Köra utan ställ?

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Det har hänt då och då, om man som sagt ska till en polare som bor i närheten eller för att bada.
Handskar, hjälm och ryggskydd har jag dock alltid.
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Tar man det lungt är det sweet som fan, men hjälm ryggskydd och handskar kör jag aldrig utan. :yoparty
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Har redan klotat 2ggr utan skinnställ och hjälm, åh fy fan det var inte skönt. Hela kroppen uppskrapad och dessutom hamna på sjukan nere i Kroatien och Kreta. Sjukvården är ju inte direkt som i Sverige. Lärda man sig inte första ggn eller andra ggn så borde jag ha lärt mig nu. :död :död
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Wilson skrev:
Tänkte bara kolla hur många av er! Som kör runt på sommaren i bara t-shirt och shorts :va
Och om!
Varför?
Brukar möta ett antal varje sommar, som har det så kallade bad "stället"
Okej jag vet att d e jävligt varmt i stället ibland, men e det värt risken?
Jag klagar inte på er som åker så, för d e ni själva som får lida :kryckor

Jag kör runt i gepard tanga och linne det är skönt som fan, glöm inte hälsa om du ser mig i sommar! :Rockbanan
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
ft skrev:
Antingen missar jag vad du försöker säga eller också säger du att bomull smälter... vilket det inte gör. Bomull är faktiskt ett väldigt trevligt material på så sätt.

Angående att vurpa i 30 så visst fasen gör det ont... men vem har inte cyklat omkull i de hastigeterna barbent? Eller kört omkull med inlines, "för den backen ser ju inte så farlig ut"... :huvet

Ont som fan, men inget som inte läker om man har t ex jeans på sig.

Jag behöver minsann inte en MC för att vara korkad och ställa till det för mig. :D
Sluta klaga :4skrika
Gör inte specielt ont o köra omkull inlines i 30 ens om det e utför 10stegs trappa du trillar :4skrika
Folk har nog fattat vid detta laget att det kan göra ont utan skyddsbyxor o skit annars lär dem sig det på egen hand :rofl
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kom inte o klaga på forumet sen bara när ni har fina köttsår och skrapmärken överallt. Det spelar ingen roll hur bra du kör, det finns så otroligt många fuckon i trafiken som är ute efter att döda dig..
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Bikerbitch skrev:
Kom inte o klaga på forumet sen bara när ni har fina köttsår och skrapmärken överallt. Det spelar ingen roll hur bra du kör, det finns så otroligt många fuckon i trafiken som är ute efter att döda dig..

Citera Rossi: "Car drivers are fucking idiots"
Jag har stött på massor som har sett ut att verkligen ha ihjäl mig. Men fan vet om inte om inte allam illsinnade och djävulskt listiga, bönder är bärre... :kocko
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bollox skrev:
Citera Rossi: "Car drivers are fucking idiots"
Jag har stött på massor som har sett ut att verkligen ha ihjäl mig. Men fan vet om inte om inte allam illsinnade och djävulskt listiga, bönder är bärre... :kocko

Man får helt enkelt utgå ifrån att alla vill ha ihjäl en..
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Minsta jag kör i är hjälm, safetywest + tröja, ledade knäskydd, freeridebyxor & crosstövlar. Men då glider jag bara runt inne i stan. Så fort jag ska ut och köra åker skinnstället på.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Kom inte o klaga på forumet sen bara när ni har fina köttsår och skrapmärken överallt. Det spelar ingen roll hur bra du kör, det finns så otroligt många fuckon i trafiken som är ute efter att döda dig..

Klaga? Skryta heter det :tungan
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
#Olsson# skrev:
Kör aldrig i ställ. Lite småbögigt att försöka se ut som Rossi liksom. :hihi


:hihi :D :hihi :död

Håller med,ser ju lite bögigt ut. Men man kanske borde använda det för att ju just slippa trådar i köttet... Bodde i Thailand i 8 månader och körde en 900 RR så gott som dagligen. Flip flop sandaler,thai fiskar braxor och linne... bandana på skallen. Smartare har man ju varit...

Nån som har ett 2 delat ställ ( svart gärna) i stl 52-54??? till en bra peng..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top