Alicia skrev:Haha ne du... inget välta här inte.. usch då blir det dyrt för min del..a
bra med långa ben ibland.. bara knipa åt
kurre3 skrev:.... ggr/10. Hoppas linjen flyttas bak på uppkörningen med tanke på hojens egenskaper.
Den andra lågfartaren var 4 eller 5 konor som man skulle sicksacka. Inga problem med osäker på hur man fick göra i vändningen..
Högfartsdelen var ju simpel. Bromsa och veja.....
Har även satt hastighetsrekord på bromsbanan. Nytt rekord är 166 km/h.
Privatist Javisst!
Alicia skrev:Haha ne du... inget välta här inte.. usch då blir det dyrt för min del..a
bra med långa ben ibland.. bara knipa åt
Murra skrev:hmmm har 03ans r6a bättre svängradie än 99ans för jag provade lågfartsbanan o den var ju totalt omöjlig..
lågfartsbana nummero ett tycker jag är ganska omöjlig mend min r6a som ha r7meters svängradie om man inte flyttar lite på konorna =)kurre3 skrev:Utveckla! Vad var omöjligt? Vilken episod?
Bjork skrev:tja alla glada ville bara få glänsa lite, med att jag klarat teorin idag. är ju inte ofta man får glänsa (när det gäller det teoretiska) uppkörning till början av juni!! ses på vägen
du annar inte hur skönt, tredje försöket gillt, men det satt hårt inne. 2 veckor av rå pluggande. nu har man ju bokat körlektioner och hoppas på en tidig uppkörning....Marcus74 skrev:Gratulerar! Gött att ha den skiten bakom sig, eller hur? Bara att köra järnet nu då...
tjockisbulle skrev:Jag kan ju omöjligt vara ensam här om att försöka ta kortet iår.
En tråd där vi mc-klantar kan dela med oss av tips&råd vore ju passande.
Nu efter att ha läst Bikes test av nya uppkörningsprovet blir man ju inte mindre sugen på att det ska bli lite plusgrader ute direkt.
Tydligen tycker dom att provet nu är lättare än tidigare, på gott och ont antar jag...
Själv tänkte jag gå på jarlatrafikskola vid solvalla, har första lektionen v9. Hoppas det är varmare då...
tja vilken skola blir det norrköping?heavy skrev:Jag är också på G me ett körkort.
Har kört ett par gånger privat o tycker det går mycket bra.
Var väldigt seg med att boka teorin så jag fick tid 24maj.
Men teorin blir nog inga problem, då jag tyckte bil teorin var lätt.
Ska ta o boka lite körlektioner vart efter också.
//macke
Socrates skrev:Jag gillar inte alls det nya manöverprovet...kan visserligen inte skryta med att jag kört det gamla, men det jag stör mig på det nya är den stora skillnaden. Lågfartsbanorna skiljer ju hur mycket som helst...den man bara ska köra och sätta ner foten vid några koner är ju busenkel, den andra är mkt svårare. Lika så med högfartsbanorna...men där är skillnaden inte lika stor, då båda var enkla.
Gillar inte att en person ska välja bana åt en, sedan bedömma om man är lämplig eller ej på 30min-1timme. Tycker körlärarna borde vara förättare...dom kör ju med en varje gång och vet ju faktiskt bättre när man är lämplig. dvs en kombinerad körlärare/förrättare som godkänner eleven när han anser det är lämpligt...hade kanske varit svårt att göra realitet av, men inte omöjligt
Kanske bara är svammel detta...men jag är förbannat nervös inför uppkörningen
tjockisbulle skrev:Mycke tankar som börjar fladdra runt då man blir nervös,
men visst är det skillnad på dom långsamma banorna. Jag håller med dig, den som man ska sätta ner fötterna på är mycket enklare än den andra. Men det är ju bara nöta, så himla svår är den ju inte, knixigt då man ska runda den sista konen bara.
Dom snabba banorna har jag inte kört ännu...
Hur man bäst dämpar nervositeten vet jag itne, tänk att det är en lektion och ha inställningen att du kommer kugga så kanske det släpper lite
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |