Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
HönaPower skrev:
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:


Jääävlar vad tuff du verkar, knäcka nacken på en hund, det är tufft det.
Varför inte springa ut på stan och nita fjortissar och a-lagare också. jävla tönt.
 

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
gpx 600
bekymmret ligger inte nödvändigtvis i rasen.
bekymmret ligger i alla dessa förorts-hobby-gangsters som envisas med att ha en pitbull för att den ser så snygg ut bredvid bmw:n.

hade det varit genomförbart hade jag gärna förbjudit både den här typen av hundar och människorna som visar upp sig med dom, men jag vete tusan om det är rätt tillvägagångssätt.
 

Paradoxy

Guest
r1man skrev:
det skiter jag väl fullständigt i om nån blir skräckslagen, och om nån skulle slå mina hundar skulle jag slå den precis lika mycket.

Hundar har rätt att få vara lösa tycker jag, och om det då kommer en å annan sönder stressad fjant som är rädd för hundar får han/hon väl springa å gömma sig, eller ge fan i att va där hundar finns.

Jo men hej på dig.


Jag ska bli polis. Sen ska jag be någon att säga till dig att han är ute efter dig och han ska döda dig på alla sätt som är möjliga. Sen blir du antagligen rädd och ringer polisen för att anmäla det.

Då ska jag svara, luta mig tillbaka och säga att om du är rädd för folk som kanske vill mörda dig så behöver du väl fan inte vara där det finns folk som kanske vill mörda dig.

Sen skrattar jag jättehögt!
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
heimdal skrev:
vad är de hos stolliga knarkare å nazister som gör att du inte kan ha din hund i koppel där de finns andra människor?
i rest my case.

bara för att det finns folk med fobier så ska inte jag och min hund behöva anpassa oss efter andras obegogade rädsla. du vet det finns hjälp emot fobier. sök en sådan.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
CJ900RR skrev:
du är ju dum i huvudet.

jag går med min hund lös jämt. bor i stan och hon strosar runt och luktar på saker. visst skäller hon ibland men hon skulle aldrig hugga någon.

idiot.

Precis, jag går med puffra på mig jämt när jag är ute och strosar på stan. Visst viftar jag med den ibland, men jag skulle ju aldrig skjuta nån... :rolleyes:

Det borde dom ju fatta, att just jag är ofarlig...

Har själv haft hundar hela mitt liv, men jag tycker ändå att de borde hållas kopplade. Även fast jag är van vid hundar och relativt orädd för dom, så blir jag lite orolig när en hund av "kamp-ras" kommer springande lös mot mig. Och även fast jag ofta håller hunden högre än ägaren, så skulle jag inte tveka att försvara mig med alla medel till hands mot en sån hund.

Och du, förskök hålla inne med uttryck som "idiot" och "dum i huvet", eller gör alla en tjänst o logga in nån annanstans. Tack. :tummenupp
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
acura skrev:
Tror ju knappast att de avlas till sälskapshundar iaf. Men det kanske är så att det finns grenar inom raserna också? Som exempelvis Jack Russel terriern, där finns det ju dom som är grythundar som dom avlades fram för till en början och sen så finns det ju "gårds Jack Russeln".

Den rena aveln på hundarna är ju självklart som sällskapshundar. Sen finns det ju som med allt annat en del mindre begåvade människor som avlar hundarna för kamp. Men den delen av rasen är ytterst begränsad. Tror inte att man ska kalla det en rasgren som du gjorde med jrt´n i ditt inlägg. Kalla det för vad det är DJURPLÅGERI!!
 

Paradoxy

Guest
CJ900RR skrev:
i rest my case.

bara för att det finns folk med fobier så ska inte jag och min hund behöva anpassa oss efter andras obegogade rädsla. du vet det finns hjälp emot fobier. sök en sådan.


Säg vad du är rädd för så ska jag trycka in det i örat på dig :3freak

Jag behöver väl inte anpassa mig efter dina fobier eller rädslor? :va
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
Paradoxy skrev:
Jo men hej på dig.


