Körkort 2005

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Hoppsan skrev:
Att hålla 45km/h i undanmanövern är ett snabbt sätt att kugga sig själv!
Skillnaden är markant och här ska du visa inspektören att du kan hantera hojen i högre hastigheter. Får han inte det kvittot så är det tack och på återseende.

Då är ju inspektören en jävla gnällgubbe om han kuggar för det. Men visst, bättre att ta det säkra före det osäkra.

Det kanske redan har nämnts i tråden men en sak att tänka på, på uppkörningen är att vrida huvudet när man kollar i speglar. Slänger man bara en blick så ser ju inte inspektören det. Och då kuggar de direkt.

Blicken är viktig vid manöverprovet!!!

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Det tråkiga i den här kråksången är nog det som min inspektör sa: "säg att 7 av 10 insp. skulle ta med dig på landsvägen. Då skulle du få 7 olika bedömningar på körningen efteråt !! :kocko Varför skall det vara upp till hur glad insp är just den dagen du kör upp som skall avgöra om du klara dig eller inte. :confused:
Det borde finnas en mall. Har du uppfyllt det som står där har du klarat dig.

Det framgår väl inte att jag kuggade eller ???? :)

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
HaZTuR skrev:
Jaha då var uppkörningsdagen snart tillända och här kommer mitt tillägg i tråden.

:yoparty

Grattis!!

Jag körde också upp på Barkarby igår och klarade, fast jag hade förmiddags "passet"! :yoparty

Visst är det en underbar känsla att få åka hoj till jobbet idag? :banana

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Anton_Ljunghusen skrev:
Nån form av mall har dom ju, du fick väl den lappen själv?

Synd, påt igen!

Jo men det är ju upp till varje insp vad han tycker är ok. En kan tycka att du kör för långsamt om du kör t.ex 40 vid korsningar med nedsatt sikt ( på 70 väg) medans en annan tycker det är för fort. Hur skall man veta detta ???

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
vx800 skrev:
Det tråkiga i den här kråksången är nog det som min inspektör sa: "säg att 7 av 10 insp. skulle ta med dig på landsvägen. Då skulle du få 7 olika bedömningar på körningen efteråt !! :kocko Varför skall det vara upp till hur glad insp är just den dagen du kör upp som skall avgöra om du klara dig eller inte. :confused:
Det borde finnas en mall. Har du uppfyllt det som står där har du klarat dig.

Det framgår väl inte att jag kuggade eller ???? :)

Det är ju åxå fråga om att man skall lägga märke till samma saker. Något ser ett fel men missar ett annat, o.s.v. Det bästa är ju att inte göra några fel, då är det ju lungt :7peta :)

PS. Visst är VX'en härlig i manöverbanan :4skrika

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Den är grym !!! :) Misströstade en del i början. Trodde inte att det skulle gå att använda den. Var till ock med inne på att köpa en annan !! Men nu kan man den !! Tror jag har bränt kopplingen dock under mina övningar :)

Vad har du för årsmodell ??

Rossi 4 ever

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Triumph Daytona 900
Milla skrev:
Grattis!!

Jag körde också upp på Barkarby igår och klarade, fast jag hade förmiddags "passet"! :yoparty

Grattis!! :)

Bra avundsjuk nu...

Skall själv upp till bevis om 2 veckor, vet inte hur många gånger jag kört upp ( i sömnen dvs. ) är riktigt irriterad över att inte drömma färdigt, så jag har aldrig fått reda på om jag klarat det eller ej... :hihi

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
iceaway skrev:
Klarade också min uppkörning igår (kl. 16 på barkarby)! Dom 2 som körde innan mig klarade sig också. Hur gick det för dig som körde sist, om du ser det här?

TJohej var det du med intrudern?

Det var inte jag som körde upp men polarn är ju så dålig på o spela sporthoj så jag kan meddela att han oxo klarade sig. :)

:squid

charmis

Vem kan säga nej.....?
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
NX650, KLX300R, DRZ400E
Milla skrev:
Grattis!!

Schysst tjejen!! GRATTIS till dig med. Kul med fler tjejer.
Kör försiktigt du med!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Rossi 4 ever skrev:
Grattis!! :)

Bra avundsjuk nu...

Skall själv upp till bevis om 2 veckor, vet inte hur många gånger jag kört upp ( i sömnen dvs. ) är riktigt irriterad över att inte drömma färdigt, så jag har aldrig fått reda på om jag klarat det eller ej... :hihi

Tack!!

Hehe, ha rätt inställning bara, dvs klart att du klarar det så kommer du hem med lappen ska du se!! :)

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Murra skrev:
TJohej var det du med intrudern?

Det var inte jag som körde upp men polarn är ju så dålig på o spela sporthoj så jag kan meddela att han oxo klarade sig. :)

:squid

Jajjamen det var jag det. Men fan vad less man börjar bli på den nu efter att ha kört runt 100 mil själv. Dags för nåt mer sportigt :D :squid

Häärligt! Då klarade vi oss alla 4 :fyllisar

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
Rikkard skrev:
Det kanske redan har nämnts i tråden men en sak att tänka på, på uppkörningen är att vrida huvudet när man kollar i speglar. Slänger man bara en blick så ser ju inte inspektören det. Och då kuggar de direkt.
Vem har lurat i dig dessa dumheter?

Wacom

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Freewind XF 650
hej hej,

Ni som kört upp på Barkarby-flygfält, vart kör man sen när det är dags för trafik-delen???

Har läst om att någon körde i Stäket och någon i Kallhäll!!!

Kan ni vara lite mer detaljerade??

Skulle vilja testköra lite på dessa platser då uppkörningstiden närmar sig!!

Krypkörnings-banan där man skall stanna med 2 stopp, är tanken att man skall stanna utan att sätta ner foten?

Må gott!
Wacom

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Wacom skrev:
hej hej,

Ni som kört upp på Barkarby-flygfält, vart kör man sen när det är dags för trafik-delen???

Har läst om att någon körde i Stäket och någon i Kallhäll!!!

Kan ni vara lite mer detaljerade??

Skulle vilja testköra lite på dessa platser då uppkörningstiden närmar sig!!

Krypkörnings-banan där man skall stanna med 2 stopp, är tanken att man skall stanna utan att sätta ner foten?

Må gott!
Wacom

Om du är den första som får köra upp, så kommer du troligtvis köra lite villa område i västra jakobsberg (vid emils), sedan lite 70 vägar (typ viksjöleden), kanske småvägarna mot kallhäll (gamla enköpingsvägen). Förbi källtorpsskolan kanske, o ett avslut i stäket/mcdonalds.
E18 från jakobsberg -> kallhäll/stäket är nog inte helt ovanligt heller.

Annars när man utgår ifrån stäket tror jag man åker ut mot kungsängen via antingen motorvägen el. gamla vägen (30,50 o 70 vägar).
Om man får grusväg på uppkörningen så verkar den i kungsängen vara vanlig.. dvs kör förbi kungsängen station, sväng vänster i nästa stora cirkulationsplats. (o fortsätt på den vägen så kommer en grusväg såsmåning om).

konbanan du nämnde. Man ska stanna med framhjulet vid dubbelkonerna, o sätta ner fötterna. vila en sekund el. två sedan starta igen.

Wacom

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Freewind XF 650
KANONOOOOOOOON!!!

Tack så länge!!!!

Kommer säker fler frågor nämsta dagarna!

Ha tålamod!

Wacom

Last edited:

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
iceaway skrev:
Jajjamen det var jag det. Men fan vad less man börjar bli på den nu efter att ha kört runt 100 mil själv. Dags för nåt mer sportigt :D :squid

Häärligt! Då klarade vi oss alla 4 :fyllisar

100 Mil då har du legat i ganska bra lr är det räknat med övningskörning? :)

Jag har snart avverkat 700 sedan april med min r6a och det blir ju bara skojigare för varje gång. =) Dock "lite" dyr i drift. :3freak Vill du köpa? :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln