Körde på ett LO-djur

Status
Ej öppen för fler svar.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
enkla slutsater av ovan text

Vart är alla viltstängsel?
Dax att skjuta av LO djuren nu, så det går att köra på i +150

Kolla om killen som vände med bilen, noterade han vem du va? Om! kör över han med. Sen ringer du och rapporterar allt till polisen.

Naturvårdsverkar är det finaste som finns.

/Dennis

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Marvin750 skrev:
Jo, men saknar helt trafikvett och riskmedvetande... Precis som trådskaparen... 170 km/h på en landsväg mitt i natten med möte..! :fatta! Han får ingen sympati av mig...

Så om en polare till dig gör dumheten att kört för fort när det är mörkt och kör över någon form att djur och kör åt helvete och dör så tycker du att han får skylla sig själv? och sen går du på djurets begravning och fäller en tår?

Nu var det ju så att han klarade sig , och det är jag glad att han gjorde..

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Själv hade jag blivit mer upprörd om han hade kört på en tamkatt eller nått annat slags sällskapsdjur. Duktigt tur att du klarade dig. Däremot var det imponerande dumt att inte se skillnad på en katt och ett lodjur. Iofs så var det väl i ganska chockat tillstånd så...

P.s jag har sett ett lodjur i vilt tillstånd. :yoparty

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
SGTPEPPER skrev:
konstig lantis i Gävle tycker jag är pinsam
PiEn skrev:
Notera även att en grinig norrköpingsbo tycker att du är PINSAM

hehe.. jag håller med norrköping om den saken...

sgtpepper, jag tror du får så mkt skit av alla för att det lät som du hävdade att olyckan hade kunnat förhindras genom lägre fart. detta är ju bara spekulationer och går ju knappast att bevisa, viltolyckor sker ju hela tiden (djur har en tendens att springa ut precis framför saker som låter och lyser starkt frammåt) och trots en låg hastighet så går dom tyvärr inte alltid att förhindra...

Marvin750

Computer says no...
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
CBR 929
Stefanp skrev:
Så om en polare till dig gör dumheten att kört för fort när det är mörkt och kör över någon form att djur och kör åt helvete och dör så tycker du att han får skylla sig själv? och sen går du på djurets begravning och fäller en tår?

I princip, ja. Ursäkta om jag låter lite krass, det finns ju inte direkt någon annan att skylla på eller?? Om bergsklättraren trillar ner från berget o slår ihjäl sig, ska man skylla på att berget var för högt då? Han har tagit en kalkylerad risk, precis som trådskaparen... Därmed inte sagt att det inte kan gå åt helvete i 60-70 eller 90. Fast chansen att klara sig borde vara ganska mkt större... Sen tycker jag också det är tur att han klarade sig... O kanske lär sig någonting...

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Marvin750 skrev:
I princip, ja. Ursäkta om jag låter lite krass, det finns ju inte direkt någon annan att skylla på eller?? Om bergsklättraren trillar ner från berget o slår ihjäl sig, ska man skylla på att berget var för högt då? Han har tagit en kalkylerad risk, precis som trådskaparen...

Nu är du bara dum, riktigt dum.

Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Marvin750 skrev:
170 km/h på en landsväg mitt i natten med möte..! :fatta! Han får ingen sympati av mig...

Är man så jävla dum å kör som han gjorde så är det ju bara en tidsfråga innan man krockar. Hoppas att han gör det ända rätta nu å ringer polisen.

Ingen sympati ifrån mig heller.

Synd på LO:et

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Marvin750 skrev:
I princip, ja. Ursäkta om jag låter lite krass, det finns ju inte direkt någon annan att skylla på eller?? Om bergsklättraren trillar ner från berget o slår ihjäl sig, ska man skylla på att berget var för högt då? Han har tagit en kalkylerad risk, precis som trådskaparen...

Lite krass?? tur att jag inte är din polare.

Klart att han tagit en kalkylerad risk , men inte fanken betyder det att jag skulle tycka att min kompis som just kört ihjäl sig får skylla sig själv, Risker tas ju hela tiden i trafiken, men det betyder ju inte att jag inte blir ledsen om en av mina nära kör ihjäl sig , på dig låter det som att, ja han får skylla sig själv som inte tog bussen..

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Stefanp skrev:
Lite krass?? tur att jag inte är din polare.

