Körkort 2005

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
Bjork skrev:
tja vilken skola blir det norrköping? :banana
själv går man på Lasses efter hoppat runt på tre st. :banana


Jag funderar på Lasses...

Men det är en bit ifrån skolan så det kan bli svårt att ta sig dit, eftersom jag inte har tillgång till bil varje dag. (finns ju buss iofs)

Annars lutar det åt Hansons eller örnedahls.

Vilka Har du testat? och vilken tycker du är den bästa? :tungan
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
På lågfartsbana 2: Den streckade linjen är numera BORTTAGEN. Dvs INGEN begränsning hur långt ut du får köra runt konen.

min körskolelärare sa att dom i måndags hade konferans med VV och då fick beskedet.. för er som inte visste
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Anton_Ljunghusen skrev:
På lågfartsbana 2: Den streckade linjen är numera BORTTAGEN. Dvs INGEN begränsning hur långt ut du får köra runt konen.

min körskolelärare sa att dom i måndags hade konferans med VV och då fick beskedet.. för er som inte visste

Lågfartsbana 2 är busenkel i jämförelse med 1. Inte alls samma svårighetsgrad, så man kan ju hoppas att man får den på uppkörningen. :rolleyes:

/M
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Anton_Ljunghusen skrev:
På lågfartsbana 2: Den streckade linjen är numera BORTTAGEN. Dvs INGEN begränsning hur långt ut du får köra runt konen.

min körskolelärare sa att dom i måndags hade konferans med VV och då fick beskedet.. för er som inte visste



det kan ju bara inte vara sant, nån begränsning måste ju finnas,
annars går det ju inte att misslyckas ?
 

Socrates

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
På lågfartsbana 2: Den streckade linjen är numera BORTTAGEN. Dvs INGEN begränsning hur långt ut du får köra runt konen.

min körskolelärare sa att dom i måndags hade konferans med VV och då fick beskedet.. för er som inte visste


Är inte helt hundra på vilken bana du menar och vilket streck...så jag har 2 frågor :)

Är det lågfartsbanan man sätter ner foten emellanåt, eller den man kör slalom?

Och vilket streck? Är det på sidorna, eller slutet...dvs strecket du måste hålla dig innanför vid vändningen?

edit: Har ingen streckad linje när jag övade banorna med körskolan nämligen.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Måste bara säga att de gick så jäkla bra att köra idag.
Förra gången sög de men idag lossnade de och läraren va jätte nöjd. :banana

Fan så fint!!!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Socrates skrev:
Är inte helt hundra på vilken bana du menar och vilket streck...så jag har 2 frågor :)

Är det lågfartsbanan man sätter ner foten emellanåt, eller den man kör slalom?

Och vilket streck? Är det på sidorna, eller slutet...dvs strecket du måste hålla dig innanför vid vändningen?

edit: Har ingen streckad linje när jag övade banorna med körskolan nämligen.

Japp lågfartsbanan där man sätter ned foten!

Om du tittar på skissen http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm (fig 4)

så är det en dragen, och en sträckad linje.
Om du tittar i början när man kör längs den dragna linjen och svänger höger runt första konan, där går det en streckad linje (den vägen tar man tillbaka sen) som var en begränsning.. Den finns tydligen inte längre

Jag tycker båda banorna är lika "svåra"
tycker det är svårt att köra sakta som fasen :näsblod

Körde körskolans offroadare och krypkörning med den var en barnlek i jämförelse med min :(
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
heavy skrev:
Jag funderar på Lasses...

Men det är en bit ifrån skolan så det kan bli svårt att ta sig dit, eftersom jag inte har tillgång till bil varje dag. (finns ju buss iofs)

Annars lutar det åt Hansons eller örnedahls.

Vilka Har du testat? och vilken tycker du är den bästa? :tungan

tja!

jag började på hanssons men de hade så dåliga öppetider+att de är rätt dyra och dåligt med p platser.
bytte till haga eftersom lasses inte hade tillgång till data prov utan bara pärmar. men haga ska inte ha nån mc utbildning iår.
och då blev det lasses, bra med pplats och bra med tider. dock inte gratis 1000kr/80 minuter. :banana
örnedahls vet jag inget om eftersom de har fruktansvärt dåligt med platser.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
tjockisbulle skrev:
det kan ju bara inte vara sant, nån begränsning måste ju finnas,
annars går det ju inte att misslyckas ?


