trodde jag var den enda.
Det finns ingen lösning på problemet om du inte slutar att åka gata i huvudtaget.
Förr eller senare så loosar du lappen, den enda trösten då är att man tjänat ihop till det en miljon ggr innan den faktist ryker.
Thats it.
Pffft
Det enda du slipper på banan in kostnadsväg är försäkringen men då tillkommer avgifter, rep och risken att kasta 70 bananer i sjön.
Bana i all ära men ingen överglorifiering av den och överdramatisering av gatkörning tack.
Här är mina tips:
-Skaffa barn. Det är jävligt kul och sätter tillvaron i ett helt annat perspektiv, inte minst det gäller det här med att ta risker.
-Kör mkt bana. Ingen patentlösning dock, vissa tenderar att köra ännu fortare hem från Gelleråsen än de gjorde dit.
-Köp en enduro eller cross...javisst ja det hade du ju redan För mig är det iaf en grym ventil att smiska lergrop eller i skogen. Å ju närmare träden man kör desto fortare känns det.
-Byt hoj till något som inte formligen skriker efter mer varv. En litertwin kanske? Jag kan inte svära på att jag kör långsammare nu mot när jag åkte radfyra men det känns som om motorkaraktären är lite mer avstressande och då BORDE det ju gå lite mindre fort....
"In Sweden they have fart controls, luckily you can smell them at some distance."
OM det nu är så att du inte vill köra fort fort kör ep annan sorts knarr motard/offroad tex
Jo, men fartkameror är en helt annan sak. De står med radarn konstant igång (även när de inte tar bilder), och då syns de ju på ett par kilometers håll (om det inte finns hinder i vägen), eftersom radarstrålningen sprids från dem "konformat". Och med tanke på att de mäter vid ett specifikt avstånd och tar bilden vid ett annat specifikt avstånd, är det inte särskilt krångligt att lura dem.
En mänsklig snut med laser, "slår på" den när han faktiskt mäter din hastighet, i övrigt är han "osynlig" (har du tur, kan reflektioner från framförvarande fordon träffa sensorn på din varnare). Där radarkonen kan vara tiotals meter i diameter, har laserstrålen, om det är billig utrustning de använder, "växt" till storleksordningen centimeter.
I praktiken (utom om du har otrolig tur) tror jag faktiskt att laservarnare inte hjälper mot annat än kameraskåp med svepande lasermätning av hastigheten (strålen uppför sig som streckkodsmätaren i en kassa, så att den faktiskt täcker in avsökningsområdet och förhoppningsvis också sensorn på din varnare).
Laservarnare låter dumt, är ju redan kört när den börjar pipa som sagt.
Finns det inte laserstörare? Har nästan för mig det?
Finns väl inte så mkt att göra angående hastigheten.. det är ju kul att gasa Själv tar jag det lungt på vägar som är erkänt polistäta.. men det är ju inte alltid man vet sånt om man åker på lite längre turer. Försöka hålla så bra koll som möjligt och ha tur är det som gäller Annars kan man ju köra ifrån om man vågar det?
Funkar tyvärr inte med motard heller..... Tror inte Farbror Blå gillar att man kommer på bakslangen i 140 km/h.....
Finns idag en liten käck modell ifrån Rocky Mountain som är kombinerad varnare o störare.
http://www.blocket.se/vi/10049364.htm?ca=18_s
När Polisen "skjuter" dig störs signalen ut samtidigt som den larmar o du hinner bromsa ner till laglig hastighet.
Visst kan Polisen misstänka laserstörare , men det finns många andra faktorer som kan göra att han inte får "träff" med sin laserpistol , tex att alltid köra med helljus på hojen. Har gjorts tester på det o med helljus på så klarar du dig ytterligare X antal meter 8 beroende på hur starkt ljus du har ) , innan lasern får träff......
Vid tester med bilar o feta extraljus har de kommit ner till så lågt avstånd som 50 meter innan lasern kunnat hastighetsmäta...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |