Körde på ett LO-djur

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jaha, när ett stackars lodjur får sätta livet till är självklart Gustav1 inblandad, på ett eller annat sätt. Lo = kronvilt, Gustav1 = krondåre :finger :mad: :finger :finger

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bingo skrev:
Jaha, när ett stackars lodjur får sätta livet till är självklart Gustav1 inblandad, på ett eller annat sätt. Lo = kronvilt, Gustav1 = krondåre :finger :mad: :finger :finger

Naturligtvis.
Jag brukar leka att jag är den psyksjuke kronviltjägaren Helge på min fritid.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jaha så detta är "djurensvanner.se" jag trodde i ett svagt ögonblick att jag var inne på "sporthoj.com" :rolleyes:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Paroxyst skrev:
Vad har radarvarnare med hög hastighet och göra?

Utan hög hastighet känns en radarvarnare hyffsat meningslös, om man nu inte är en notorisk prylbög, för då är det helt ok :)

Men du kan inte mena på allvar att du aldrig kör för fort?
Det går ju för fasen knappt att hålla hastighetsgränserna på en vanlig cykel ens :gnissla

Edit:
Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att kolla vad du lagt in för trådar.
Detta var den första tråd jag fick, jag brydde mig inte om att kolla mer....
Länk till tråd

Så nästa fråga till dig då måste bli:
Vad har 250+ med hög hastighet att göra?

Känns det inte lite konstigt att hacka på att andra kör för fort när du själv utför samma hemska brott?
För 250 i dagsljus kan väll inte vara så mycket bättre än 170 i mörker, eller är jag helt ute och snurrar nu?

Last edited:

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
M:et skrev:
Utan hög hastighet känns en radarvarnare hyffsat meningslös, om man nu inte är en notorisk prylbög, för då är det helt ok :)

Men du kan inte mena på allvar att du aldrig kör för fort?
Det går ju för fasen knappt att hålla hastighetsgränserna på en vanlig cykel ens :gnissla

Edit:
Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att kolla vad du lagt in för trådar.
Detta var den första tråd jag fick, jag brydde mig inte om att kolla mer....
Länk till tråd

Känns det inte lite konstigt att hacka på att andra kör för fort när du själv utför samma hemska brott?
För 250 i dagsljus kan väll inte vara så mycket bättre än 170 i mörker, eller är jag helt ute och snurrar nu?
Ja det luktar ju inte LITE dubbelmoral där, ska bli intressant att höra (bort)förklaringen :lol

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Paroxyst skrev:
Vad har radarvarnare med hög hastighet och göra?

Jadu..

För min del lägger jag ner den här diskusionen nu. Skenhelighet och en önskan om att klanka ner på en hojkompis så fort man får chansen står inte så högt i kurs för mig...

Last edited:

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki

Skillnaden där var att det var tom motorväg mitt på dagen och efter jag kommit upp i 250 så slog jag av på gasen direkt och körde enligt begränsning. Det var ett snabbt test. Han hade 170 - 180 i medelhastighet i mörker. Jag kör enligt begränsningar + moms 99.99% av tiden bara för att jag testar vad hojen går för direkt när jag köpt den så klassar jag mig inte i samma skåp som denna kille gör som kör 170 i mörker..antagligen på 90 väg dessutom min va 120 (säkrare väg/viltstängsel).

Japp jag är prylfaggot men radarvarnaren var redan monterad på hojen när jag köpte den.

Last edited:

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
sgtpepper skrev:
att kronjonet sen inte ens förstår skillnaden mellan en huskatt och ett lodjur och inte rapporterar in det till myndigheterna ställer honom på samma nivå som tjuvskyttar och annat mänskligt avskräde.

Tagga ner lite...
Du kanske visste att Lodjur har en kroppslängd från 80 cm & uppåt...
Om d nu ens va fullvuxet?

Att missta det med en katt tycker jag inte alls låter otroligt "mr. vet bäst"
speciellt i mörker när du precis vart nära o förlora livhanken

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Paroxyst skrev:
Skillnaden där var att det var tom motorväg mitt på dagen och efter jag kommit upp i 250 så slog jag av på gasen direkt och körde enligt begränsning. Det var ett snabbt test. Han hade 170 - 180 i medelhastighet i mörker. Jag kör enligt begränsningar + moms 99.99% av tiden bara för att jag testar vad hojen går för direkt när jag köpt den så klassar jag mig inte i samma skåp som denna kille gör som kör 170 i mörker..antagligen på 90 väg dessutom min va 120 (säkrare väg/viltstängsel).

Japp jag är prylfaggot men radarvarnaren var redan monterad på hojen när jag köpte den.

Jag tycker tyvärr fortfarande att det är dubbelmoral.
Du gjorde en bedömning att det var säkert att köra fort just då.
Det stackars (l)odjuret skulle ju kunna springa in där viltstängslet slutade och sen kutat upp på vägen precis när du kommer eldande i 250.
Det kan ha hänt en olycka på vägen framför dig som du inte hinner se i 250 osv osv
Jag har dessutom något svagt minne av att du skrivit i någon tidigare tråd att du blåst ur din gamla GPZ i 240 på en raka på Åland.
Köra i 240 med en GPZ kan aldrig betecknas som säkert :skrämd :)