Jag ska bli polis. Sen ska jag be någon att säga till dig att han är ute efter dig och han ska döda dig på alla sätt som är möjliga. Sen blir du antagligen rädd och ringer polisen för att anmäla det.

Då ska jag svara, luta mig tillbaka och säga att om du är rädd för folk som kanske vill mörda dig så behöver du väl fan inte vara där det finns folk som kanske vill mörda dig.

Sen skrattar jag jättehögt!


wow, ska du bli polis, jävlar vad ball du måste känna dig, få gå runt å spela allan hela dagarna, eller skulle du sitta i en reception och ta imot samtal??

Hur som helst, så bor jag inte i Ryssland, så shut it. ponk :huvet :huvet :fatta! :tungan :kocko :mad: :confused: :tomten
 

Paradoxy

Guest
r1man skrev:
wow, ska du bli polis, jävlar vad ball du måste känna dig, få gå runt å spela allan hela dagarna, eller skulle du sitta i en reception och ta imot samtal??

Hur som helst, så bor jag inte i Ryssland, så shut it. ponk :huvet :huvet :fatta! :tungan :kocko :mad: :confused: :tomten


:rofl :rofl :rofl

Nu fattar jag, allt var ett skämt :hihi
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Lugn skrev:
Precis, jag går med puffra på mig jämt när jag är ute och strosar på stan. Visst viftar jag med den ibland, men jag skulle ju aldrig skjuta nån... :rolleyes:

Det borde dom ju fatta, att just jag är ofarlig...

Har själv haft hundar hela mitt liv, men jag tycker ändå att de borde hållas kopplade. Även fast jag är van vid hundar och relativt orädd för dom, så blir jag lite orolig när en hund av "kamp-ras" kommer springande lös mot mig. Och även fast jag ofta håller hunden högre än ägaren, så skulle jag inte tveka att försvara mig med alla medel till hands mot en sån hund.

Och du, förskök hålla inne med uttryck som "idiot" och "dum i huvet", eller gör alla en tjänst o logga in nån annanstans. Tack. :tummenupp

för det första så sänkte han ribban när han sa att alla lösspringande hundar borde avlivas. därav mitt hårda ordval.

för det andra, min hund är ingen kamp-hund.

för det tredje, jag känner min hund och vet att all rädsla för den är obefogad. därför bryr jag mig inte om folk blir rädda/sura. det är deras tankar som spökar.

för det fjärde, jag har oxå respekt för kamp-hundar, men är lite mer realist och ser inte alla hundar som ett hot. om alla med hundfobi läste på lite och lärde sig att tolka en hund så skulle dom kanske inte vara så darriga om benen.

Paradoxy skrev:
Jag behöver väl inte anpassa mig efter dina fobier eller rädslor? :va
skrev jag det :va
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
dom som har hund fobi måste ju vara dumma i huvvet, :kocko för alla vet ju att hundar känner om man är rädd, och det är då dom biter. så lägg av med dom där barnsligheterna,.
 

Paradoxy

Guest
CJ900RR skrev:


Ja :fakta

CJ900RR skrev:
bara för att det finns folk med fobier så ska inte jag och min hund behöva anpassa oss efter andras obegogade rädsla.

r1man skrev:
dom som har hund fobi måste ju vara dumma i huvvet, :kocko för alla vet ju att hundar känner om man är rädd, och det är då dom biter. så lägg av med dom där barnsligheterna,.


Precis alla vet. Den kunskapen är något man föds med...

Hur gammal är du?
Du diskuterar som en tolvåring.
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
Paradoxy skrev:
Ja :fakta






Precis alla vet. Den kunskapen är något man föds med...

Hur gammal är du?
Du diskuterar som en tolvåring.

Inget man föds med,men man föds inte med fobier heller mr. polis.

