Starstriker
Som man googlar får man svar
Köp en enduro. Det känns ruggigt snabbt att köra i 50 på en knotig skoggstig Inga snutar heller! Fri fart !
Köp en enduro. Det känns ruggigt snabbt att köra i 50 på en knotig skoggstig Inga snutar heller! Fri fart !
. skogen eller mindre grusvägar är gött. köp enduro,offroad
Nästa hoj blir nog en stor "äventyrshoj", kanske är den lättare att behärska sig på?
Stuntdreva hojen så den tokvarvar i 110km/h
Jag körde först en liten äventyrshoj (650) och bytte sen upp mig till en större i samma kategori. Har inga jätteproblem att hålla hastighetsgränserna även om det är kul att trycka på i 160 emellanåt..... De här hojjarna är inte bäst på att köra snabbt, och därför kör man inte så snabbt med dom heller.
Anar att fler än jag har detta problem.........
Det är faktiskt precis en R1200GS jag spanat in mig på, men tyvärr ligger den en bit över min budget för tillfället... Med två småttingar i familjen finns det en övre gräns för vad leksakerna får kosta
1150:an är mer i min prisklass, men tyvärr ger den inte riktigt samma habegär som en fullt Touratec-utrustad 1200 Adv.
Hoppas på en fet bonus i år, så kanske det blir en bumse här med.
Var för egen del ute och åkte bil på E6 mellan Göteborg och Helsingborg idag tillsammans med min fru. Någonstans efter Halmstad frågar hon vad jag tänker på. Jag funderar lite grann och kommer på mej själv på att sitta och fundera på hur "sakta" det går när man ligger mellan 140 och 160. 2-filig väg av hög standard. Mitt på dagen med lite trafik. Knappt en kurva så långt ögat når. Säkrare än så här kan det nog inte bli. Nu har väl den aktuella sträckan 120-gräns men ändå. Inte för att man tjänar massa tid på att köra för fort men det känns SÅÅÅ långsamt att "puttra" fram i 120.
När man sedan tar fram 2-hjulingen ur garaget blir ju inte saken lättare. Det känns som om man måste hålla ett öga på hastighetsmätaren hela tiden för att inte kortet ska vara på väg ut ur plånboken.
Till saken hör oxå att jag inte är någon direkt "fartdåre" (utan rätt feg egentligen) som måste maxa hela tiden. Kör inte många hundra mil om året även om jag vill. Med 4 tonåringar och snart 40 har man en annan syn och värdering på livet.
Men jag håller med trådskaparen: Köra laglig hastighet=omöjligt. (Fast inte på 30-väg) Tänk på våra barn. Dom vill oxå köra båge
Jag köpte inte hojen med ambitionen att hålla hastighetsgränserna......., då hade det blivit en EU- moppe istället. Den som köper en R1:a för att köra max 110 på allmän väg är i mina ögon bra korkad.
Byt hoj och spara en slant om dina fortkörningar plågar samvetet så mycket.
(30 och 50 håller jag stenhårt på (hackar mig fram på 1:an) i övrigt så avgör trafiksituationen, omgivningen och humöret min framfart.)
låter intresant
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |