Körkort 2005

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ringde och kollade upp försäkringar eftersom man snart kör upp och tänkte köra gata resten av säsongen
Min gamla ZXR 400 från 91 får jag betala 500 kr för i trafik... visserligen är jag bara 22 men tyckte att det var dyrt ändå för en så gammal hoj... :4skrika
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
saltvatten skrev:
Så, nu har jag kört upp. Och kuggat.
:mad: :mad: :mad:
Jag hatar koner.
:mad: :mad: :mad:

Aj aj!
Högfartsbanan eller va hände?

Gården går jäkligt bra för mig nu men jag kan mycket väl tänka mig att jag får hjärnsläpp när det är dags.

Fått en ny tid?
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Gud va roligt väder man verkar få till uppkörningen imorrn. Kulingvarning, regn och blixtar & dunder. Kan inte bli bättre *suck* Jaja, man får hoppas på det bästa, lycka till alla ni andra som har uppkörning inom en snar framtid :tummenupp
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
TjReal skrev:
Gud va roligt väder man verkar få till uppkörningen imorrn. Kulingvarning, regn och blixtar & dunder. Kan inte bli bättre *suck* Jaja, man får hoppas på det bästa, lycka till alla ni andra som har uppkörning inom en snar framtid :tummenupp

Ett tips om det rengnar vid broms övningen är att inte använda bak bromsen men lägg foten på den så det ser ut som du använder den.. Såg flera som kuggade när jag körde upp för att dom låste bakdäcket..
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Hmm, nu helt plötsligt så ser vädret ut så här för i morgon...

:banana
 

Bifogat

  • väder.JPG
    väder.JPG
    19 KB · Visningar: 51

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
TjReal skrev:
Gud va roligt väder man verkar få till uppkörningen imorrn. Kulingvarning, regn och blixtar & dunder. Kan inte bli bättre *suck* Jaja, man får hoppas på det bästa, lycka till alla ni andra som har uppkörning inom en snar framtid :tummenupp


Jag kör gärna trafik i regn MEN kommer bli nervös för inbromsningarna om det regna. :(
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
RocketQueen skrev:
Jag kör gärna trafik i regn MEN kommer bli nervös för inbromsningarna om det regna. :(
det fixar du.. värm bara upp däcken ordentligt.. går göra stoppies i regn. Som tidigare nämt så låtsas bara använda bakbromsen det hjulet låser du lätt i regn.
 

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
saltvatten skrev:
Så, nu har jag kört upp. Och kuggat.
:mad: :mad: :mad:
Jag hatar koner.
:mad: :mad: :mad:

Fäsiken, jag kuggade också... På't igen bara.
Gubben tyckte inte jag gjorde något annat än säkerhetskontrollen rätt..

Han gnällde bland annat för att jag var på bromsen för mycket i lågfarten. Vad har det med någonting att göra?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Rojep skrev:
Fäsiken, jag kuggade också... På't igen bara.
Gubben tyckte inte jag gjorde något annat än säkerhetskontrollen rätt..

Han gnällde bland annat för att jag var på bromsen för mycket i lågfarten. Vad har det med någonting att göra?

Man för inte använda bromsen vid lågfarten. ändast motorbroms!!!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
philsson skrev:
det fixar du.. värm bara upp däcken ordentligt.. går göra stoppies i regn. Som tidigare nämt så låtsas bara använda bakbromsen det hjulet låser du lätt i regn.


hehe Får jag till en Stoppie så är jag jäkla nöjd.

Ja bara man får tid att dra runt ett par varm och värma upp både sig själv och däcken så funkar det nog. :)

Tack för bra tips. :tummenupp
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
När jag körde upp för några år sedan var det riktigt skit väder med spöregn. Uppkörningskillen sa att ni får anpassa körningen till vädret vilket innebar att tidskravet på den tidigare slalombanan var snällare. Inbromsningen skulle utföras på ett säkert sätt.
Lycka till :yoparty men visst fan var det nervöst
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Fjordmannen skrev:
När jag körde upp för några år sedan var det riktigt skit väder med spöregn. Uppkörningskillen sa att ni får anpassa körningen till vädret vilket innebar att tidskravet på den tidigare slalombanan var snällare. Inbromsningen skulle utföras på ett säkert sätt.
Lycka till :yoparty men visst fan var det nervöst

Så är det inte idag!!! Och det finns ingen tid på slalombanan längre!!!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
RocketQueen skrev:
hehe Får jag till en Stoppie så är jag jäkla nöjd.

Ja bara man får tid att dra runt ett par varm och värma upp både sig själv och däcken så funkar det nog. :)

Tack för bra tips. :tummenupp
när jag körde upp för 2 år sen så sa trafikskoleläraren nåt i stil med "hur hårt du än bromsar om du så skulle låsa hjulet så är det bara att du håller armarna raka och styr rakt så händer inget". Det blev min första stoppie och jag var minst sagt skiträdd. Helt oförberädd på vad som hände. Sen dess har de varit ett nöje att öva på stoppies.. :tummenupp
 

Rossi 4 ever

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 900
Rojep skrev:
Fäsiken, jag kuggade också... På't igen bara.
Gubben tyckte inte jag gjorde något annat än säkerhetskontrollen rätt..

Han gnällde bland annat för att jag var på bromsen för mycket i lågfarten. Vad har det med någonting att göra?


KATASTROF...

Snacka om blockering i hjärnan, efter den missade lågfarten hade man inte mycket självförtroende med resterande körning. Högfarten gick bra fram till bromsningen där jag låste bakhjulet. Värst av allt var när jag skulle starta för 70 bromsningen, kom ihåg att jag tänkte " var sitter bromsen? var sitter gasen? var sitter kopplingen? vad i helvete håller jag på med?... och sen körde jag..... det gick som det gick..... hade varit gott och ha med sig något possitivt till nästa gång, typ "bra!!!, du vet i alla fall var lycktan sitter....."

:huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top