Hur gammal är du kuk mannen bajsson. säkerligen yngre än mig kan jag lova
 

Gabor

Guest
r1man skrev:
dom som har hund fobi måste ju vara dumma i huvvet, :kocko för alla vet ju att hundar känner om man är rädd, och det är då dom biter. så lägg av med dom där barnsligheterna,.

Har man som liten blivit biten av en lösspringande Golden Retriver, så är man rädd för hundar. Löst springande hundar, vilken sort det än må vara är en fara för dessa människor. Att kalla dessa för dumma i huvudet är ...
Du kan inte tala om för en sån att just din hund är ofarlig, det vet inte du, ett djur är ett djur.

det är det samma som att du en mörk kväll blir nedslagen å misshandlad svårt...garanterat att du kommer att ha problem efteråt....IDIOT...

Finns det inte en lag dessutom att hundar ska vara kopplade i tätbebyggt område.. :va
 
Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
r1man skrev:
dom som har hund fobi måste ju vara dumma i huvvet, :kocko för alla vet ju att hundar känner om man är rädd, och det är då dom biter. så lägg av med dom där barnsligheterna,.

Hundar biter när dom känner sig hotade. Min erfarenhet säger att när hundar märker av andras rädsla så håller dom sig undan.
Få hundar attackerar obefogat... min rottweiler attackerade inte ens den gången då jag blev påflugen. Hon skällde bara och skrämde bort personen.
När barn har varit med i bilden och exempelvis dragit henne i örat eller klappat lite för hårt så har det hänt att hon morrat för att markera. Men aldrig någonsin huggit, bitit lite eller ens naffsat på någon.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Paradoxy skrev:

hehe ja men då så.

är det något mer du är rädd för? vi kanske ska starta en psykologi-tråd i ämnet "obefogade rädslor" så kan ni hundrädda få ventilera er hur dåligt ni mår när de hemska mördar-taxarna, de gigantiska blodsugande chiahuahuaorna och det köttsugna labradorerna som ni möter på stan stirrar er i ögonen med bara en sak i tanken: ATT FÅ DRICKA ERAT BLOD OCH ÄTA ERAT KÖTT! MUAHAHAHAHAH!!!
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
tassen skrev:
Har man som liten blivit biten av en lösspringande Golden Retriver, så är man rädd för hundar. Löst springande hundar, vilken sort det än må vara är en fara för dessa människor. Att kalla dessa för dumma i huvudet är ...
Du kan inte tala om för en sån att just din hund är ofarlig, det vet inte du, ett djur är ett djur.

det är det samma som att du en mörk kväll blir nedslagen å misshandlad svårt...garanterat att du kommer att ha problem efteråt....IDIOT...

Finns det inte en lag dessutom att hundar ska vara kopplade i tätbebyggt område.. :va


Jaha där hade vi en sån där barnslig än, det märkte jag direkt. Komma här å kalla mig idiot när han själv är född i farstun.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
tassen skrev:
Har man som liten blivit biten av en lösspringande Golden Retriver, så är man rädd för hundar.

Golden är den ras som står för mest antal hugg o bit-skador på människor/år :fakta

Varför? För att folk tror att dom är så genom-snälla och gulliga att man kan behandla dom hur som helst. Om hunden inte vill bli klappad när den äter t.ex, vad gör den då? Säger till på sitt språk
 

Paradoxy

Guest
CJ900RR skrev:
hehe ja men då så.

är det något mer du är rädd för? vi kanske ska starta en psykologi-tråd i ämnet "obefogade rädslor" så kan ni hundrädda få ventilera er hur dåligt ni mår när de hemska mördar-taxarna, de gigantiska blodsugande chiahuahuaorna och det köttsugna labradorerna som ni möter på stan stirrar er i ögonen med bara en sak i tanken: ATT FÅ DRICKA ERAT BLOD OCH ÄTA ERAT KÖTT! MUAHAHAHAHAH!!!


Jag är inte rädd för hundar.
Jag tänker bara på andra människor, inte bara mig själv. :7peta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top