Ljunghusen skrev:Bara jag som har problem med att det lätt går för fort i krypkörningen? Lite vind i ryggen eller lite lite sluttning (som det är på vissa uppkörningsbanor) så rullar man igenom hela banan
Ha lite tryck på bakbromsen.
Ljunghusen skrev:Bara jag som har problem med att det lätt går för fort i krypkörningen? Lite vind i ryggen eller lite lite sluttning (som det är på vissa uppkörningsbanor) så rullar man igenom hela banan
Rossi 4 ever skrev:I morgon är det dags, kl 12.45 rullar man ut på manöverbana. Tränade krypkörning slalom idag, kändes inte bra. Skall småkrypa en stund imorgon bitti och se om man kan hitta känslan igen. Vädret verkar inte heller vara på min sida, blåst och regn. Gäller väl bara att inte låsa hjulen under bromsningarna.
Önska mig lycka till,
Återkommer imorgon med en rapport...
Gustav1 skrev:Ha lite tryck på bakbromsen.
Ljunghusen skrev:Får man verkligen det?
eccentric skrev:Har tränat en del på krypkörning och undanmanöver i helgen.
Har några frågor som ni kanske har svar på.
Undanmanöver.. asså den är ju extremt enkel. Känns knappt som något man behöver träna på. Om man tar den som man kör slalom hela vägen till sista konan. Ska man hålla 50 heeela vägen eller får man börja bromsa ner farten mot slutet? Och hur pass snabb ska man vara i vändningen?
haha massor med frågor men det ska man väl ha när det börjar närma sig
flinga skrev:Här är VV´s föreskrifter:
Dra upp till 50 (helst gärna strax över 50), håll jämn gas vid undanmanövern dvs släpp inte gas vid undanmanövern. Bibehåll farten fram till strax före 4:de konen där släpper man på gasen och strax före 5:de konen, bromsa och växla ner till 2:an. I svängen ha 2:an i och koppling ute (ingen bromsning), sväng runt (här gäller att lägga ner cykeln å då krävs fart) och i slutet av svängen gasar sej ur och för att snabbt komma upp till 50 igen…osv
eccentric skrev:ok det är ungefär så jag gör fast jag växlar inte ner till 2an då jag inte kör på 3an när jag ligger i 50-60.
Det intressanta med allt detta är att det inte framgår för 5 öre (i VV:s föreskrifter) när man får bromsa och hur man ska svänga runt den sista konan. Det hade vart enklare om dom angav någon slags tidsram som man bör hålla när man kör banan i 50km/h. Då skulle man veta om man gör "rätt" eller inte. Samma sak gällande krypkörningen...
Ljunghusen skrev:VV antar förmodligen helt enkelt att man tar körlektioner och kör upp via körskola. Det är standard nu förtiden
Riktigt taskiga anvisningar av vv
Ljunghusen skrev:VV antar förmodligen helt enkelt att man tar körlektioner och kör upp via körskola. Det är standard nu förtiden
Riktigt taskiga anvisningar av vv
Självklart inte, men körskolelärarna borde ju fått en genomgångning på VV´s nya uppkörningsprogram?flinga skrev:Att anlita körskola är ingen garanti
Ljunghusen skrev:Självklart inte, men körskolelärarna borde ju fått en genomgångning på VV´s nya uppkörningsprogram?
Rossi 4 ever skrev:I morgon är det dags, kl 12.45 rullar man ut på manöverbana. Tränade krypkörning slalom idag, kändes inte bra. Skall småkrypa en stund imorgon bitti och se om man kan hitta känslan igen. Vädret verkar inte heller vara på min sida, blåst och regn. Gäller väl bara att inte låsa hjulen under bromsningarna.
Önska mig lycka till,
Återkommer imorgon med en rapport...
Rojep skrev:Vi är tydfligen några sporthojare som kör upp idag. Jag kör också 12.45 i Säve idag. Lycka till!
saltvatten skrev:Jag ska också köra upp i Gbg 12:45 imorgon och nervositeten vet inga gränser.
Om SMHI har rätt så skall det regna imorgonbitti, men bara bli mulet mitt på dagen. Förhoppningsvis så har det torkat upp.
Ska hursomhelst iväg och hämta upp min nya hoj i morgon eftermiddag.
CeltaniC skrev:11 Dagar kvar! sen kommer den mest närvösa dagen i mitt liv!
RocketQueen skrev:9 dagar för min del.
Mår fan redan piss.
Någon vänlig själ som kan lägga upp säkerhetskontrollen?
Skulle va lite nice att kolla in den nu.
/M
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |