Körkort 2005

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Nicke skrev:
Är inte Ola kvar? Han tyckte jag var bäst och hårdast. Kan få vuxna män att gråta men då skärper man sig också. :)


Näää jag såg nåt kort på han där tror jag.
Va jag vet är de bara Roffe och Janne kvar.
Bra killar. Väldigt pedagogiska (ehhh stavas?).

Fast nu ska jag fan kolla upp skolor i Norrtälje.
Tänka kolla va priset blir för en vecka där.
Skulle vara nice att köra hela dagarna istället för typ 2 dagar i veckan.

RQ
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Körde själv intensiv + några lektioner till. Kul med 5 halvdagar. Sista dan var vi på långkörning ett helt gäng. Skitskoj!

RocketQueen skrev:
Skulle vara nice att köra hela dagarna istället för typ 2 dagar i veckan.
RQ
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
JiMpA skrev:
gixxern står klar, behöver ett stycke uppkörning så e allt kirrat för säsongen :)

Faen, samma här! Ninjan står och morrar och jag har nästan putsat av lacken. Nytt ställ, hjälm och hela kittet också + en beställd microndämpare på väg. Tur att man endast har uppkörningen kvar, men fasen vilken plåga att bara ha bettan stående!!!

:3freak

/Marcus
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Nicke skrev:
Körde själv intensiv + några lektioner till. Kul med 5 halvdagar. Sista dan var vi på långkörning ett helt gäng. Skitskoj!

Fan va kul!
Jag orkar ej gå och köra ett par dagar i veckan, vecka ut och vecka in. Så har man en bra anledning att ta ledigt från jobbet en vecka också. hehe
Jag kommer nog inte få mitt kort dock bara på den veckan men då har man ju kommit en bra bit iallafall. Har ju redan kört lite också.

RQ
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
En dum fråga kanske, men vars ringer man och bokar körprov? Hos länsstyrelsen eller? Typsikt isf om de bara har telefontid 9-12... :huvet
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
du ringer till vägverket, men om du har dina lämplighets intyg papperna så ska du ha en kod och användarnamn från vägverket så du kan logga in på deras sida och boka teoriprov/körprov och sånt.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ah äntligen har jag fått jobb!!!
Nu är det bara invänta lönen så att man kan börja fixa kortet så fort som möjligt
Förhoppningsvis så kan jag nog ta min första körlektion snart,
smått nervös faktiskt, har aldrig förut kört motorcykel så de blir roligt :)
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Marcus74 skrev:
Faen, samma här! Ninjan står och morrar och jag har nästan putsat av lacken. Nytt ställ, hjälm och hela kittet också + en beställd microndämpare på väg. Tur att man endast har uppkörningen kvar, men fasen vilken plåga att bara ha bettan stående!!!

:3freak

/Marcus

jo det e trist :(.. jag har kört mc sen jag var i 8 år gammal, och tog lätt mc kortet genom körskola, så nu tänkte jag hyra en 25kw hojj och köra upp på (har hört att vissa andra har gjort det) men trafikskolorna här hävdar att de inte kan hyra ut pga att försäkringen inte gäller då :död... jag tänker då inte köra upp på min plastraket iaf, den är ju inte direkt den smidigaste hojjen att köra upp på. Så det får bli genom trafikskola igen då, hoppas bara att pengarna räcker, fattig student som man är :3freak
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Goiting skrev:
Skrev in mig i skola igår :tummenupp men jag betalar först när jag har lämpet och skall göra första lektionen. Kan inte bestämma om jag behöver teorin eller inte.... Fan att det är påsk nu, tar längre tid för lämpet att bli klart ..
Vill köra NUUUU!!

