Tackar för denna info. Vill bara rätta dig med att det är den bana som du beskriver som högfartsbanan som är samma som innan (ungefär). Fast man körde den annorlunda förra året. Men nu till verkligheten. Klarade du den inte för att jag tror du blev bedömd men ändå. Hur upplevde du testet? Alltså tyckte du det va lätt, svårt eller helt enkelt ok?willy skrev:så. kom hem från vv nu och det nya körprovet. Det var ca 15 olika representanter där från olika delar av sverige.
Eftersom jag inte har kört det gammla provet så vet jag inte skillnaderna men det gick till såhär. Det var precis som det riktiga körprovet skulle gå till sa de.
Först så fick jag kolla så allt var ok på hojen (lagerglapp, el osv)
Sen fick jag gå med hojen. kanske man fick innan också?
Första kör övningen var krypkörning, där fanns det 2 olika banor som man kunde få. det ena var nog som det gammla (tror jag) det var typ 6 konor som stod på rad och man skulle krypköra slalom där och vända runt den sista.
Det andra var lite annorlunda. De hade satt upp koner så man körde typ "storslalom" emellan och rundade den sista (ska se om jag kan göra lite bilder i paint sen så förstår ni bättre)
Det andra provet provet var högfarts delen. Där var det koner som var uppställda på rad som man skulle köra slalom emellan och vända runt den sista. de sa att man skulle köra i ca 50 i slalom delen, bromsa in, vända runt, accelerera till 50 och köra sicksack tillbaka mellan konerna tills man kom till en punkt där man skulle stanna så snabbt som möjligt.
Sist så var det broms från 70 och 90. det är lite svårt och förklara bara såhär men jag lägger upp bilder ikväll.