då får jag bryta trenden genom att säga faan jag klara det inte :kocko
Well här är min erfarenhet dock.
1. Upp kl 5 för att vara på körskolan kl 6, ute i Ängelholm F10 för manöverprov kl 07-10 kom ut som nr 4 och gjorde manöverprovet galant. Fast jag mest var nervös på undanmanövern så redde jag ut detta med bravur. Fick med undanmanöver i slutet på banan åt höger och krypen med konor utan stopp.
6 st som kör upp och 5 som klarade manövern.
2. Får vänta till kl 13.00 på vägverket för tid för uppkörning kommer då ut som nr 3.
Kör i Helsingborg rätt igenom där han vallar in mig i ett litet bostadsområde men en massa högerreglar och jag håller runt 40 knyck och kollar ordentligt åt alla håll. Ut igen för att sedan köra i rondell och ut på motorväg. Hamnar givetvis bakom en lastbil som kör 90 som jag sedan kör om med bravur ut mot ekeby strax utanför Helsingborg. Där hittar han en minimal landsväg som jag aldrig kört på och han leder in mig i ett bostadsområde denna gången också med massa högerreglar och skymd sikt. Kör i ca 40-45 för att sedan köra in i påarp. ut igen för att köra inom sofieberg. Också ett bostadsområde med en helvetes massa högerregel och skymd sikt och jag börjar fatta att något jag gör här är åthelvete fel eller så jävlas han bara.
Kör sedan en stund till för att återvända till vägverket.
När vi stannar skakar jag på huvudet och jag säger att åker jag på något så är det min planering och det suger jag på. Han säger att det är lungt det är inte det som varit fel utan det han kuggade mig för var för att jag körde för fort???? i bostadsområdena och inte hade handlingsberedskap. 40 knyck och inte en kotte ute som var i närheten av mig och jag frågade lite snällt att han fick utvecklade lite och svaret blev hmm om det kommit en EU moppe 50 vid övergångställena i bostadsområdet så hade jag inte hunnit stanna???? eller om samma eu moppe kommit i korsningarna så hade jag inte hunnit stanna. Jag var för offensiv i korsningarna? Min körlärare blev som galen och frågade surt varför dom blivit ombedda att lära ut att man skall våga ta för sig och köra lite mer bestämt och svaret blev ..... inget.
Så nu har jag kuggat och jag är så förbannad och undrar om detta är vanligt. Att man kuggar för småsaker. Trots allt dom hävdar hela tiden att man ser till Helheten och inte smågrejer? Det verkar inte så. konstigt att man åker på en helvetes massa stålar och deras procentsatser känns bra? 50/50 att klara det i Helsingborg.
Nu är jag lite lack och det värsta är ju faktiskt inte att man kuggade.
1. Lång jävla väntetid på ny tid.
2. Ytterligare pengar till att köra upp 840 och 1200 till körskolan
3. ytterligare körlektioner på 3 * 700 alltså totalt sätt drygt 4200 till
länge leve svensk standard.
arrgh
men men vad skall man göra.
Man är väl puckad dådå.
Kanske sluta köra hoj?