OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
Har du inte råd så kör inte, hur jävla svårt är det att fatta????? Du är ung och oerfaren, då ska du betala mycket i försäkring, lätt som en plätt.
juha01 skrev:Hur F---N är det möjligt???
Som jag nämnt i en annan tråd så pungar jag ut med 8k för en halvförsäkring halvår hos if! 24år zon 3 hojkort i 3år. Sen garageförsäkrar jag vintern för ca 500 pix!
bmwjohan skrev:på min 13000kr. tycker jag är ultramycket.
bmwjohan skrev:...finns ingen logik.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=177069#post177069sgtpepper skrev:Hehe, var det inte bmwjohan som skulle klä hojen i spegelfilm så att snuten inte såg honom?
Det blir bara bättre och bättre...
bmwjohan skrev:letade lite på forumet om detta men jag hittade inget.
vad får man för straff/böter ifall man kör runt på en oförsäkrad hoj? alltså att man inte ens har någon trafikförsäkring?
kan man förlora mc-kortet för det?
hur mycket i böter?
bmwjohan skrev:yeeeeeeeeeeeeehhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
snackade just med folksam.
en trafik hos dom kostar mig 416 kr i månaden. det är helt ok tycker jag. tecknade en försäkring över telefonen direkt.
imorgon ska jag ringa och ställa på den.
bmwjohan skrev:jo jag skulle absolut kunna köra oförsäkrat ifall det kostar för mycket.
jag förstår mig inte riktigt på de människor som köper en hoj för kanske 50.000kr och sedan betalar en försäkring på 30.000-40.000 kr per år för att köra den. då är man riktigt rik eller så är man verkligen beredd att leva på vatten och bröd för att få köra hoj. tycker att många försäkringar är helt overkligt dyra.
tex på länsförsäkringar skulle jag få betala typ 32.000kr per år i helförsäkring. hojen kostade 25.000. varför skulle jag pröjsa 32.000? finns ingen logik i det. säg att jag pajar hojen. för att få den lagad betalar jag även en självrisk på en 15.000kr kanske. jag betalar då alltså totalt 32+15=47.000kr för att få min hoj lagad.
jag kan köpa en ny för 25.000kr.
finns ingen logik.
sgtpepper skrev:Hehe, var det inte bmwjohan som skulle klä hojen i spegelfilm så att snuten inte såg honom?
Det blir bara bättre och bättre...
Cbr skrev:vit-Tåjta-
Bill G skrev:*Harkla* Blanda INTE in stackars vita Toyotor i denna tråd,,TACK!
Cbr skrev:Skrek högt när jag läste detta...
Hade en (van)föreställning om att det va bilister man skulle akta sig för, men nu inser jag att det finns hojåkande varelser som får Sven-Allan-Svensson-hatten-på-sne-i-en-vit-Tåjta-Starlet att framstå som de lärda i Lund....
BmwJohan(na), väx upp, vilka premier får vi om alla gör som du??!
skruvis skrev:Hhhmm jag har en Vit "tåjåta" starlet
goodfella skrev:På Salusansvars hemsida står det att man får köra avställt till och från besiktningen, undra om man kan säga det jämt till TheCops?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|