fireblade skrev:
3. de akuta kstnaderna för dig i form av utryckning av polis, ambulans och brandkår ca 3000:- (falkslarm kostar så mycke alternativt att det blir en del saneringarbete). Lägg sedan till läkarkostnad på akuten för låt oss säga ett brutet ben (har ingen aktuell suffra på detta, "ambulans" har kanske?) men skulle tippa på mellan 10-20000:-
ja.. du har en bra gissning.
Ett dygn på intensiven kostar ca: 20.000 :-
Har du en skallskada och kan inte transporteras på vägen , pga av olika anledningar som är för krångliga att förklara, så kostar en helikoptertransport ungefär 20.000 :- till Uppsalas Neurointensiv.. blir det operation där så pratar vi inte under 100.000 till.
Ambulanstransport kostar 20:-/ kilometern, 10 mil bort och 10 mil till sjukhuset = 4000:- .. då är inte jag inräknad med min lön+de saker jag tar ur ambulansen för att hålla nån vid liv.. smärtstillande läkemedel, olika dropp, nålar, syrgas, masker, förband osv... där är det svårt att uppskatta en siffra, men säg 10 bananer för transport inklucive vård av mig i ambulansen med dess material.
Nån påkörd.. så mc föraren och nån till är skadad, ja då är det ju genast det dubbla... och nu har ja räknat försiktigt.
jag tror jag fortsätter att betala min försäkring allafall...