Hej allihopa
Jag håller också på med körkortet. Det är möjligt att jag skrivit i tråden förut men orkar inte kolla nu...
Tog teorin i höstas nån gång och min första dubbellektion i början på april. Har kört tre dubbellektioner än så länge och har fyra kvar. Sen hoppas jag att det räcker och att det är dags för uppkörning nån gång i slutet av maj eller i början av juni. Jag har inte kört något i höstas och har bara kört moped tidigare (å 125:a vid två tillfällen för 14 år sedan hehe).
Krypkörning och bromsövningarna är det jag behöver öva mest på. Slalombanan och trafikkörningen (jag har B-kort) tycker jag funkar bra, jag behöver bara vänja mig vid körskolans motorcykel först så kommer det säkert gå ännu bättre, jag har ju bara kört den i fyra timmar än så länge. Sen tenderar jag att köra för fort i slalombanan också vilket är lite onödigt.
Men även för mig går det upp och ner och jag har tappat mc:n två gånger vid krypkörningen (fan vad tunga de är). Men även om jag inte var nöjd själv vid mitt andra körtillfälle så hade jag nog ändå lärt mig något. Det är en del av inlärningskurvan att det går dåligt ibland och vid mitt tredje körtillfälle tycker jag att allt gick mycket bättre.
Fan, nu känns det som om det var en massa andra saker jag skulle kommentera och svara på men det har jag glömt och istället skrivit en massa dravel...
Jag kör förresten i Lund, någon som har erfarenhet av uppkörningsduddarna här nere?