Kom nu ihåg att jag kör för fort mot vad som är lämpligt och inte alls fördömmer fortkörare.
Det jag vill komma fram till med mina inlägg här som du råkade komma i vägen för är följande.
(Jag är taskig nog att använda dig som exempel men det riktar sig till alla)
Bara för att du gör en bedömning att det var säkert att köra 250 på motorvägen så har du inte rätt att dömma killen som körde 180 på en annan stor väg.
Han har garaterat själv gjort en liten riskanalys där han har kommit fram till att just 180 på den vägen känndes inte alls farligt.
Det finns garanterat tillfällen då det är farligare att köra 250 på motorvägen är 180 i mörker.
Det är omständigheterna som avgör hur farligt det är, och det är just omständigheterna som vi inte bestämmer över.
Med andra ord, vi gör alla olika bedömningar och har helt olika referensramar för vad som är säkert och inte.
Det du gör i något tillfälle kanske den här mörkerköraren tycker är helt vårdslöst och tokigt, har han då rätt att skrika ut över folkmassan att du är en idiot?

Jag har själv varit i lägen där jag tycker nån av mina kompisar gör något tokkorkat och farligt.
Nästa gång har de reagerat på något som jag gjort där jag själv har uppfattat situationen på ett helt annat sätt.
Ett exempel är en kompis som är lika förtjust i köra fort och köra på slangen som jag, om inte mer!
Det är inte vid 1 tillfälle jag har varit säker på att han ska krocka och tyckt att det har vart stendumt att köra som han gjorde då.
När vi åkte till Gotland för något år sedan så letade jag mig fram på motorvägen och sicksackad lite. Jag reflekterade inte så mycket över det utan tyckte jag hade stor (nåja) marginal och ville fram fort.
Precis som vi brukar köra.
När vi kommer fram så frågar han om jag är dum i huvet som kör så idiotiskt!!!??!! Jag såg ut som ett frågetecken.
Han tyckte det såg livsfarligt ut och ville ta det lugnare när jag trodde att han egentligen ville köra om och köra fortare, baserat på tidigare erfarenheter av hans körning.

Kontentan av detta dravel är att döm inte andra för hårt.
Vi har helt olika kunskap erfarenheter.

Over and out.

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki
Kontentan av detta dravel är att döm inte andra för hårt.
Vi har helt olika kunskap erfarenheter.

Over and out.

Bra skrivet :tummenupp Du har rätt i det du säger. I verkligheten hade ju kanske min moralkaka haft mildare ingredienser , det är svårt att "visa" vad man vill ha sagt genom ord. Dubbelmoral - självklart, vi har alla 2xmoral i olika situationer. Jag tyckte nog att jag kör bättre än honom (lodödaren) när jag skrev det jag gjorde men iom ditt kloka inlägg inser jag att man ska sopa rent för egen trappa innan man dömer andra. Jag försöker att leva enligt den principen i övrigt men det är svårt och ibland överväger jag inte allt jag säger/skriver.
Jag ber om ursäkt för mitt onödiga inlägg. Ska bättra mig i fortsättningen.

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Paroxyst skrev:
Bra skrivet :tummenupp Du har rätt i det du säger. I verkligheten hade ju kanske min moralkaka haft mildare ingredienser , det är svårt att "visa" vad man vill ha sagt genom ord. Dubbelmoral - självklart, vi har alla 2xmoral i olika situationer. Jag tyckte nog att jag kör bättre än honom (lodödaren) när jag skrev det jag gjorde men iom ditt kloka inlägg inser jag att man ska sopa rent för egen trappa innan man dömer andra. Jag försöker att leva enligt den principen i övrigt men det är svårt och ibland överväger jag inte allt jag säger/skriver.
Jag ber om ursäkt för mitt onödiga inlägg. Ska bättra mig i fortsättningen.

Lysande! Precis den reaktion jag hade hoppats på!
Du har helt rätt i att det finns dubbelmoral i allt vi gör och säger och det är kanske så det ska vara.
Det är nog det som är kritiskt granskande.

Se nu så glada vi alla är :)
Om jag har tolkat det rätt så bor du på Åland?!
Vi ska över dit och leka på Vessingsboda helgen den 17 - 18 september och bo i en samlingslokal en halvmil före banan på höger sida (kommer inte ihåg vad det heter nu)
Kom dit så ska jag bjuda dig på en öl :fyllisar

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki
Om jag har tolkat det rätt så bor du på Åland?!
Vi ska över dit och leka på Vessingsboda helgen den 17 - 18 september och bo i en samlingslokal en halvmil före banan på höger sida (kommer inte ihåg vad det heter nu)
Kom dit så ska jag bjuda dig på en öl :fyllisar

Japp det ska jag försöka göra. Jag tänkte låna polarens TDR250 så man inte blir utbuad. Kanske det är Backeberg (Idrottsplan) ni ska bo?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sgtpepper skrev:
Killen kör i 170 på en mörk landsväg och lyckas köra på ett av Sveriges 1500 lodjur, något som han tror är en huskatt (!) och skiter i att rapportera. Sen lipar han på ett publikt forum och förväntar sig snälla ord och klapp på kinden? Herrejesus så jävla dumt. Jag tar mig för pannan.

Är du allvarlig?? Eller har du bara vaknat på fel sida av sängen. Lugna ner dig.

Det var ett lodjur som blev påkört, trist, men sånt händer också. Hade kunnat hända i 110 km/h med. Tycker att han körde alldeles för fort givet att det var mörkt ute och visst borde han rapporterat in det hela men eftersom kissen var död och något eftersök inte var aktuellt så är det ju inte fan är det hela världen.

/Olzki

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...