köra oförsäkrat, straff??

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Har du inte råd så kör inte, hur jävla svårt är det att fatta????? Du är ung och oerfaren, då ska du betala mycket i försäkring, lätt som en plätt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det kanske är dax att tänka själv?
jag tycker du ska hålla dina idéer för dig själv faktiskt.
men du kanske gör sånna här inlägg för att väcka uppmärksamhet, tyvärr får du nog inte många fans här.
Är det inte du som har lagt ett antal sånna här trådar nu?

Din framtid om man ska gå efter det du har skrivit i trådarna ser inte bra ut, snart sitter du väl på den senaste sporthojen oförsäkrat och kappar med bilar på 2 hjulssläpp och givetvis falskskyltat.
 

skruvis

FUBBICK
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Lund/Ladugårdsmarken
Hoj
CBR1000F -87
juha01 skrev:
Hur F---N är det möjligt??? :eek:

Som jag nämnt i en annan tråd så pungar jag ut med 8k för en halvförsäkring halvår hos if! 24år zon 3 hojkort i 3år. Sen garageförsäkrar jag vintern för ca 500 pix!

Tjena alla :)

Jag som blev upprörd för premien på drygt 3400:-/år för en helförsäkring på en CBR-1000 87:a!
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
bmwjohan skrev:
på min 13000kr. tycker jag är ultramycket.

Är det hel/halv eller trafik du betalar 13 000 för
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hehe, var det inte bmwjohan som skulle klä hojen i spegelfilm så att snuten inte såg honom? :crash

Det blir bara bättre och bättre... :rolleyes:
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
bmwjohan skrev:
...finns ingen logik.

Jodå, det är just det det finns. Om du bara brydde dig om att försöka förstå den så skulle du inse att den är mycket enkel. Allt är matematik, närmare bestämt addition. Det fick man lära sig redan i första klass, räkna giraffer å sånt. Ett plus ett är lika med två. Kommer du ihåg?

Och snälla, kläm inte ur dig fler sådana kommentarer. Du framstår bara som korkad då. Det finns ett helt forum för försäkringsfrågor där det skrivits spaltkilometer om hur försäkringar fungerar. Om du bara anstränger dig lite och läser vad som är skrivet kommer du också att förstå hur försäkringar fungerar. Om du efter det trots allt inte förstår, ja, då är du ett hopplöst fall.
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
bmwjohan skrev:
letade lite på forumet om detta men jag hittade inget.

vad får man för straff/böter ifall man kör runt på en oförsäkrad hoj? alltså att man inte ens har någon trafikförsäkring?

kan man förlora mc-kortet för det?

hur mycket i böter?

såna borde man söka upp slå sönder deras knäskålar, kanske hoppa dem på huvet också.. när man ändå är där kan man hota deras barn om de har några.. ta lagen i egna händer typ!!! det är manligt!!!!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
bmwjohan skrev:
yeeeeeeeeeeeeehhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... :rock

snackade just med folksam.

en trafik hos dom kostar mig 416 kr i månaden. det är helt ok tycker jag. tecknade en försäkring över telefonen direkt.
imorgon ska jag ringa och ställa på den.

:tummenupp

:tummenupp
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
bmwjohan skrev:
jo jag skulle absolut kunna köra oförsäkrat ifall det kostar för mycket.

jag förstår mig inte riktigt på de människor som köper en hoj för kanske 50.000kr och sedan betalar en försäkring på 30.000-40.000 kr per år för att köra den. då är man riktigt rik eller så är man verkligen beredd att leva på vatten och bröd för att få köra hoj. tycker att många försäkringar är helt overkligt dyra.

tex på länsförsäkringar skulle jag få betala typ 32.000kr per år i helförsäkring. hojen kostade 25.000. varför skulle jag pröjsa 32.000? finns ingen logik i det. säg att jag pajar hojen. för att få den lagad betalar jag även en självrisk på en 15.000kr kanske. jag betalar då alltså totalt 32+15=47.000kr för att få min hoj lagad.
jag kan köpa en ny för 25.000kr.
finns ingen logik.

Finns massor med logik.
1. Du kvaddar hojen och den måste repareras...kostnad för ett normalt kåpset orginal ligger idag på i runda slängar 25.000:-
2. När du vurpar kör du på en bil som står parkerad läng med vägen. bilen får en del karosskador och måste dessutom lackas om. Riktande av kaross + lackering ca 15.000:-
3. de akuta kstnaderna för dig i form av utryckning av polis, ambulans och brandkår ca 3000:- (falkslarm kostar så mycke alternativt att det blir en del saneringarbete). Lägg sedan till läkarkostnad på akuten för låt oss säga ett brutet ben (har ingen aktuell suffra på detta, "ambulans" har kanske?) men skulle tippa på mellan 10-20000:-
4. Vad kostar rehabilitering per dag efter en vurpa? (av allvarligare sorten) sisst jag hörde en siffra var när jag var på Speeway och då samlade de in penar till rehabiliteringskostnaderna för en polsk förare. Hur mycke var det tror du? jo närmare 5000 kr/dag
5. Vem tror du betalar för förlorad arbetsinkomst? vad du nu kan tänkas tjäna.

så ett litet tipps från mig.
Gnäll inte på att försäkringarna är så dyra är du snäll och kalla inte premierna för ologiska...hur det än är så har vi oss själva att skylla att premierna är så höga.

//Fireblade

P.S johan23 eller?
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
sgtpepper skrev:
Hehe, var det inte bmwjohan som skulle klä hojen i spegelfilm så att snuten inte såg honom? :crash

Det blir bara bättre och bättre... :rolleyes:


Man upphör fan aldrig att förvånas,,,
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Ahhhhhhh

Skrek högt när jag läste detta... :skrämd
Hade en (van)föreställning om att det va bilister man skulle akta sig för, men nu inser jag att det finns hojåkande varelser som får Sven-Allan-Svensson-hatten-på-sne-i-en-vit-Tåjta-Starlet att framstå som de lärda i Lund....
BmwJohan(na), väx upp, vilka premier får vi om alla gör som du??!
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Re: Re: Ahhhhhhh

Bill G skrev:
*Harkla* Blanda INTE in stackars vita Toyotor i denna tråd,,TACK! :cool:

Really sorry mr G!
Tänkte mig inte för när jag helt ovetande om min egen förmåga drog igång en "bad-taste-competition" när jag berättade om mr Svenssons bilmärke!

Men det gör knappas BmwJohan(na) slugare....
 

skruvis

FUBBICK
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Lund/Ladugårdsmarken
Hoj
CBR1000F -87
Re: Ahhhhhhh

Cbr skrev:
Skrek högt när jag läste detta... :skrämd
Hade en (van)föreställning om att det va bilister man skulle akta sig för, men nu inser jag att det finns hojåkande varelser som får Sven-Allan-Svensson-hatten-på-sne-i-en-vit-Tåjta-Starlet att framstå som de lärda i Lund....
BmwJohan(na), väx upp, vilka premier får vi om alla gör som du??!

Hhhmm jag har en Vit "tåjåta" starlet :eek:
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Re: Re: Ahhhhhhh

skruvis skrev:
Hhhmm jag har en Vit "tåjåta" starlet :eek:

Holy dogshit, you better not be mr S or I will find you and I will shit on your carpet!
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
På Salusansvars hemsida står det att man får köra avställt till och från besiktningen, undra om man kan säga det jämt till TheCops?
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
goodfella skrev:
På Salusansvars hemsida står det att man får köra avställt till och från besiktningen, undra om man kan säga det jämt till TheCops?

NOPE!
Inte utan en bokad tid hos Bilprovningen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top