Mickep66
Med lem
Snart bär det av ut på vägarna, första körlektionen imorgon, sedan 2 till nästa vecka. Hoppas att allt funkar som det skall och uppkörningstid kommer snart.
bad santa skrev:kan ingen av er köpa min bil så kan jag börja med MC Kortet någon av er vill väl ha en BMW M3a
snart dax o plugga teori igen då.
ska beställa boken skriva in mig osv inom kort
kortet ska bara fixas i sommar sen blir de båge till 2006
Ja det går att göra så ialla fall här där jag bor. Det kostar typ 150 - 200kr att skriva in sig när man har teorin avklarad. Jag har gjort exakt som du beskriver.skoteridioten skrev:Hmm tror ni man kan boka uppkörning privat, sen gå till körskolan och säga att man vill ha ett par lektioner innan liksom? Det lär ja ta reda på...
Trötter skrev:jag har en liten fråga som jag undrar på, kugade på första teoriprovet, men en fråga som dök var angånde järnvägs korsningar, det var en järnvägskorsning med dem dära varnings tecknen innnan, 3 streck, sen 2 streck, sen 1 streck sen kom korsningen, dem frågade hur långt det var från första skylten till korsningen, och jag chansade lite för jag kunde inte komma på att jag läst nånstans om det med avstånd, men när jag kom hem så ögnade jag igenom boken igen, och där står det inte, läste både i bilboken och mcboken med stod inget, så jag undrar om det är nån som vet hur det är med det dära skiten?, eller är det vägverket som försöker sätta en på plats tro?
avståndet från första skylten till x delas på 3, (3:3 2:3 1:3 framme)Trötter skrev:jag har en liten fråga som jag undrar på, kugade på första teoriprovet, men en fråga som dök var angånde järnvägs korsningar, det var en järnvägskorsning med dem dära varnings tecknen innnan, 3 streck, sen 2 streck, sen 1 streck sen kom korsningen, dem frågade hur långt det var från första skylten till korsningen, och jag chansade lite för jag kunde inte komma på att jag läst nånstans om det med avstånd, men när jag kom hem så ögnade jag igenom boken igen, och där står det inte, läste både i bilboken och mcboken med stod inget, så jag undrar om det är nån som vet hur det är med det dära skiten?, eller är det vägverket som försöker sätta en på plats tro?
TurboTorsk skrev:Själv så har man uppkörning redan 26April så det ska bli riktigt trevligt faktiskt.
DrZeus skrev:Då vi har en livs levande trafiklärare här kan man ju passa på att ställa en fråga om det nya manöverprovet.
I en av de långsamma banorna ska man köra serpentinbana, runda sista konan och köra serpentin tillbaka. Vad gäller om hojen har så stor vändradie att det är svårt att klara vändningen? Med garagevändningen anpassades ju måtten efter hojen, nu är det samma för alla. :kocko
Är det bara att återkomma med en annan hoj i det läget eller har uppkörningsförättaren möjlighet att ändra måtten? Jag såg inget om det i dokumentet på vv:s hemsida.
Marcus74 skrev:Nu är jag verkligen ingen trafiklärare, men jag antar att man kan ta ut vändningen så mycket man behöver eftersom banan inte har någon begränsning i sidled. Rätta mig någon om jag har fel?
/Marcus
RocketQueen skrev:Skit bra tråd!
Ska också gå på Jarla eftersom jag tog mina första fem lektioner där i våras.
Jag tycker dom är kanon där. Janne och Roffe är guld!
Lycka till!
RQ
Nicke skrev:Är inte Ola kvar? Han tyckte jag var bäst och hårdast. Kan få vuxna män att gråta men då skärper man sig också.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|