gunnar_gt750 skrev:
Det lär ska vara ganska breda vägrenar där uppe i Kalix så kanske man klarar att efterleva det även på en ZX-7R ?
Tyvärr är vägrenarna på tok för smala på alla mina favoritvägar, jag hoppas verkligen att pengarna från Stockholms trängselavgifter används för att råda bot på det problemet.
Tills dess klarar jag mig bra på mitt relativt rymliga samvete vad avser trafikförseelser, precis som resten av forummedlemmarna. Skenheligheten är bland det roligaste med det här forumet, tyvärr är den också huvudorsaken till ilskan som genomsyrar den här tråden (förutom sgtpeppers kanske, kan han vara den återfödde Jesus, förbannad i största allmänhet inför en eventuell repris på uppspikandet?).
Tusentals medlemmar, ständigt i färd med att bryta mot alla upptänkliga trafikregler, och alla är de fullständigt övertygade om att just de gör det på sätt som inte äventyrar säkerheten. Självklart gör vissa av oss saker som är dummare än andra, och dit hör kanske att köra 170 i mörker (även om jag gjort det själv, så sent som ikväll faktiskt, och förmodligen kommer att göra om det). Risken för att en olycka ska inträffa är mångdubbelt större än vid motsvarande körning i dagsljus, och då är den redan mångdubbelt större än vid körning i lagstadgad hastighet osv, ända tills man går bredvid sin motorcykel iförd full skyddsutrustning, för man vill ju inte äventyra säkerheten...
Vad som är intressant är att för varje hopkok av egna och faktiska trafikregler som en enskild Sporthojsmedlem väljer att kalla "säker körning" går det konstruera scenarion där olyckan varit omöjlig att undvika, även om hastigheten varit betydligt lägre, kanske tom lagenlig
. Just en sådan olycka var det förmodligen som trådskaparen råkade ut för, och även om han med sitt körsätt samtidigt utsatte sig för mängder av helt onödiga risker tycker man att tanken "Det kunde ha varit jag" borde hunnit passera genom ett par huvuden innan armén av käppviftarflinos mobiliserades.
Till trådskaparen vill jag bara säga, jag är uppriktigt glad att du klarade dig utan skador, jag ser tveklöst hellre att en människa är i livet än ett lodjur, även om människan är en sån där köra-fort-i-mörkret-kille (hej broder!).
Och till er som ville vrida debatten mer åt det filosofiska hållet och se t-quicks olycka som det senaste exemplet på människans övergrepp mot naturens rättmätiga ägare djuren: Hoppas Tartex-mackan till frukost imorgon smakar bra och att ni inte blir svettiga om fossingarna i syntetskorna, för jag kan inte tänka mig att så moraliskt högtstående individer väljer att äta eller klä sig i delar av djur, som i likhet med dem själva BARA HAR ETT LIV, eller hur det allra mest hjärteknipande inlägget nu var formulerat.
(Och ja, jag är medveten om att jag nu verkligen sänkt garden för den händelse att de användare jag i sista stycket pikade lite lätt alla skulle visa sig vara registrerade av Dennis Lyxzén eller likasinnade, men det kändes ganska riskfritt).