Du har ju redan bokat men om tiderna inte räcker eller om det är låångt mellan dom:

Jag tog förra året. Började ringa skolorna i juni, fullt överallt eller bara enstaka tider med 1 månads mellanrum :3freak Men sen så ringde jag till Bruhns i Västra Frölunda; vi har många tider sa dom..ok sa jag ja tar allihopa..ojdå sa dom :D Började åka i slutet juni, semster i juli & aug, klar 6:e spetember, så jag han dra några repor på gixxen innan de va dags lägga den för vintersömnen (nu e den vaken igen :yoparty )

(dom har 2 hojar (BMW R850R med abs :tummenupp ) & 2 lärare, hojarna står still 2 veckor i juli)
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Trötter skrev:
du ringer till vägverket, men om du har dina lämplighets intyg papperna så ska du ha en kod och användarnamn från vägverket så du kan logga in på deras sida och boka teoriprov/körprov och sånt.

Gäller ju bara B. För A får man ringa och prata med damerna i bokningen. :fakta
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
tjena alla!
Nu är det så att jag har blivigt inbjuden av vv via min körskola till en dag där de ska testa lite nya saker på uppkörningsprovet. det är I morn som detta är.
jag ska försöka snappa upp lite tipps på vad de kollar mycket på och vad de tycker är mest viktigt. lägger upp det här imorn isf.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
willy skrev:
tjena alla!
Nu är det så att jag har blivigt inbjuden av vv via min körskola till en dag där de ska testa lite nya saker på uppkörningsprovet. det är I morn som detta är.
jag ska försöka snappa upp lite tipps på vad de kollar mycket på och vad de tycker är mest viktigt. lägger upp det här imorn isf.

Fan vad najs!
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
willy skrev:
tjena alla!
Nu är det så att jag har blivigt inbjuden av vv via min körskola till en dag där de ska testa lite nya saker på uppkörningsprovet. det är I morn som detta är.
jag ska försöka snappa upp lite tipps på vad de kollar mycket på och vad de tycker är mest viktigt. lägger upp det här imorn isf.


underbart! :Bugar

Grattis till backen också! :tummenupp :banana
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag ska ta kortet i år är det tänkt, måste jag ansöka om lämlighetsintyg trots att jag har bilkörkort?

edit: isåfall vad kostar det?
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
honkiie skrev:
jag ska ta kortet i år är det tänkt, måste jag ansöka om lämlighetsintyg trots att jag har bilkörkort?

edit: isåfall vad kostar det?

det beror på när du tog körkortet!
eller när du sökte lämpen för b-kortet

den kostar 220:-
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
så. kom hem från vv nu och det nya körprovet. Det var ca 15 olika representanter där från olika delar av sverige.
Eftersom jag inte har kört det gammla provet så vet jag inte skillnaderna men det gick till såhär. Det var precis som det riktiga körprovet skulle gå till sa de.

Först så fick jag kolla så allt var ok på hojen (lagerglapp, el osv)
Sen fick jag gå med hojen. kanske man fick innan också?
Första kör övningen var krypkörning, där fanns det 2 olika banor som man kunde få. det ena var nog som det gammla (tror jag) det var typ 6 konor som stod på rad och man skulle krypköra slalom där och vända runt den sista.
Det andra var lite annorlunda. De hade satt upp koner så man körde typ "storslalom" emellan och rundade den sista (ska se om jag kan göra lite bilder i paint sen så förstår ni bättre)

Det andra provet provet var högfarts delen. Där var det koner som var uppställda på rad som man skulle köra slalom emellan och vända runt den sista. de sa att man skulle köra i ca 50 i slalom delen, bromsa in, vända runt, accelerera till 50 och köra sicksack tillbaka mellan konerna tills man kom till en punkt där man skulle stanna så snabbt som möjligt.

Sist så var det broms från 70 och 90. det är lite svårt och förklara bara såhär men jag lägger upp bilder ikväll.
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
willy skrev:
så. kom hem från vv nu och det nya körprovet. Det var ca 15 olika representanter där från olika delar av sverige.
.....
Sist så var det broms från 70 och 90. det är lite svårt och förklara bara såhär men jag lägger upp bilder ikväll.


Klarade du proven då ? =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top