Körkort 2005

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Fzr 1000
Snart bär det av ut på vägarna, första körlektionen imorgon, sedan 2 till nästa vecka. Hoppas att allt funkar som det skall och uppkörningstid kommer snart.
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Skrev in mig i skola igår :tummenupp men jag betalar först när jag har lämpet och skall göra första lektionen. Kan inte bestämma om jag behöver teorin eller inte.... Fan att det är påsk nu, tar längre tid för lämpet att bli klart ..
Vill köra NUUUU!!
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
kan ingen av er köpa min bil så kan jag börja med MC Kortet någon av er vill väl ha en BMW M3a :D
snart dax o plugga teori igen då.
ska beställa boken skriva in mig osv inom kort
kortet ska bara fixas i sommar sen blir de båge till 2006
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Argh ge mig pengar..!!
Vill oxå ha råd att börja köra nu ju
får vänta tills pengarna börjar rulla in igen =(
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
bad santa skrev:
kan ingen av er köpa min bil så kan jag börja med MC Kortet någon av er vill väl ha en BMW M3a :D
snart dax o plugga teori igen då.
ska beställa boken skriva in mig osv inom kort
kortet ska bara fixas i sommar sen blir de båge till 2006

Se där, en Linkebodabo i samma sits. :) Ring lokala VV nu och boka uppkörning. De brukar visst bli fullbokade rätt tidigt. Centralt har de ingen koll på tiderna här i stan.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hmm tror ni man kan boka uppkörning privat, sen gå till körskolan och säga att man vill ha ett par lektioner innan liksom? Det lär ja ta reda på...
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
skoteridioten skrev:
Hmm tror ni man kan boka uppkörning privat, sen gå till körskolan och säga att man vill ha ett par lektioner innan liksom? Det lär ja ta reda på...
Ja det går att göra så ialla fall här där jag bor. Det kostar typ 150 - 200kr att skriva in sig när man har teorin avklarad. Jag har gjort exakt som du beskriver.
 

Körkort 05

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen än
Någon som hunnit testa de nya högfarts proven, de som ersätter den gamla serpentinen ? Ser bra mycket enklare än den gamla, men kanske inte i praktiken.
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
jag har en liten fråga som jag undrar på, kugade på första teoriprovet, men en fråga som dök var angånde järnvägs korsningar, det var en järnvägskorsning med dem dära varnings tecknen innnan, 3 streck, sen 2 streck, sen 1 streck sen kom korsningen, dem frågade hur långt det var från första skylten till korsningen, och jag chansade lite för jag kunde inte komma på att jag läst nånstans om det med avstånd, men när jag kom hem så ögnade jag igenom boken igen, och där står det inte, läste både i bilboken och mcboken med stod inget, så jag undrar om det är nån som vet hur det är med det dära skiten?, eller är det vägverket som försöker sätta en på plats tro?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Trötter skrev:
jag har en liten fråga som jag undrar på, kugade på första teoriprovet, men en fråga som dök var angånde järnvägs korsningar, det var en järnvägskorsning med dem dära varnings tecknen innnan, 3 streck, sen 2 streck, sen 1 streck sen kom korsningen, dem frågade hur långt det var från första skylten till korsningen, och jag chansade lite för jag kunde inte komma på att jag läst nånstans om det med avstånd, men när jag kom hem så ögnade jag igenom boken igen, och där står det inte, läste både i bilboken och mcboken med stod inget, så jag undrar om det är nån som vet hur det är med det dära skiten?, eller är det vägverket som försöker sätta en på plats tro?


är det inte 300 meter el nåt?
hundra meter mellan varje skylt?
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
Trötter skrev:
jag har en liten fråga som jag undrar på, kugade på första teoriprovet, men en fråga som dök var angånde järnvägs korsningar, det var en järnvägskorsning med dem dära varnings tecknen innnan, 3 streck, sen 2 streck, sen 1 streck sen kom korsningen, dem frågade hur långt det var från första skylten till korsningen, och jag chansade lite för jag kunde inte komma på att jag läst nånstans om det med avstånd, men när jag kom hem så ögnade jag igenom boken igen, och där står det inte, läste både i bilboken och mcboken med stod inget, så jag undrar om det är nån som vet hur det är med det dära skiten?, eller är det vägverket som försöker sätta en på plats tro?
avståndet från första skylten till x delas på 3, (3:3 2:3 1:3 framme)
alltså inget fast meter antal
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Då vi har en livs levande trafiklärare här kan man ju passa på att ställa en fråga om det nya manöverprovet. :Bugar

I en av de långsamma banorna ska man köra serpentinbana, runda sista konan och köra serpentin tillbaka. Vad gäller om hojen har så stor vändradie att det är svårt att klara vändningen? Med garagevändningen anpassades ju måtten efter hojen, nu är det samma för alla. :kocko

Är det bara att återkomma med en annan hoj i det läget eller har uppkörningsförättaren möjlighet att ändra måtten? Jag såg inget om det i dokumentet på vv:s hemsida.
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
DrZeus skrev:
Då vi har en livs levande trafiklärare här kan man ju passa på att ställa en fråga om det nya manöverprovet. :Bugar

I en av de långsamma banorna ska man köra serpentinbana, runda sista konan och köra serpentin tillbaka. Vad gäller om hojen har så stor vändradie att det är svårt att klara vändningen? Med garagevändningen anpassades ju måtten efter hojen, nu är det samma för alla. :kocko

Är det bara att återkomma med en annan hoj i det läget eller har uppkörningsförättaren möjlighet att ändra måtten? Jag såg inget om det i dokumentet på vv:s hemsida.

Nu är jag verkligen ingen trafiklärare, men jag antar att man kan ta ut vändningen så mycket man behöver eftersom banan inte har någon begränsning i sidled. Rätta mig någon om jag har fel? :va

/Marcus
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Marcus74 skrev:
Nu är jag verkligen ingen trafiklärare, men jag antar att man kan ta ut vändningen så mycket man behöver eftersom banan inte har någon begränsning i sidled. Rätta mig någon om jag har fel? :va

/Marcus

Frågan är om de ser med blida ögon på att man är ute och far i kulisserna. För att kompensera en sopig svängradie måste man ju åka åt "fel håll" en bit.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Är inte Ola kvar? Han tyckte jag var bäst och hårdast. Kan få vuxna män att gråta men då skärper man sig också. :)

RocketQueen skrev:
Skit bra tråd!
Ska också gå på Jarla eftersom jag tog mina första fem lektioner där i våras.
Jag tycker dom är kanon där. Janne och Roffe är guld!

Lycka till! :tummenupp
RQ
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Nicke skrev:
Är inte Ola kvar? Han tyckte jag var bäst och hårdast. Kan få vuxna män att gråta men då skärper man sig också. :)


pro_:) som skriver iden här tråden ÄR Ola, så hav förtröstan.
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
gixxern står klar, behöver ett stycke uppkörning så e allt kirrat för säsongen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top