Klart att han tagit en kalkylerad risk , men inte fanken betyder det att jag skulle tycka att min kompis som just kört ihjäl sig får skylla sig själv, Risker tas ju hela tiden i trafiken, men det betyder ju inte att jag inte blir ledsen om en av mina nära kör ihjäl sig , på dig låter det som att, ja han får skylla sig själv som inte tog bussen..

Vi får inte glömma thailand indonesien osv. De som bor där och de som åkte dit på semester vet att det är gott om jordbävningar där i asien. Dom får skylla sig själva eller? Kalkylerad risk så. Djuret hade inte dött mindre ifall han hade kört 90 och han hade inte sett det mer i 90 skulle jag tro.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
honkiie skrev:
Vi får inte glömma thailand indonesien osv. De som bor där och de som åkte dit på semester vet att det är gott om jordbävningar där i asien. Dom får skylla sig själva eller? Kalkylerad risk så. Djuret hade inte dött mindre ifall han hade kört 90 och han hade inte sett det mer i 90 skulle jag tro.

Precis , men alla verkar inte förstå det,

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
honkiie skrev:
:tummenupp Det var ungefär, kanske, eller? en vettig tanke? hursomhellst så e jag med :tummenupp

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Eureka skrev:
Tror nog det var skog innan det byggdes väg, hade Lodjuret ngt att säga till om det ?
Vi tänker inte längre än näsan räcker ibland!
Vi klagar på att vargar och björn mm kommer närmare bostäder osv.. tro fan det när vi utökar oss som små kaniner och bygger nytt samt fäller träd mm för att få plats, vart skall djuren då ta vägen ?
Finns bara ett idiotiskt rovdjur på denna planet och det är vi...människorna!

Av hävd har människan rätt att köra där. Vägen har funnits så länge där att den ingår naturligt i landskapet. Evolutionen går framåt, djuren anpassar sig eller försvinner.

Vi förökar oss och kommer att fortsätta med det tills resurserna tar slut eller tills arten slås ut. Precis som alla andra arter.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
t-quick skrev:
Är det jag är rädd för, vill ju inte bli av med lappen ..igen.
kanske skulle ringa o säga att man såg ett dött lodjur vid vägkanten?

spelar väl ingen roll vem som kört på det?

du kanske inte ska ha körkort?
Stackars kisse..... :fatta!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Stefanp skrev:
Jag sa inte att det inte var synd om LO-djuret , tackafan att det är det, men jag tycker att vi ska vara glada att det inte blev en medlem mindre på SH.

Jo han har själv valt att ta riskerna , men har inte Lo-djuret gjort det då? eller tar djuret ingen risk igenom att gå på vägen?

Ehh... jag trodde att du skojade första gången du menade att ett djur tar en risk när det går ut på vägen.

Men du menar alltså på fullt allvar att du har uppfattningen att djuret kalkylerar med en risk!?

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Haha, shit. Det är som vanligt på sporthoj. Alla ballar ur, ingen humor. Bara arga och otrevliga inlägg mot varandra. :7peta

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Jag tycker du skulle ha flått djuret och gjort nya skinnbyxor av skinnet.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Gustav1 skrev:
På vilket sätt är ditt första inlägg smartare då?

Menar du det inlägget där jag berättade att jag kört på ett rådjur?
Jag var kanske lite otydlig. Jag såg på flera hundra meters avstånd att rådjuret stod på vägens mittmarkering. Bromsade in och höll ca 40 20-30 meter innan rådjuret. Precis när jag skulle passera så hoppade naturligtvis rådjuret åt höger rakt framför bilen, tvärnit som näästan räckte till. Jag tror att skillnaden i hastigheten jag höll och lodjursmannens hastighet var betydande, eller.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
HönaPower skrev:
Det fattar jag väl!
Men jag blir bara förbannad på att OM man nu klipper ett djur när man kör åt helvete för fort så kanske man kan ta sitt ansvar & ringa polisen....

Men hej o hå......Killen körde på tok för fort när det var mörkt och var pga av detta sannolikt en hårsmån från en olycka som inte osannolikt kunde kostat honom livet, och du gnäller om att han inte ringer polisen....(dvs sitter i telefonkö i 15 min för att dom ska säga "jaha, ok, ja tack så mycket då".) :confused:

/O

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...