Tanken med banan är ju att lära sig krypköra och hålla balansen.. vilket du gör oavsett en begränsning eller inte

obs: Det är inte begränsningen längst fram i banan som är bortagen
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kurre3 skrev:
Vad gäller när man ska runda sista konan? Får man hämta upp utrymme eller vad gäller? Om man inte får detta är det omöjligt att genomföra med R6..


Vad menar du med hämta upp uttrymme? Om du menar ta ut kurvan mkt? Svar ja
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
Bjork skrev:
tja!

jag började på hanssons men de hade så dåliga öppetider+att de är rätt dyra och dåligt med p platser.
bytte till haga eftersom lasses inte hade tillgång till data prov utan bara pärmar. men haga ska inte ha nån mc utbildning iår.
och då blev det lasses, bra med pplats och bra med tider. dock inte gratis 1000kr/80 minuter. :banana
örnedahls vet jag inget om eftersom de har fruktansvärt dåligt med platser.


Tja!

Jasså jasså!

Får nog fundera på lasses lite mera då.

Hur långt har du kommit me kortet då?
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Varför ska du ö.h.t. skaffa kk för?
Dom vill bara att man ska köra på ett visst sätt,
sen kör man ju som man villl, d.v.s. som man skulle
gjort utan, eller t.o.m. med kk.

Bara kör du! :tummenupp
 

Körkort 05

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen än
RocketQueen skrev:
Måste bara säga att de gick så jäkla bra att köra idag.
Förra gången sög de men idag lossnade de och läraren va jätte nöjd. :banana

Fan så fint!!!


Där ser du ! Jag hade en period med varannan gång totalt skit och varannan gång så satt det.

Jag började som sagt förra säsongen. Min teori går ut 5 maj så nu är det bråda dagar. Uppkörning bokad 27 april !!!! I dag skall jag träna lågfart 1 hela j-vla dagen, och i morgon om vädret är bra ut till Lennartsnäs vid Kungsängen och träna grusrally. Det är där man troligen får åka om man kör upp på Barkarby.
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Anton_Ljunghusen skrev:
Tanken med banan är ju att lära sig krypköra och hålla balansen.. vilket du gör oavsett en begränsning eller inte

obs: Det är inte begränsningen längst fram i banan som är bortagen


Ah ok, trodde du menade den andra krypbanan och att begränsningen med att runda sista konen var borttagen, såfall skulle ju den bli ruggit enkel, då det är just rundningen som iallafall jag tycker är svårast.
 

Socrates

Guest
tjockisbulle skrev:
Ah ok, trodde du menade den andra krypbanan och att begränsningen med att runda sista konen var borttagen, såfall skulle ju den bli ruggit enkel, då det är just rundningen som iallafall jag tycker är svårast.


Trodde också det var den banan man kör slalom på och ska runda sista konan...det är det enda på manöverbiten som kan ställa till det. Kommer man fel in efter näst sista konan är det ju kört.
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Men nu förstår jag inte riktigt vad ni menar..de finns två lågfartsmoment och 2 högfarstmoment och läraren på uppkörningen bestämmer vilken av dem man ska köra. Har precis varit ute på parkeringen mittemot och mätt upp lågfartsmomenten och kört dessa som en galning =) efter vägverkets ritningar och tycker båda momenten har samma svårighetsgrad faktiskt. De svåraste på moment 1 är första kurvan i korridoren....att inte svänga för mycket o samtidigt ha såpass bra med fart att hojen inte trillar över...insåg att de lättase på den är att hålla in koppling o bara rulla inget hållande på frambroms då är de klippt. De som sedan är lite svårt är sista kurvan i konbanan då man ska svänga runt o ta sig tillbaka....återigen...så rullade jag lite lätt och sedan ger lite gas.
Moment 2 ser lätt ut men tyckte den va lika jävlig...varje gång man kommer till ett stopp så står hojen riktad åt fel håll för att köra igen så de gäller o svänga om ordentligt. Funderade på en sak där...man stannar väl vid konorna på tillbakavägen också?

mv hHenke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top